Zagrebačka Zračna luka “Franjo Tuđman” odbila je u petak oko ponoći prihvatiti slijetanje aviona Croatia Airlinesa A320 sa 124 putnika koji zbog bure nije mogao sletjeti u Dubrovnik uz objašnjenje da “nemaju dovoljno ljudi za prihvat zrakoplova”. Zrakoplov je iz Zagreba poletio u 23.07 sati, s kašnjenjem od 17 minuta, javlja Jutarnji.hr.
U tom trenutku u Dubrovniku nije puhala bura nego je počela puhati tijekom leta. Nakon što je neko vrijeme kružio iznad Pelješca, kapetan aviona namjeravao se vratiti u Zagreb, ali je sa zagrebačkog aerodroma dobio negativan odgovor. Na zagrebačkom aerodromu više nije bilo osoblja za prihvat putnika. Riječ je o službama koje pripremaju zračni most za avion, usmjeravaju putnike kroz aerodromsku zgradu itd. Tada je kapetan aviona obavijestio putnike da moraju sletjeti u Rim kao alternativni aerodrom.
Nisu mogli sletjeti na aerodrom u Splitu jer je njemu završilo radno vrijeme. Naime, prema naredbi ministra prometa o otvorenosti aerodroma, radno vrijeme splitskog aerodroma u razdoblju od 26. ožujka do 28. 10. je od 6 do 22 sata. U Croatia Airlinesu jučer su potvrdili ovakav razvoj događaja.
“Zbog iznenadne bure, jačine vjetra koji je na dubrovačkom području prelazio dopuštene kriterije C. Airlinesa za sigurno slijetanje, zrakoplov CA na letu OU664 Zagreb - Dubrovnik nije mogao sletjeti u Dubrovnik. Odlučeno je da se zrakoplov preusmjeri natrag u MZL Zagreb, no MZL Zagreb obavijestila je kompaniju da prihvat zrakoplova Airbus 320 i 124 putnika oko ponoći više nije moguće obaviti, piše Jutarnji.hr.
Prema istoj naredbi, zagrebački aerodrom mora biti otvoren 24 sata. No, usprkos tome nadležne službe su odbile prihvatiti zrakoplov. “Nečuveno. Zračna luka u Zagrebu mora biti otvorena 24 sata i ovo je kršenje naredbe. Od Agencije za civilno zrakoplovstvo tražit ću najoštrije kažnjavanje uprave zagrebačke Zračne luke”, kazao je jučer ministar prometa Oleg Butković.
Nakon ponoći smanjuju broj vatrogasaca koji bi trebali dežurati za prihvat aviona. Time se smanjuje razina sigurnosti i aerodrom ne smije prihvatiti velike avione te je praktički zatvoren”, rekao nam je upućeni sugovornik. Na pitanje zbog čega je odbijen prihvat aviona iz MZLZ-a je stigao odgovor: “Službenu informaciju dat ćemo u ponedjeljak”. Upravu MZLZ-a na otvorenost za promet obvezuje i Koncesijski ugovor potpisan s Vladom. “Koncesionar je suglasan i pobrinut će se da osigura da će Zračna luka biti otvorena i neprekidno raditi tijekom cijelog vremena razdoblja koncesije”, stoji u tekstu Ugovora. Postavlja se pitanje kako bi službe na aerodromu odgovorile da je zatraženo hitno slijetanje nekog A320 ili još većeg zrakoplova zbog kvara ili požara.