Close Menu
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
Facebook Instagram YouTube WhatsApp
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter) RSS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS

Zašto se radovi na Pelješkom mostu obavljaju u kasnim noćnim ili ranim jutarnjim satima?

D.D. / Foto: Eddy Meštrović29. srpnja 2021. 00:00
Podijeli
Facebook Twitter Telegram WhatsApp E-mail adresa

U emisiji HRT-a povodom spajanja Pelješkog mosta gostovali su projektant mosta, dekan građevinskog fakulteta, dekan prometnog fakulteta i brojni drugi stručnjaci.

Glavni projektant Pelješkog mosta Marjan Pipenbaher ga je nazvao jednim od najzahtjevnijih mostova na kojima je radio.

Tekst se nastavlja nakon oglasa

"Jako lijep rezultat građevinskog sektora. Bilo bi nam drago da je možda uz kolegu Pipenbahera i jedan od autora samog mosta, profesor Radić, koji je nekad bio jedan od djelatnika, nažalost preminuo, što bi za njega bio doživljaj nečega što je sanjao godinama", rekao je dekan građevinskog fakulteta u Zagrebu Stjepan Lakušić za specijalnu emisiju HTV-a o spajanju Pelješkog mosta.

"Kada govorimo o konstrukciji, glavni projektant je tu imao sigurno puno muke, volje i želje da ovakvu jednu vitku konstrukciju predoči i omogući da se najbolje uklopi u prostor", dodao je.

Treba, kaže Lakušić, istaknuti i da se automatski radilo na svim dijelovima mosta. Na svakom od stupišta automatski se stvaralo povezivanje, nije se išlo stup po stup pa se segmentno rješavalo, nego odjednom sve, rekao je, dodavši kako se to pokazala kao, "moramo biti iskreni, jedna dobra, organizirana gradilišna skupina". Uspjeli su, kaže, povezivanjem proizvodnje segmenata u Kini, nadzorom te proizvodnje u Kini, dopremanjem u Hrvatsku, dopremanjem kompletne mehanizacije koja je omogućila jednu ovako brzu gradnju, uz kontinuiranu kontrolu i nadzor cijelog projekta, u vremenskom roku završiti most.

Zašto se radovi vrše u kasnim ili jutarnjim satima?

Objasnio je i zašto se radovi vrše u kasnim ili jutarnjim satima. Tip konstrukcije je, objašnjava, takav da se uglavnom spajaju čelični materijali, pa su projektanti definirali da je noćno razdoblje najprikladnije za zavarivanje, između ostalog kako se ne bi u različitim terminima zavarivanja poremetilo stanje naprezanja u konstrukciji.

"U ovom trenutku vjerojatno nismo svjesni svih efekata"

Tomislav Josip Mlinarić, dekan Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, kaže kako je bilo puno varijanti spajanja hrvatskog teritorija.

"Bila je i podvodna varijanta, bila je čak i varijanta da se radi tunel ispod BiH, bilo je različitih tehničkih rješenja, međutim ovo se pokazalo kao optimalno. I doista, dobili smo jedan u tehničkom smislu vrhunski prometni objekt. Ono što je u širem prometno-logističkom kontekstu jako bitno, Hrvatska je ovime ostvarila jedan od najvažnijih geostrateških ciljeva jer više taj problem kontinentalnog diskontinuiteta ne postoji. Samim time, ni Europa više nema taj problem. Mi smo punopravna članica Europske unije. Dubrovačko-neretvanska županija postaje ravnopravni, sastavni dio političko-gospodarskog prostora RH. Osim toga, smatram da smo sve preduvjete za Schengen kao država zadovoljili, ja više ne vidim razloga da Hrvatska taj režim ne dobije od strane EU da ga uvede.

Bitno je da je ovo i dodatna afirmacija Hrvatske kao mediteranske, podunavske i srednjoeuropske zemlje i mi vjerojatno u ovom trenutku nismo svjesni svih efekata tih multiplikativnih faktora koji će se s vremenom dogoditi, a posljedica su završetka ovog jako važnog projekta za RH i EU", rekao je Mlinarić.

Vrijednost projekta je 526 milijuna eura, a Hrvatska je uspjela od Europe dobiti 420 milijuna eura bespovratnih sredstava. Ta sredstva su znatno rasteretila hrvatski proračun i bez njih bismo teško izgradili most, zaključuje Mlinarić.

Moja reakcija na članak je...
Ljubav
0
Haha
0
Nice
0
What?
0
Laž
0
Sad
0
Mad
0
Facebook Twitter Whatsapp Telegram
NAJNOVIJE VIJESTI
Nemanja iz Banje Luke je junak najvećeg hrvatskog kluba u BiH. Ovo je priča o Zrinjskom iz Mostara
4
min
Nemanja iz Banje Luke je junak najvećeg hrvatskog kluba u BiH. Ovo je priča o Zrinjskom iz Mostara
Mali Advent velikog srca oživio Plokite i Pazarić. Pogledajte fotografije
23
min
Mali Advent velikog srca oživio Plokite i Pazarić. Pogledajte fotografije
Rijeka je osigurala europsko proljeće
27
min
Rijeka je osigurala europsko proljeće
ANKETA Podržavate li gradonačelnicu koja je uklonila HOS-ov mural?
46
min
ANKETA Podržavate li gradonačelnicu koja je uklonila HOS-ov mural?
Što se događa? Nova Facebook pravila mogla bi uništiti promet medijima
1
sat
Što se događa? Nova Facebook pravila mogla bi uništiti promet medijima
NAJČITANIJE VIJESTI
  • Skoko: "Ovo je najtužniji advent u Splitu ikad"
    Skoko: "Ovo je najtužniji advent u Splitu ikad"
    18. prosinca 2025. 10:30
  • Novosti iz Jadrolinije: Uvodi se katamaranska linija do Ancone
    Novosti iz Jadrolinije: Uvodi se katamaranska linija do Ancone
    18. prosinca 2025. 12:46
  • Preminuo otac Marija Pašalića
    Preminuo otac Marija Pašalića
    18. prosinca 2025. 12:19
  • Sportski Splite, pokrij se ušima: Znate li koji je trofejni splitski sport krenuo iz gostione "Kosovo"?
    Sportski Splite, pokrij se ušima: Znate li koji je trofejni splitski sport krenuo iz gostione "Kosovo"?
    18. prosinca 2025. 02:17
  • U parku u dalmatinskom gradu pronađene grobnice iz rimskog doba. Pogledajte fotografije
    U parku u dalmatinskom gradu pronađene grobnice iz rimskog doba. Pogledajte fotografije
    18. prosinca 2025. 13:01
DD Marketing 300x250
DALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter)
  • Uvjeti korištenja
  • Pravila o privatnosti
  • Prodaja i marketing
  • Impressum
  • Kontakt stranica
  • Cjenik
Copyright © 2017-2025 Dalmacija danas. Sva prava pridržana.

Upišite što tražite i kliknite na tipku Enter za početak pretrage. Kliknite tipku Esc za prekid.