Sad će, samo što nije. Most preko Cetine ili izbori? Izbori, izbori, nego šta drugo. Još nas malo dijeli od prvih izbora ove godine, onih parlamentarnih. Nekako samo se nadali da će skupa s njima biti pušten promet preko mosta na Cetini, no to se nije dogodilo.
Došli su svi važni članovi Vlade u Split. Vjerojatno su i kroz Omiš prošli na putu iz Dubrovnika u petak poslijepodne, s jednog HDZ-ovog skupa na drugi. Most na Cetini nisu otvorili.
Na mostu su premijer Andrej Plenković, ministar Oleg Butković i ostali HDZ-ovci bili u ožujku prošle godine. Tada je svečano spojen most, važan dio prometnice koja se čeka desetljećima. Najavljivano je nekoliko puta da će most biti pušten u promet. Pa sad pa tad pa u veljači ove godine. Evo smo u sredini travnja, a od prometa na mostu ni P. Odnosno, neki su uspjeli baciti đir, no pomalo, doći ćemo i do toga. Uostalom, šta znači još koji mjesec, ma i godinica, kad se već toliko čeka?!
"Puštanje u promet planira se krajem veljače ove godine, budući je za izgrađenu prometnicu potrebno izvršiti sve upravno pravne postupke, od tehničkog pregleda do ishođenja uporabne dozvole", kazala nam je Tamara Pajić iz Hrvatskih cesta početkom godine.
Podsjetimo, izgradnja mosta je važan korak prema izgradnji ceste koja bi trebala smanjiti nesnosne gužve koje u ljetnim mjesecima vladaju na Jadranskoj magistrali između Splita i Omiša.
Građani omiškog zaleđa već su neko vrijeme zabrinuti što će se dogoditi onog trena kada most i ta dionica budu otvoreni, kada će se zapravo dobar dio prometa preusmjeriti na prometnice kroz Poljica koje toliki promet jednostavno ne mogu podnijeti.
Promet će tako s Jadranske magistrale iz smjera jugoistoka (Makarske) biti preusmjeren na neadekvatne prometnice u omiškom zaleđu – službenog naziva DC70 te ŽC 6142. Riječ je o cesti Gata – Zvečanje – Blato na Cetini, državnoj cesti koja predstavlja spoj Omiša s autocestom te županijskoj cesti u suprotnom smjeru koja preko Tugara, Srinjina i Žrnovnice vodi do Stobreča, odnosno Splita.
Kad će most biti pušten u promet?
Zanimalo nas je gdje je zapelo? Kada će se mostom napokon moći prometovati. Ovoga puta nismo dobili niti približno vrijeme. Bit će to nakon što se obave tehnički pregledi i most dobije uporabni dozvolu. A to može biti bilo kad, za pet dana ili 55 dana, možda za iduće izbore… Nema nam druge nego čekati.
„Građevinski zahvat izgradnje dijela obilaznice Omiša od čvor Omiš-istok na DC8 u Brzetu do spoja na DC70 kod Naklica lokacijskim dozvolama podijeljen je na četiri faze izgradnje.
Za dvije faze izgradnje ukupne duljine 2,8 km - fazu 3 od čvora Omiš-istok na DC8 kod Brzeta do mosta Cetina i fazu 2 za sami most Cetina završeni su tehnički pregledi.
Sami građevinski zahvati i opremanje cesta i objekata: vijadukata, tunela i mosta, a time onda i tehnički pregledi su prilično složeni, te obuhvaćaju i dio radova izvedenih ranije, u periodu 2008. - 2014.
Negativnih mišljenja i nedostataka koje bi priječile izdavanje uporabnih dozvola nije bilo.
Za izgrađenu fazu 1.B. iza mosta Cetina gdje se razdvajaju tuneli Komorjak na trasi nove ceste prema Dugom Ratu i Komorjak-sjever na spojnoj cesti, te za fazu spojne ceste do DC70 kod Naklica u duljini od cca. 1 km očekuje se od Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine sazivanje preostala dva tehnička pregleda.
Po završetku tehničkih pregleda i ishođenju uporabnih dozvola pustit će se u promet“, kazala nam je Tamara Pajić.
Neki su se već provozali
Zahvaljujući društvenim mrežama svjedočili smo da su neki imali priliku provozati se mostom. Nedavno se preko mosta provozao političar koji se natječe za ulazak u Hrvatski sabor.
Uskoro je motorom preko mosta prešao još jedan Splićanin (podaci poznati redakciji) pa nas je zanimalo kako je moguće da se prođe prepreke koje stoje na ulazu / izlazu, kao i tko će biti odgovoran ukoliko se nešto dogodi.
„Gradilište je propisno obilježeno prometnom regulacijom u smislu zabrane prometa te je s obje strane izlaza – ulaza postavljena fizička barijera kao i zaštitarska služba“, bilo je sve što nam je na tu temu rekla Pajić.
Kako bilo, naši junaci su nekako prošli prepreke i zaštitare i „krstili“ most koji će neko vrijeme pričekati na puštanje u promet.
Podsjetimo, most je duljine 224,45 metara, a vrijednost radova iznosi 174,46 milijuna kuna (bez PDV-a)/ 23,16 milijuna eura.
Bilo je problema s mostom
Iako na mostu još nema prometa (osim ovih vozača koji su zaobišli barijere), bilo je problema za vozače, ali za one koji su išli ispod njega.
Naime, Dolores Filipović, predsjednica Mjesnog odbora Zakučac, jednog od omiških mjesnih odbora, prošli je tjedan imala nevjerojatno iskustvo ispod novog mosta na Cetini kada je pukom srećom sve završilo “samo” na materijalnoj šteti. Dogodilo se to 18. ožujka ove godine.
Vozila je automobil star tek 10 dana kada je točno ispod mosta na njeno vozilo pala ogromna količina vode i kamenja istovremeno. Dok su na ovoj dionici, nažalost, odroni uobičajena stvar, zbog istovremene prisutnosti vode i kamenja, Dolores je posumnjala da se na mostu odvijaju određeni radovi.
Osim što je pretrpjela šok, jedan kamen joj je razbio prednje vjetrobransko staklo, a i limarija je oštećena na više mjesta.
Filipović tvrdi da su radnici ispirali tunel, ali da nisu zaustavili promet ispod njega.
“Ovdje se radilo o ogromnoj količini voda koja je pala 's neba' odjednom, u vedrom danu. Sve ostalo je bilo suho, a vidi se točno da se voda slijevala isključivo s početka tunela. Auto mi je star svega 10 dana i srećom da je pod kasko osiguranjem, no ovdje se radi o očitoj ljudskoj greški za koju moraju odgovarati Hrvatske ceste”, kazala je tom prilikom Filipović.
Naglasila je da ovom cestom prolazi velik broj pješaka i da nitko ne bi preživio takav pad vode i kamenja. “Onakav udarac vode i kamenja ne bi preživio nitko”, napomenula je.
Iz Hrvatskih cesta su kazali da je u pitanju bio odron, no policija nam je istodobno kazala da se radilo o – ispitivanju hidrantske mreže.
„Opisani događaj smo evidentirali 18. ožujka 2024.godine. Policijski službenici su po zaprimljenoj dojavi izašli na mjesto događaja i obavili sve potrebne mjere i radnje.
Utvrđeno je da su se na kolniku državne ceste D 70 na opisani način toga dana dogodile dvije prometne nesreće i da su nastala oštećenja na dva vozila.
Provedenim mjerama i radnjama utvrđeno je postojanje osnovane sumnje da su odgovorne osobe tvrtke i tvrtka koja je toga dana obavljala ispitivanje hidrantske mreže ostvarili obilježja prekršaja iz čl.6 Zakona o sigurnosti prometa na cestama radi čega će biti prekršajno sankcionirani sukladno Prekršajnom zakonu”, odgovorili su nam iz PU splitsko-dalmatinske.