Close Menu
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
Facebook Instagram YouTube WhatsApp
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter) RSS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS

Vozači je često ignoriraju: Korisna funkcija u automobilima koja štedi gorivo

Ako vozite automobil proizveden ne stariji od deset godina, velika je vjerojatnost da on ima nekoliko različitih načina vožnje
D.D. / Foto: Ilustracija8. prosinca 2024. 09:05
Podijeli
Facebook Twitter Telegram WhatsApp E-mail adresa

Ako vozite automobil proizveden ne stariji od deset godina, velika je vjerojatnost da on ima nekoliko različitih načina vožnje.

Dok neki automobili nude izbor između tri ili četiri načina vožnje, kao što su ECO ili Sport, drugi imaju puno širi raspon opcija. To posebno vrijedi za SUV vozila koja dolaze s dodatnim načinima rada koji im omogućuju svladavanje različitih vrsta terena.

U slučaju automobila s hibridnim pogonom, izbor načina vožnje omogućuje vozaču da maksimalno iskoristi učinkovitost automobila birajući hoće li voziti samo na struju ili na konvencionalno gorivo, piše CarBuzz.

Od terenaca do gradskih automobila

Iako je danas uobičajeno da automobil ima nekoliko različitih načina vožnje, to nije uvijek bio slučaj. Koncept izbora načina vožnje prvenstveno potječe iz terenskih vozila, poput ranih Land Rovera, što je vozaču omogućavalo da odabere onaj način rada motora i mjenjača koji je najpogodniji za savladavanje terena.

Ostali načini vožnje stigli su automobile kasnije, nakon prijelaza tisućljeća, a jedan od primjera je BMW-ov Sport način rada, koji mijenja ponašanje mjenjača, ovjesa i upravljanja kako bi automobil bio agresivniji i osjetljiviji.

Tijekom proteklih 10-15 godina različiti načini vožnje postali su sveprisutni, počevši od vozila visokih performansi i luksuznih vozila, a zatim su se spustili na pristupačne automobile. Osim tradicionalnih načina rada kao što su Sport, Eco i Comfort, u svijetu automobila mogu se pronaći i drugi inovativni načini vožnje, prenosi N1.

Fiat 500, na primjer, opremljen je tipkom City koja čini upravljanje nevjerojatno laganim, omogućujući vozaču da manevrira automobilom u najuža parkirna mjesta bez puno napora. Ovo je uobičajena značajka Fiata u Europi već najmanje 20 godina. Nedavno predstavljeni Alpine A290 ima tipku za pretjecanje na upravljaču, koja otključava maksimalnu snagu i okretni moment na deset sekundi.

Po vlastitom ukusu

Dolaskom hibridnih i električnih vozila ova je tehnologija postala još raširenija. Ona u takvim vozilima omogućuje da budu što učinkovitiji time što nudi način vožnje koji automobilu omogućuje da se u potpunosti vozi na električni pogon, bez motora s unutarnjim izgaranjem. Ovaj način rada omogućuje vozaču uštedu goriva, ali obično dolazi s ograničenjima, kao što je mogućnost korištenja samo ispod određene brzine što je korisno u gradskom prometu ili na kratkim putovanjima.

Plug-in hibridni automobili imaju mnogo snažniji električni motor i veću bateriju, obično s dovoljno performansi i dometa da se svakodnevno koristi umjesto konvencionalnog motora.

U današnjim vozilima načini vožnje mogu promijeniti postavke ovjesa i upravljanja automobila u tren oka, prilagođavajući vozilo različitim površinama za vožnju. U automobilima visokih performansi, neki načini vožnje mogu pružiti bolje upravljanje, primjerice na stazi.

Neki automobili također čak nude vozaču mogućnost kreiranja prilagođenog načina vožnje. Ovo je opcija za naprednije vozače, koji žele podesiti individualne postavke vezane uz upravljanje automobilom, ovjes i pogonski sklop za optimalne performanse.

Moja reakcija na članak je...
Ljubav
0
Haha
3
Nice
0
What?
0
Laž
0
Sad
0
Mad
0
Facebook Twitter Whatsapp Telegram
NAJNOVIJE VIJESTI
Dok su u Hrvatskoj teme ustaše i partizani, sin komiškog ribara osvaja Nobela za fiziku. Tko je John M. Martinis?
4
sat
Dok su u Hrvatskoj teme ustaše i partizani, sin komiškog ribara osvaja Nobela za fiziku. Tko je John M. Martinis?
Ovo je presudno za buću brzu cestu prema Omišu: Osigurana sredstva za dovršetak ključne dionice brze ceste Mravince–TTTS
4
sat
Ovo je presudno za buću brzu cestu prema Omišu: Osigurana sredstva za dovršetak ključne dionice brze ceste Mravince–TTTS
Trener iskreno o problemu koji često viđa kod klijenata: "To stvara pritisak i frustraciju jer realnost pokazuje da svaki čovjek ima svoje granice"
4
sat
Trener iskreno o problemu koji često viđa kod klijenata: "To stvara pritisak i frustraciju jer realnost pokazuje da svaki čovjek ima svoje granice"
Marinić nam je komentirao presudu Visokog upravnog suda: "Ona nije rezultat preispitivanja suštine ograničenja prometa, nego isključivo formalnih i proceduralnih propusta"
4
sat
Marinić nam je komentirao presudu Visokog upravnog suda: "Ona nije rezultat preispitivanja suštine ograničenja prometa, nego isključivo formalnih i proceduralnih propusta"
Radujte se, narodi. Gotovo je s kišom, sljedećih deset dana bez hladnoće, bez oborina, bez vjetra
4
sat
Radujte se, narodi. Gotovo je s kišom, sljedećih deset dana bez hladnoće, bez oborina, bez vjetra
NAJČITANIJE VIJESTI
  • Sukob na Sućidru, teško ozlijeđen maloljetnik
    Sukob na Sućidru, teško ozlijeđen maloljetnik
    4. prosinca 2025. 12:06
  • Znamo da se svi pitate zašto ne pišemo ništa o samoubojstvima. Za to postoje debeli razlozi
    Znamo da se svi pitate zašto ne pišemo ništa o samoubojstvima. Za to postoje debeli razlozi
    4. prosinca 2025. 16:36
  • SPLIT Izbodeni policajac teško je ozlijeđen, napadača uhvatila policija
    SPLIT Izbodeni policajac teško je ozlijeđen, napadača uhvatila policija
    4. prosinca 2025. 07:43
  • Veliki je prometni kolaps u Splitu i okolici: "Nema teorije da se ovo riješi uskoro"
    Veliki je prometni kolaps u Splitu i okolici: "Nema teorije da se ovo riješi uskoro"
    4. prosinca 2025. 14:37
  • I TO SMO DOČEKALI Probijena lijeva tunelska cijev tunela Gladnjici na brzoj cesti čvor Mravince – čvor TTTS
    I TO SMO DOČEKALI Probijena lijeva tunelska cijev tunela Gladnjici na brzoj cesti čvor Mravince – čvor TTTS
    4. prosinca 2025. 14:45
DD Marketing 300x250
DALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter)
  • Uvjeti korištenja
  • Pravila o privatnosti
  • Prodaja i marketing
  • Impressum
  • Kontakt stranica
  • Cjenik
© 2025 Dalmacija danas. Sva prava pridržana.

Upišite što tražite i kliknite na tipku Enter za početak pretrage. Kliknite tipku Esc za prekid.