U Zadru je održana 4. Konferencija vjerskog turizma, sakralne baštine i Hodočašća. Konferencija je održana u Kneževoj palači, pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i Grada Zadra. Ispred Zadarske nadbiskupije Konferenciji je nazočio doc. dr. sc. Zdenko Dundovićp, v. d. pročelnik Teološko-katehetskog odjela, Sveučilišta u Zadru.

Lovro Jurišić, pročelnik U.O. za gospodarstvo, turizam, infrastrukturu i EU fondove Zadarske županije pozdravnim govorom dao je presjek aktivnosti koje županija poduzima u razvoju turističke ponude.

Mihaela Kadija, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije najavila je izradu novih turističkih brošura, među preostalim i brošure na temu vjerskog turizma i sakralnih objekata Zadarske županije.

 

Dr. sc. Vinko Bakija sa Sveučilišta u Zadru, Odjela za turizam i komunikacijske znanosti, održao je predavanje na temu “Specifičnosti turističkog vođenja i interpretiranja sakralne baštine – verbalni, paraverbalni i neverbalni konteksti upravljanja doživljajem svetog”. Turističko vođenje je kompetencija i socioekonomska aktivnost kreativnog inter kulturološkog komuniciranja s ciljem stvaranja memorabilnog i transformacijskog iskustva kod turista.

Ukazao je na najčešću grešku koja se provlači kroz interpretaciju hrvatskog turizma općenito – naglasak je kod nas na stvaranju doživljaja, što je trajno najkraći i najplići iskustveni oblik, te je preporuka izbjegavati promociju destinacija putem istog. Hrvatski turizam potrebno je podignuti na viši razvojni segment, da čini memorabilno iskustvo tj. čini posjetitelju uspomenu.

Vjerski turizam uz hodočašća najcjenjeniji je oblik turizma u svijetu jer često čini transformacijsko iskustvo, transformira osobe duhovno, što ostavlja dubok, pozitivan trag na ljudski život. Ukazao je i na važnost razlikovanja motivacije ulaska posjetitelja-turista u sakralne objekte, a koji su u potrazi za duhovnom obnovom ili zbog doživljaja kulturno umjetničkog konteksta građevine što je čest slučaj u turističkim centrima. Kako su temeljni alati kreativnog turističkog vođenja kvalitetna interpretacija i storytelling, predložio je nužnu izradbu markera – pokazivača za vodstvo i posjete sakralnih objekata na nacionalnoj razini, uputa za svaku lokalnu zajednicu u Hrvatskoj.

Temeljni ishod uspješnog korištenja verbalnih, paraverbalnih i neverbalnih komunikacijskih sastavnica u sakralnom kontekstu tijekom turističkog vođenja je kreiranje spoznajnog i emocionalnog iskustva turista, koje će u konačnici rezultirati iskrenim zadovoljstvom, dubokim poštivanjem sakralnog konteksta i njegovih duhovnih vrijednosti, kazao je dr. sc. Vinko Bakija.

 



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime