Ovog tjedna sustav javnih bicikala u Splitu postao je bogatiji za još osam novih postaja te sada ukupan broj aktivnih postaja iznosi 41. Korisnicima su od sada dostupne i postaje na sljedećim lokacijama: Spinut – Teslina, Sućidar – istok, Sućidar – sjever, Koteks, Đardin, Bačvice, Blatine te Lokve. Paralelno s postavljanjem novih postaja, u rad se puštaju i novi bicikli. Radi se o hvalevrijednom projektu od kojeg građani Splita imaju višestruke benefite. Ipak, kod pojedinih lokacija, primjerice na Sućidru, došlo je do promjene lokacije prvotno postavljenog terminala.
Korisnicima na raspolaganju novih osam postaja u sklopu sustava javnih bicikala u Splitu
Čini se da nisu svi najsretniji ni izborom lokacije u Spinutu, konkretno one kod Osnovne škole Spinut. Roditelji djece ove škole kazali su nam da je terminal za javne bicikle Split parkinga postavljen tik do samog ulaza u osmoljetku koja se nalazi u Teslinoj ulici. Požalili su nam se, ali su iste poruke prenijeli i ravnateljici škole Sanji Čagalj, jer kako nam kažu, smatraju da to nije prikladno mjesto za javne bicikle. Naglašavaju da su apsolutno za bicikle, ali da je lokacija nespretno odabrana.
Kontaktirali smo ravnateljicu OŠ Spinut Sanju Čagalj. Ona nam je potvrdila nezadovoljstvo roditelja te nam je naglasila da su i nju već u nekoliko navrata kontaktirali.

„Biciklima je ograđen školski izlaz. Tu im nije mjesto“
Čagalj nam se isto žali da mjesto gdje su postavljeni bicikli nije prikladno te da nju nitko nije kontaktirao da će isti biti tu. Kaže, samo su se odjednom pojavili na tom mjestu, ništa od tome nisam znala, prenosi nam.
- Zaista, ne mogu vam točno reći tko je određivao lokaciju na kojoj će se oni postaviti, ali mislim da zbog sigurnosti djece bicikli ne bi trebali biti na tom mjestu, odmah kod škole – jasno nam govori ravnateljica te nastavlja:
- Obratila sam se Gradu Splitu, jer smatram da to nije dobro za djecu, biciklima je ograđen školski izlaz i pitam se kuda će sada prolaziti djeca i djelatnici škole. Tražila sam od Grada da se ti bicikli izmjeste malo dalje, na pola Tesline ulice – pojašnjava nam i otkriva da još nije dobila odgovor od Grada.
Ravnateljica razumije roditelje te ih u potpunosti podržava. Smatra da će bicikli biti problem u jeku turističke sezone.
- Ovo je problem. U jeku turističke sezone, kada će uostalom škola i dalje trajati, previše će se ljudi okupljati u blizini škola, što smatram da nije dobro. Mislim da to nije prikladno mjesto za javne bicikle. Roditelji koji negoduju u potpunosti su u pravu – zaključuje Čagalj.
Budući da projektom javnih bicikala u Gradu Splitu rukovodi Split parking d.o.o. istima smo poslali upit da nam pojasne ovu situaciju.
Iz Split parkinga nam kazuju da se sve lokacije terminala javnih bicikala postavljaju u koordinaciji s nadležnim gradskim kotarima te sukladno njihovim uputstvima.
„GK Spinut je predložio lokaciju u Teslinoj ulici“
- Naime, u rujnu 2019. godine za potrebe izrade elaborata lokacija Sustava javnih bicikala uputili smo dopis svim kotarima Grada Splita da predlože lokaciju na koju ćemo postaviti javne bicikle. S obzirom na to da je to neophodno, Split parking tražio je da predložena lokacija bude u vlasništvu Grada ili ako je neki drugi vlasnik, bilo je potrebno imati suglasnost istog – kazuje nam u nastavku Dario Šunjić, rukovoditelj Sektora plana i razvoja Split parkinga d.o.o.
Osim toga naglašava da je predsjednik GK Spinut predložio lokaciju u Teslinoj ulici.
- Predsjednik kotara Spinut predložio je tada lokaciju u Teslinoj ulici, točnije kod br. 10 te lokaciju u Zrinsko-Frankopanskoj ulici. Uvažavajući čimbenike planiranja razmještaja i optimalnog broja stanica kao što su vidljivost lokacije, dostupnost lokacije za bicikle, dostupnost lokacije za dostavna vozila, blizina te razmještaj u odnosu na glavne prometne tokove odabrana je lokacija u Teslinoj ulici te je za istu ishođena suglasnost za postavljanje terminala iz Sustava javnih bicikala – ističe Šunjić.
„Terminal ne predstavlja nikakvu opasnost za djecu i djelatnike škole“
Otkriva nam da je za lokaciju, osim suglasnosti vlasnika, bilo potrebno osigurati napajanje električnom energijom za što je izveden novi priključak struje.
- Terminali su postavljeni sukladno svim pravilima struke, imaju ishođene sve ateste i elektro-suglasnosti. Zbog svega navedenog, mišljenja smo da postavljanje terminala ne predstavlja nikakvu opasnost za djecu i djelatnike škole. Valja spomenuti kako ovo nije jedina škola u Splitu pored koje se postavlja terminal i naprotiv iskustva su takva da poslodavci traže da se postaje postave u blizini njihovih objekata kako bi to bila opcija za dolazak zaposlenika, u ovom slučaju zaposlenika OŠ, na posao. Vjerujemo kako to može isključivo pozitivno i pedagoški djelovati na djecu, no spremni smo saslušati argumente koji bi nas naveli na drugačije razmišljanje – podvukao je.
Još pet postaja unutar sustava javnih bicikala u Splitu pušteno u rad
Kaže u nastavku da Split parking do sada nije dobio nikakav dopis ni pritužbu od strane ravnateljice o lokaciji terminala u Teslinoj ulici. Osim toga ističe da bi izmjena lokacije napravila dodatne troškove koji u ovom trenutku nisu potrebni.
- Do kraja godine lokacija će biti spremna za puštanje u rad, a Split parking će, kao i do sada, stalno apelirati na odgovorno ponašanje korisnika usluge Sustava javnih bicikala. U slučaju da bi se inzistiralo na premještanju terminala, obzirom da su sve gore navedene aktivnosti već napravljene, izmjena lokacije u ovom trenutku bi odužila postavljanje terminala jer bi se sve te aktivnosti, suglasnosti i spajanja, morale nanovo provoditi. Mišljenja smo da ovaj novi multimodalni način funkcioniranja prometa u Splitu omogućuje zdraviji i mobilniji način života, smanjuje prometne gužve te odgovara na suvremene izazove zaštite okoliša. Cilj je da ovaj najpovoljniji oblik prijevoza bude dostupan građanima u svim gradskim kotarima, a u dogovoru s vodstvom kotara zato su odabrane lokacije – zaključuje Dario Šunjić iz Split parkinga.




