Kružn tok kod Bračke ulice izazvao je velik interes splitske javnosti, a o svemu se sada očitovala Hrvatska udruga diplomiranih inženjera i inženjera Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, ogranak Split. Iz udruge su upozorili na nestručno i neodgovorno komentiranje poznatog splitskog rotora od strane prometnog stručnjaka s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu prof. dr. Željka Marušića.
- Naime, on je na raznim portalima i radio emisiji ovo prometno rješenje nazvao neodgovornom prometnom improvizacijom navodeće da je ovo prometno rješenje nestručno, neodgovorno, potencijalno opasno i pogibeljno, čak i glupo. Smatramo da gosp. Marušić nije stručnjak za cestovni promet niti za cestogradnju, jer se tim poslovima nije bavio, a sigurno posjeduje iskustvo i obrazovanje za neka druga područja a to svakako nije područje cestovne sigurnosti i gradnje cesta. Ne eleći ulaziti u razloge bilo čijih javnih istupa, apeliramo na predstavnike medija da zbog objektivnog informiranja javnosti prije konzultiranja pojedinih stručnih osoba za područje cestovnog prometa na odgovarajući način provjere njihove stručne reference, jer područje prometa općenito, osim cestovnog podrazumijeva zračni, željeznički, vodni, pošželeićutanski i informacijsko komunikacijski promet. Površnim i nestručnim komentarima se stvara ozračje destrukcije, nanosi poslovna, osobna i profesionalna šteta.
Iz udruga navoda da im nije namjera ulaziti u razloge zbog kojih se investitor odlučio na privremeno rješenje ovoga raskrižja u obliku montažnog kružnog toka, ali su uvjereni da je ono bolje i sigurnivamje rješenje od postojećeg.
- Ovo kružno raskrižje zadovoljava predviđene kriterije i to: prostorne, prometno sigurnosne i kriterije propusne moći, a vjerojatno i ekonomske s obzirom na ulaganja i činjenicu da se može jednostavno premjestiti na drugo raskrižje. Ovo prometno rješenje projektirano je u skladu s pravilima struke, prema važećim Smjernicama za projektiranje kružnih raskrižja na cestama, smjernicama drugih država kao i iskustvima iz dosadašnje primjene kružnih raskrižja.
Osvrnuli su se i na o središnji otok kružnog toka.
- U središnjem otoku montažnog kružnog raskrižja mogu se izvesti razni nasadi, skulpture, urbani ili drugi slični elementi, uz uvjet da su ispunjeni uvjeti sigurnosti i preglednost. Samim time, postavljanje spornih posuda za zelenilo je u skladu s navedenim uvjetima.
Nadalje navode da montažna kružna raskrižja nisu nikakva novost u prometnom inženjerstvu te da imaju svoje prednosti i nedostatke.
- Kao najveća prednost se može istaknuti učinkovito smirivanje prometa kao izravan doprinos sigurnosti cestovnog prometa. To potvrđuje i slično montažno kružno raskrižje, koje je kao prvo montažno kružno raskrižje, u Splitu izgrađeno 2012. godine na raskrižju Hercegovačke i Sarajevske ulice. Kako je gosp. Marušić gostujući u jednoj radijskoj emisiji naveo da ovakvo ili slično rješenje nije vidio nigdje, dostavljamo vam fotografije nekih montažnih kružnih raskrižja izgrađenih u mjestu Tar u Istarskoj županiji i onoga u Splitu na raskrižju Hercegovačke i Sarajevske ulice, kao dokaz da su kružna raskrižja ovoga tipa uobičajena prometna rješenja. Jednostavnim pretraživanjem interneta ih se može još mnogo pronaći. To jednako tako znači da za razgovore o cestovnom prometu, kao i o svim drugim granama prometa, trebate angažirati potpuno provjerene i stručne osobe baš za određeno područje, a ne osobe koje varmse najčešće same nude - zaključuje Slavko Šerić u ime Udruge.