STRATEGIJA HAJDUKA Plan je maksimalno iskoristiti potencijale do 2025. godine

Predstavljen strateški okvir HNK Hajduk š.d.d.

Predsjednik Hajduka Ivan Kos te predsjednik NO Slaven Marasović danas su u kino dvorani na Poljudu prezentirao strategiju HNK Hajduk Split š.d.d. Uz njih su na prezentaciji sudjelovali  nadzornici Marko Erceg i Antonio Kuzmanić. Na početku su pojasnili kako danas predstavljaju strategiju zajedno jer su na njoj radili svi dionici kluba od svih zaposlenika do nadzornog odbora.


Kos je naglasio kako se danas predstavlja okvir strategije koji je prvi put stavljen na papir te je ovaj dokument smjer kojim će klub ići. Svi planovi koje provode i plan koji je za iduću sezonu je samo dio strategije. Napomenuo je kako ovo nije revolucionarno rješenje koje će dati odgovor na pitanje kada će Hajduk biti prvak, već smjer i načela po kojima će klub brže doći do konačnih ciljeva.

Marasović je kazao kako je ovo strateški okvir u kojem se vidi gdje je klub sad i gdje želi doći. Istaknuo je da je ovo početak procesa i da su danas prezentirali sve faze tog sedmogodišnjeg procesa. Implementacija strategije će značiti kako da dođe do konačnog cilja.

Strategija je tu i iz razloga kada se eventualno promjeni NO ili neki dio kluba da drugi mogu nastaviti do konačnog cilja. Predstavljene su vrijednosti od koji se najviše ističe iskrenost, profesionalnost, izvrsnost, strast, znanje, odgovornost, timski rad i transparentnost. Usporedbe radi prikazane su strategije velikih europskih klubova među kojima je Juventus koji radi svake dvije godine izvještaj o održivosti. Takav izvještaj se sastoji od toga što su napravili, što će napraviti i što rade. U takvim dokumentima se nalaze ciljevi dugoročni i kratkoročni do kojih klub želi doći. Hajduk je dosad imao situacije u kojima se ulagalo u neodrživost, a zanemarivao razvoj. Takve situacije i poslovanje vodilo je prema bankrotu. Danas je cilj pobjeđivati, razvijati se i biti održiv.

Predstavljeno je i što se želi postići u zajednici među kojima je odnos s dionicima, domaće nogometno tržište i međunarodno nogometno tržište. U sportskom pogledu cilj je raditi na ljudskim resursima i proizvodnim kapacitetima. Plan je maksimalno iskoristiti potencijale do 2025. godine. U konačnici cilj je igrati, raditi i živjeti u skladu s Hajdukovim identitetom.

Kos: „U sedam godina maksimizirati učinak i efikasnost u klubu i oko kluba“

– Puno se priča o strategiji i puno je tu teoretiziranja. Najčešće ljudi očekuju kada pričamo o sportskoj strategiji, u ovom slučaju Hajduka, da će se staviti nekakva formula i da će u toj formuli biti svi odgovori na sva pitanja. Naravno da to nije tako, upravo suprotno. Strategija je ovo što smo dali okvir strategije. Ono što svi pravi i istinski navijači Hajduka znaju, a to su vrijednosti i načela po kojima živimo. Okvir strategije govori o smjeru kojim trebamo ići. Ovo je prvi put da smo stavili na papir ono što suštinski živimo. Vrijednosti, načela i ciljeve. Mi kao uprava već funkcioniramo i radimo po tim načelima ciljevima i mi govorimo u ovom trenutku o prvom koraku strategije. Drugi korak je implementacija, koja već funkcionira i radi. Te na koncu sedmogodišnji plan strategije doći do konačnih ciljeva, a to je maksimizirati učinak i efikasnost svih djelovanja u klubu i oko kluba. – rekao je Kos.


Koliko je realno da u sedam godina ostvarite vrhunac svega što ste zacrtali?

– Naravno da vjerujem u to. Kada sam došao podijelio sam to na olimpijske cikluse i uvijek je taj ciklus nešto da zaustavite loš trend te da ga stabilizirate i dođete u kvalitetnu bazu. Vjerujem da je sada pravi trenutak Hajduka da u sljedećim godinama napravi taj iskorak i krene prema naprijed. Kada govorimo o sedam godina iza toga nije kraj i mi ćemo kao živo tkivo i svaki subjekt nastaviti tim smjerom. Život i tržište nudi nešto drugo. Kakvi će protivnici biti? Koga ćete izvući u Europi? Kako će se mikro i makro ciklusi oko vas mijenjati? Niz je stvari koji će utjecati na to. Mi neplaniramo stati nakon tih 7 godina, već nadograđivati se i rasti.



Svjesni ste da će navijači pitati i za trofeje?

– U prvoj rečenici sam rekao da ne postoji čarobna formula i siguran sam da veći dio javnosti očekuje da u strateškom dokumentu piše datum s konačnim fiksom, bilo to osvajanje titule ili nešto drugo. Strategija definira smjernice i ako se kvalitetno i dobro držite upravo tih smjera do ciljeva možete ranije doći. Nitko vam ne može u niti jednom trenutku reći da će to biti datumski ove ili neke druge godine. Mi smo zadali okvire i dalje po tim okvirima moramo funkcionirati. Tko god bio u kojem god trenutku, neovisno o predsjedniku uprave ili NO, po tim okvirima mora djelovati. Ideja je da okvir bude smjernica Hajduka tko god tu bude.

Kako naći balans u trokutu održivosti, razvoja i pobjeđivanja?

– To je ta specifičnost ovog djelovanja. Naravno na tom tromeđu morate funkcionirati. Nije dobro kada ste fokusirani samo na jednom segmentu jer druga dva ugrožavate. Upravo tu je ljepota ovog posla u izazovu da u što kraćem roku ostvarite sva tri zahtjeva ostvarite koja su stavljena ispred vas.

Koliko dugo se radilo na ovom projektu i koliko je ljudi bilo uključeno?

– Što više što manje tu je bilo sigurno preko 150 sugovornika od dionika kluba, preko medija, navijača, simpatizera, pa čak i protivnici kluba iz svojih perspektiva su dali viđenja. Iz puno raznih segmenata u suradnji sa stranim stručnjacima smo došli do današnjeg rezultata.

Kos je na novinarski upit o proračunu kazao kako je on prilagodljiv situaciji u kojoj se klub nalazi. On ovisi primjerice o tome koliko je dresova prodano, kakvi su protivnici, da li se igra Europa, a u konačnici treba paziti da ne dođe do disbalansa u proračunu.

Marasović: „Moramo se razvijati i iz toga će izaći znanje koje ćemo prenijeti u pobjeđivanje“

– Cilj Hajduka je da pobjeđujemo, a to namjeravamo postići tako da smo održivi i da se razvijamo. Pobjeđivanje koje ne dolazi iz ta dva cilja, je ono koje ostavlja posljedice. Dakle, moramo se ponašati odgovorno i krećemo pobjeđivati tako da smo financijski stabilni i da razvijamo kadrove u klubu. Kad ćemo mi doći do toga? Do našeg potencijala ćemo, kako je i pokazano u prezentaciji, doći za sedam godinu. To ne znači da nećemo prije početi pobjeđivati, rezultati se mogu vidjeti i prije toga, a gdje ćemo biti za sedam godina, to tek imamo vidjeti.

Zašto sedam godina?

– Razgovarali smo s našim konzultantima i dogovorili taj sedmogodišnji period koji bi bio primjeren u ovom slučaju. Taj period je dovoljno dug da izvučemo maksimalni potencijal.

Vjerujete li da će navijači istrpjeti taj sedmogodišnji period?

– Tih sedam godina ne smijete shvaćati kao vrijeme kad ćemo mi početi pobjeđivati. Možda ćemo početi i prije. Ono što naše navijače jednako tako zanima je da kad pobjeđujemo, da ne ostavljamo nakon toga financijske rupe. U prošlosti smo imali takvih slučajeva ili zanemarivanje određenih odjela kluba, poput akademije, s čime mičete glavni resurs za ostvarivanje potencijala za ubuduće. Nama je dužnost postupati odgovorno prema cijelom klubu. Najlakše je Nadzornom odboru odobriti da većinu novaca stavi u prvu momčad, da dovedemo velike zvijezde i tako pokažemo da želimo pobjeđivati. To je za nas alibi. Mi želimo moramo biti profesionalni i reći ‘pobjeđivat ćemo, ali…’
Moramo se razvijati i iz toga će izaći znanje koje ćemo prenijeti u pobjeđivanje. A moramo i biti samoodrživi, jer bez toga ugrožavamo stabilnost kluba. To će baštiniti netko drugi, tko će doći kasnije. Ali naše je mišljenje, da je netko ovo počeo raditi prije pet godina, sad bi klub sigurno bio u drugačijoj poziciji. Zato smo odlučili da štitimo naša tri cilja koja su usko povezana – pobjeđivati, biti samoodrživ i razvijati se.

Je li strategija podložna korekciji? Postoje li neke među etape?

– Tražili smo da naša strategija bude podložna korekciji, odnosno prepoznali smo rizike u implementaciji. Može se dogoditi da prilikom realizacije ljudi koji će raditi u klubu imaju određenu ideju kako riješiti neki problem, a zatim dođe do promjene ljudi u tom odjelu, koji imaju drugačiju ideju. Zato smo ostali fleksibilni.

Što se tiče cjelokupne strategije, naravno da se može raditi nova strategija. Ali ako dođe do toga, očekujemo da se radi na istom, visoko profesionalnom, nivou.

U ovih deset točaka spomenuli ste Hajdukove vrijednosti…

– Hajdukove vrijednosti , kad javnost pročita, reći će ‘pa znamo, to je to’, a to je upravo bio cilj od ljudi koji su radili na strategiji, da dođe do toga da mi svi osjećamo da je to naša vrijednost. Da se nijedna aktivnost u klubu ne smije raditi u suprotnosti s tim vrijednostima. To naša javnost očekuje i živi to već odavno, a sad klub kaže mi to usvajamo, formaliziramo i mi kažemo da ćemo se mi ponašati u skladu s tim vrijednostima. Ne kažem da neće biti grešaka, ali mi prihvaćamo taj izazov, želimo da klub funkcionira tako i smatramo to ispravnim.

Čini li vam se da se Hajduk nije dovoljno emancipirao od svoje romantične prošlosti, velikih rezultata iz prošlosti, zanemarujući da sad treba praviti velike rezultate?

– Ne čini mi se. Dapače, mislim da smo na početku puta da dođemo do toga. Jer ako želimo pobjeđivati, a uvijek smo pobjeđivali, ne samo s igračima, već i s ljudima koje smo stvorili tu. Da bi to ponovno ostvarili, moramo im omogućiti uvjete, to je financijska samoodrživost. A kad proizvedemo igrače, doći će rezultati i to ne povremeni rezultati, već održivi. Cilj nam je dovesti klub do kontinuiranog uspona.

Kako ćemo znati funkcionira li strategija?

– Ovu strategiju nismo radili da bude lipa na papiru, nego da je implementiramo. A kad je implementiramo, onda će planovi i programi predsjednika Uprave biti usklađeni s ovim strateškim okvirom i imat ćete nadzor da li mi to radimo. Nadzorni odbor će također pratiti usklađenost sa strategijom. Nakon toga, na godišnjoj razini imamo izvještaje, pa se može mjeriti je li uspješna ili ne.

 

Prezentaciju možete skinuti OVDJE.

Moja reakcija na članak je...
Vau
0
Haha
0
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0