Nakon što je britansko ministarstvo vanjskih poslova upozorilo svoje državljane na oprez pri korištenju taksi-usluga u Hrvatskoj zbog slučajeva seksualnog zlostavljanja, reagirali su hrvatski taksisti. Ističu da već pet godina upozoravaju na, po njihovu mišljenju, loš Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, preciznije - na kaos za koji je, tvrde, kriva liberalizacija tržišta.
Britansko upozorenje ne pridonosi ugledu turističkog odredišta.
- Ako je istina, to je vrlo loše za ugled zemlje, govori Jiri iz Finske.
- To se može dogoditi svagdje, pa i u Hong Kongu. Imate devet poštenih taksista i jednog nepoštenog, i to je dovoljno da se pokvari dojam, govori Geoff iz Hong Konga za HRT.
Dojam se, tvrde taksisti, pokvario zbog lošeg zakona i liberalizacije. Već pet godina, kažu, vlada kaos, i stoga traže hitne izmjene.
- Je li se zna, imenom i prezimenom, tko u Hrvatskoj vozi taksi? Ne. I to je jedan od naših glavnih zahtjeva, da se napravi jedinstvena baza podataka, ističe Željko Bandić, dopredsjednik Ceha prijevoznika SDŽ-a.
Da su prihvaćeni njihovi prijedlozi, ova ljaga bačena na hrvatski turizam, tvrdi Bandić, mogla se izbjeći.
- Većina kolega obavlja uredno svoj posao i živi od njega, govori Bandić
Reagirali su i iz Ubera. Ističu da im je sigurnost korisnika svakako - prioritet.
- U aplikaciji imamo gumb za hitnu pomoć, poseban tim za podršku dostupan 24/7, GPS praćenje i opciju prijave tijekom vožnje. Svi vozači moraju proći strogi postupak provjere koja uključuje i provjeru kaznene evidencije - ističu.
Nezakonite radnje, ako su se dogodile, resorno ministarstvo najoštrije osuđuje.
Turisti se, kažu za HRT, ovdje osjećaju sigurno, ali zbog ekstremno visokih cijena vožnju taksijem sve više - izbjegavaju.
- Preko nadležnih institucija zatražit ćemo sve relevantne informacije kako bi se utvrdile sve činjenice vezano uz spomenuti rizik i moguće nezakonite radnje u taksi prijevozu, priopćili su.
Ogorčeni su i u Dubrovniku, gdje je na cesti više od 7000 taksija. Ove je godine izdano 900 novih dozvola.
- Na jednu dozvolu može voziti 50 ljudi. Niti 'ko to kontrolira, niti 'ko vodi računa o tome. Izgleda da to ministarstvo ne zanima, govori Mišo Miloslavić, predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika, Dubrovnik.




