Kolovoz je iza nas. Iako se uoči turističke sezone postojala bojazan o još jednoj izgubljenoj sezoni, crne prognoze se nisu ostvarile.
Kolovoz je donio navalu turista na Jadran, a srednja Dalmacija bila je na korak ponavljanja rezultata iz rekordne 2019.
Porazgovarali smo s Joškom Stellom, direktorom TZ Splitsko-dalmatinske županije.
- Rezultati za kolovoz su izvrsni. Imali smo 5,18 milijuna noćenja. Kada to usporedimo s kolovozom 2019., mi smo na 91 posto, što je izvanredan rezultat. Čak 50 posto smo bolji nego u lanjskom kolovozu.
Ovaj rast nam je omogućila povoljna epidemiološka situacija i to što su svi odlučili ljetovati upravo u kolovozu. Hrvatska je imala najpovoljniju epidemiološki situaciju na Mediteranu. Sad se malo pogoršala, no i dalje smo među najboljima.
Uz to, imalo smo dobar marketing i sjajan posao turističkih djelatnika iz javnog i privatnog sektora koji su se potrudili da imamo uspješnu turističku sezonu.
Odakle nam dolaze turisti?
- Imamo porast, nevezano za aviolinije, iz Poljske, pa iz Njemačke. Puno smo radili za poljsko i njemačko tržište. Nakon toga slijedi domaće pa češko tržište. Ono što je iznenađenje, a gdje smo dosta toga radili, je francusko tržište. Tamo je bilo dosta turističkih članaka u njihovim najprestižnijim magazinima, te su se Francuzi probili među prvih 5. To su gosti koji inače dolaze u predsezoni i posezoni, a sada su se odlučili doći u kolovozu te ih očekujemo u cijeloj sezoni. To dobrim dijelom možemo pripisati lošom epidemiološkom situacijom u Portugalu i Španjolskoj.
Uspješan je bio i nautički turizam?
- Sve je bukirano do listopada. Županija smo s najviše nautičkih gostiju, preko 40 posto cijelog prometa u Hrvatskoj. Brojke su nam duplo veće nego lani. Nautički turizam je jači nego ostatak turizma.
Poruka turističkim radnicima?
- Prije svega zahvala svim turističkim radnicima na iznimno zahtjevnoj turističkoj sezoni i koja je bila turbulentna. Bit će zanimljivo kako ćemo se pripremiti za 2022. Mi već pripremamo besplatne edukacije za iznajmljivače da se svi što bolje pripremimo za 2022.




