Na kraju 2020. ukupno je bilo 4,375.699 aktivnih korisnika brojeva u pokretnoj telefonskoj mreži, a tu se ubrajaju i korisnici mobilnog interneta. U četvrtom kvartalu 2020. od toga je 19,6 posto korisnika bilo u Telemachu, 34,7 posto u A1 i 45,7 posto u HT-u. Korisnici povremeno mijenjaju operatere, a lani je to napravilo njih 171.148, piše 24 sata.
Dvije godine ranije operatera je promijenilo 205.600 korisnika mobilnih usluga, pokazuju to podaci Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM). Zbog praćenja stanja i razvoja tržišta, HAKOM kvartalno prikuplja podatke od svih davatelja usluga elektroničkih komunikacija pa ih nakon analize objavljuju na svojim internetskim stranicama.
Što se događa s brojem mobitela koji je netko prestao koristiti?
- Broj koji se prestaje koristiti odlazi u mirovanje, a adresa ili broj je izvan uporabe u razdoblju od šest mjeseci. Nakon isteka tog razdoblja adresa ili broj postaje slobodan. Po isteku tog razdoblja broj se može ponovno dodijeliti, odnosno aktivirati drugom korisniku - kažu u HAKOM-u.
Kod prepaid usluge, na bonove, karticu, odnosno broj treba nadoplaćivati kako bi bio aktivan. Ako ga ne doplati, korisnik neće moći zvati, ali će moći primati pozive i poruke.
- Istekom roka uporabe A1 računa na bonove korisnik može u roku od 270 dana novim bonom obnoviti račun. Ako to ne napravi, broj se deaktivira. Nadoplatom novim bonom taj iznos će biti pridodan već postojećem iznosu koji nije iskorišten unutar roka uporabe. Tijekom tih 270 dana korisnik A1 usluge na bonove moći će primati pozive i SMS - kažu u A1. Dodaju da vrijeme koliko je aktivan pojedini bon ovisi o njegovu iznosu, a to je propisano u Uvjetima korištenja A1.
Oni koji broj na bonove prenesu u drugu mrežu iz A1 ili iz Telemacha mogu u roku od 30 dana zatražiti i povrat ili naknadu neiskorištenog novčanog iznosa, pri čemu su prilikom podnošenja zahtjeva obvezni dati na uvid SIM karticu, identifikacijski dokument i presliku zahtjeva za prijenos broja. Mogu im vratiti samo uplaćeni iznos, ali ne i dobiven kao promocija.
Nakon što korisnik prijeđe novom operateru, SIM karticu starog operatera može baciti. No kako na njoj mogu biti i razni kontakti, bilo bi je dobro prerezati, uništiti. No tko želi tražiti povrat kuna koje su ostale neiskorištene, treba je sačuvati i pokazati operateru pri predaji zahtjeva, piše 24 sata.
- 30 dana je rok u kojemu korisnik može tražiti povrat novca koji mu je ostao neiskorišten kod bivšeg operatera.
- 6 mjeseci mora mirovati pojedini broj telefona nakon što ga je netko prestao koristiti, a prije nego što ga operater da drugom korisniku