Stanari Kopilice danas su pozvali na miran građanski prosvjed koji će se održati na malonogometnom igralištu u Kopilici, Hercegovačka ulica u Splitu, u srijedu (20. veljače) s početkom u 16 sati.
Navode da organiziraju prosvjed jer im je dosta maćehinskog odnosa čelnih ljudi Grada Splita prema njima, stanovnicima Kopilice, a vezano za gradnju budućeg autobusnog kolodvora.
Priopćenje koje su u ime stanovnika Kopilice potpisali Dario Prgomet, Edita Barić i Hrvoje Kekez pročitajte u nastavku u cijelosti i autentično:
Pozivamo Vas na miran građanski prosvjed koji će se održati na malonogometnom igralištu u Kopilici, Hercegovačka ulica u Splitu, u srijedu 20.02 s početkom u 16:00 sati.
Razlog prosvjeda je vrlo jednostavan, dosta nam je maćehinskog odnosa čelnih ljudi Grada Splita prema nama, stanovnicima Kopilice a vezano je za gradnju budućeg autobusnog kolodvora.
Sve informacije doznajemo preko medija, a nitko se ne pita kakav će biti život ljudi koji će živjeti unutar samog kolodvora.
Razloge ćemo obrazložiti djelomično ovim pozivom, a više informacija ćete saznati na mjestu događanja javnog okupljanja.
U Kopilici živi preko 40 obitelji i ona broji više od 150 stanovnika.
Na području Kopilice predviđena je izgradnja privremenog autobusnog kolodvora, a do prije 2 tjedna Grad nije ni znao da na tom području žive građani Splita koji uredno svaki mjesec plaćaju komunalnu naknadu.
Vlada javno mnijenje, kako većina ljudi na ovom području živi nelegalno, kako su neki provalili u bivše prostorije i garaže koje su bile ili jesu u vlasništvu HŽ-a.
Nitko u Kopilici nije nelegalno, većina stanovnika otkupilo je od HŽ-a svoje kuće i stanove. Ostatak stanovnika plaća Željeznici mjesečni najam za podstanarstvo, a svi plaćaju Gradu komunalije.
Kako nas nitko o ničemu nije obavještavao, bili smo primorani prvi se javiti Gradu i saznati kakve planove imaju sa kućama, stanovima i zemljištima stanara koji će živjeti unutar budućeg kolodvora.
Predstavnici stanara Kopilice u sastavu: Dario Prgomet, Edita Barić i Hrvoje Kekez, su se sastali s dogradonačelnikom Ninom Velom, koji je usmeno obećao kako će se voditi računa o potrebama stanara Kopilice kao i ustupcima oko buduće izgradnje kolodvora.
Na teren gdje bi se kolodvor trebao graditi i na razgovor s „lokalcima” nedavno je poslan gradski pročelnik za izgradnju g. Vojnović, čiji nastup je bio krajnje neukusan, razgovor neartikuliran, prepun rupa s manjkom traženih informacija.
Dogradonačelnik Vela obećao je usmeno predstavnicima stanara određene ustupke koji bi kudikamo olakšali suživot stanovnika i kolodvora, a pročelnik Vojnović njegove tvrdnje pobio je već pri prvom izlasku na teren.
O potrebama stanara budućeg kolodvora se ne namjerava voditi ikakva briga.
Mi nismo protiv izgradnje kolodvora, dapače, ali ne na našu štetu i ozbiljnog narušavanja kvalitete života koja je iovako jako niska u ovom zaboravljenom dijelu G.K. Brda pod koji Kopilica formalno spada.
Vojnović nam je priopćio kako pristupne ceste budućem kolodvoru ulaze direktno u naše vrtlove, branici nam se postavljaju ispred ulaznih vrata, kako parkirna mjesta možemo zaboraviti jer tvrtka koja će voditi računa o budućem parkingu, sigurno neće rezervirati parkirna mjesta za stanare kolodvora, koja smo voljni plaćati.
STANARI AUTOBUSNOG KOLODVORA: sam naziv je oksimoron.
Zašto nam je rečeno da zbog opće dobrobiti svih i turističkog potencijala Grada Splita moramo istrpiti 5 godina privremenog rješenja kolodvora?
Opća dobrobit svih stanovnika? Gdje smo tu mi, kakva je naša dobrobit?
Imamo li mi ikakva prava, zajamčena Ustavom?
Jesmo li Indijanci u rezervatu?
Jesmo li životinje u zoološkom vrtu?
Zašto nas tretiraju kao građane drugog reda?
Očekuje se dolazak 500 autobusa dnevno na kolodvor u sezoni, prosjek 50 putnika po autobusu, 25 tisuća ljudi prolazit će, šetati, boraviti dnevno na ovom malom prostoru.
Vodi li tko računa o kvaliteti života stanara privremenog kolodvora?
Zrak, ispušni plinovi, zagađenje, kuda ćemo prolaziti do svojih kuća, što je s djecom i njihovom igrom i sigurnošću?
Autobusni promet će se odvijati na metar i manje od ulaznih vrata stanova i kuća.
Vodi li računa itko kakav profil ljudi se okuplja na kolodvorima u kasne sate?
Jesu li naše imovine i privatnost direktno ugroženi ovim projektom?
Što će svi putnici dok čekaju prijevoz raditi za to vrijeme, kakvi sadržaji će im se nuditi, znamo jedino da se već uređuju neki prostori predviđeni za caffe bar i mjenjačnicu. Kolač se već podjelio, bez građevinskih dozvola započeli su radovi.
Kakvi su sanitarni čvorovi, ima li ih i gdje su uopće? 25 000 ljudi dnevno se očekuje.
Promet cijeli dan i cijelu noć.
Mala ekološka bomba, o smradu urina i izmeta nećemo pisati, hoće li nam zdravlje biti narušeno, što ispušnim plinovima, što smećem.
U 10 dana prostorom budućeg kolodvora u Kopilici prodefilirat će 250 tisuća ljudi.
ZNATE LI KOLIKU KOLIČINU SMEĆA 250 TISUĆA LJUDI JE U STANJU OSTAVIT ZA SOBOM?
Što je s legalizacijom naših objekata, za koje smo predali papire, zašto sporovi traju tako dugo?
Kad Gradu treba, jedan željeznički objekt će se prenamjeniti za potrebe kolodvora i dobiti sve potrebne papire u kratkom roku! Krajnje licemjerno, zar ne?!
Doznajemo kako Grad nema ni građevinsku dozvolu za početak radova budućeg kolodvora.
Po čemu je Grad drugačiji od ugostitelja koji napravi ilegalni štekat pa mu ga građevinska inspekcija sruši. Zar zakon nije isti za sve, jesmo li svi jednaki, ili su neki jednakiji od drugih?! Gdje će se naša djeca igrati? Smiju li izaći na ulicu uopće uzme li se u obzir količina prometa i broj nepoznatih ljudi u blizini njihovih kuća?
Sve informacije isključivo doznajemo iz medija, stanovnici za nadležne ne postoje.
A govorimo još uvijek i isključivo samo o autobusnom kolodvoru.
Što je s metroom, brzim vlakom iz centra koji treba voziti svakih 7 minuta, o tome se ništa ne govori i piše. Broj voznih linija je povećan s 120 na 160 dnevno. Što je s ljudima koji žive tik uz željezničku prugu, što je s prvim kolosjekom koji se ne koristi i koji HŽ-u već desetljećima ničemu ne služi, zašto njegovo uklanjanje nije u planu ovog plana od iznimnog značaja za Grad Split.
Zamislite da Vam svakih 7 minuta vlak prolazi kraj kuće, imate li kao član zajednice pravo na dostojan odmor pogotovo noću, kako bi bili sposobni raditi ujutro i prehraniti obitelj? Ima li tu nekakvog kućnog reda i obzira? Što je s putnicima, tko će voditi brigu o njihovom ponašanju na peronu. Puno pitanja, a nijedan odgovor.
Vodi li itko računa o tome?
Svega smo se nagledali u Koplici svih ovih godina koliko traje nebriga Grada i G.K. Brda za nas.
Za kraj, moramo istaknuti važne stvari koje se olako prešučuju i na koje se svi prave gluhi i slijepi.
Zašto je djelatnicima HŽ-a koji žive u Kopilici, zabranjeno ikakvo sudjelovanje u prosvjedu i iznošenje mišljenja?
U Kopilici je smješteno sjedište Javne vatrogasne postrojbe Grada Splita, a svi znamo koliko intervencija imaju za vrijeme ljetnih mjeseci. Kako će se oni probijati kroz sav taj promet preusmjeren u njihovo dvorište i hoće li na vrijeme stizati na intervencije?
Je li njih itko pitao za mišljenje o izgradnji privremenog autobusnog kolodvora?
U Kopilici je, vjerovali ili ne sjednište i parkirni prostor gradske tvrtke Promet do.o., kakav će njihov vozni red izgledati i što će biti s prometovanjem Hercegovačkom ulicom?
Zašto se struka ne pita ništa kad je riječ o izgradnji kolodvora, a Društvo arhitekata odbacuje prezentiranu ideju izgradnje za koju tvrde da je neizvediva i u najmanju ruku smiješna?!
Ovaj projekt ugrožava sve stanovnike Splita i okolice, ali oni toga nisu ni svjesni.
Svi koji prometuju kroz Hercegovačku ulicu kako bi došli na radna mjesta će se neugodno iznenaditi ako ovaj projekt zaživi na ovakav brz, nedorađen i nepromišljen način.
Hercegovačka ulica je iovako neprohodna, dodajte još k tome 500 autobusa koji skreću ulijevo na dvotraktnoj prometnici.
Svu ovu problematiku će osjetiti oni koji rade ili su prometom vezani za sjeverni dio Grada. Pri tome mislimo na stanovnike Brda, Ravnih njiva te Kmana.
Ljudi koji putuju iz Kaštela i Solina u Split na posao će uvidjeti vrlo brzo kakvo je ovo privremeno rješenje. Kaos je neizbježan.
MI NISMO PROTIV IZGRADNJE AUTOBUSNOG KOLODVORA, ALI AKO VEĆ MORAMO ŽIVJETI OVDJE ONDA ŽELIMO DOSTOJANSTVEN I KVALITETAN ŽIVOT. NE ŽELIMO BITI KOLATERALNE ŽRTVE NEČIJEG PLANA KOJI UKLJUČUJE BRZU ZARADU TE BUDUĆE UHLJEBLJIVANJE U NOVOOSNOVANOJ GRADSKOJ TVRTKI KOJA ĆE VODITI RAČUNA O „PRIVREMENOM” KOLODVORU!
NEĆEMO SE LAGATI, SVAKI PROJEKT U SPLITU JE KRENUO KAO PRIVREMENO RJEŠENJE, ALI SVI ZNAMO DA ĆE BITI TRAJNO RJEŠENJE!
Hvala Gradu Splitu i GK Brda za 28- o godišnji nemar, ignoriranje problema i opću nezainteresiranost za poboljšanje uvjeta života stanovnika Kopilice.
Za njih nikad i nismo postojali.
Znamo da se nalazimo na mnogima atraktivnom zemljištu, ali neka očekuju otpor.
Ima nas puno više nego što su misle i mi nismo šačica ljudi s kojima se lako može manipulirati.
Nije ovdje riječ o selu ni o vikendicama, Kopilica je naš dom, mi ovdje živimo i mi nemamo alternative.
Ovaj put idemo mirnim putem ukazati na svu problematiku, ali ako do dijaloga s odgovorima i nadležnima ne dođe bit ćemo prisiljeni na građanski neposluh.
Dužni smo to svojoj djeci i svojim roditeljima koji u Kopilici žive više od 50 godina, zato ćemo poduzeti sve zakonom dopuštene radnje i boriti za dostojanstven život svih stanara Kopilice, starih i mladih - stoji u jutrošnjem priopćenju.