Od puštanja u promet sustava javnih bicikla 2019. godine Split parking d.o.o. podnio je ukupno 10 kaznenih prijava zbog kaznenih djela počinjenih na štetu te gradske tvrtke, od čega pet u ovoj godini. Dio počinitelja je pronađen uz pomoć PU splitsko-dalmatinske i samih građana. To i nije neka velika brojka u odnosu na ukupan broj ostvarenih najmova, koji od srpnja 2019. do danas premašuje 370 tisuća, kao i na preko 30 tisuća registriranih korisnika.
Nemarnim vozačima se kroz aplikaciju naplaćuje naknada za servis
Svi bicikli su osigurani za djela krađe i vandalizma te imaju ugrađen GPS, a od kolovoza 2021. godine ugrađen je i video nadzor na svaku od 51 postaje. Kroz sustav javnih bicikala, temeljem pregleda statističkih podataka, snimki video nadzora i zaprimljenih prijava korisnika ili servisera bicikala na terenu ustanovljavaju vrijeme nastanka štete i korisnika koji je prouzročio štetu, pri čemu mu se putem aplikacije naplaćuje dodatna naknada za servis. Tako je Split parking utvrdio identitet dva "bisera" sklonih oštećenju sjedala, zadnjeg plastičnog panela, prednje košare i zadnjeg kotača.
Sustav javnih bicikla inače trenutno čini 281 bicikl, a realizacijom EU projekta "Biraj biciklu" sljedeće godine će Split dobiti još 16 postaja i 70 bicikla, od čega 50 električnih i 20 klasičnih.
Rezultati Sustava javnih bicikla nadmašili inicijalna očekivanja
"Više od 30 tisuća registriranih korisnika i preko 370 tisuća najmova govore za sebe i daju nam pravo zaključiti da su rezultati Sustava javnih bicikla u Splitu nadmašili inicijalna očekivanja.
Korisnici su zadovoljni - stalno primamo prijedloge o novim lokacijama za buduće postaje, a najčešća primjedba odnosi se na nedovoljan broj bicikla na postajama, što govori o velikoj potražnji i interesu. Dodatno, kod nas je, baš kao i u drugim mediteranskim sredinama, karakteristično kretanje korisnika put centra grada i uz obalu, odakle se bicikli ne vraćaju na početne postaje već se nakupljaju na onim atraktivnijim, dok postaje u pojedinim kvartovima ostaju prazne. Tu situaciju rješavamo organiziranom redistribucijom na početku i kraju dana. Korisnici također prijavljuju i nepravilnosti vezane za funkcioniranje bicikala, stalaka i terminala ukoliko ih uoče, što nam pomaže u održavanju sustava.
Razbijena predrasuda da Split topografski nije pogodan za bicikliranje
Građani su Sustav javnih bicikla isprva prihvatili kao nešto pozitivno i razbili smo predrasudu da naš grad topografski nije pogodan za bicikliranje, da Splićanke i Splićani ne žele biciklirati. Štoviše, u Splitu smo uspostavili još jedan oblik javnog prijevoza koji je jednostavan, povoljan, pristupačan, ekološki prihvatljiv i koristan za zdravlje pojedinca, i u čijoj razgranatosti i korištenju obaramo nacionalne rekorde. Pozivamo još jednom građane da koriste sustav javnih bicikla i da ga čuvaju budući da je riječ o javnoj imovini", navode iz Split parkinga.




