U Split uskoro stiže nova tvrtka.
"Agency04" je IT tvrtka koju su pokrenula dva Dalmatinca, Domagoj Madunić i Roko Roić. Domagoj je podrijetlom iz Dubrovnika. Roditelji su mu se zbog posla preselili u hrvatsku metropolu, dok je Roko rođeni Splićanin, koji se u Zagreb otisnuo na studij i tamo ostao sve do danas, iako gotovo pola godine provede u svojoj Dalmaciji.
Kada su pokretali vlastitu tvrtku, sanjali su o maloj firmi i, sami priznaju, nisu očekivali da će se posao razviti ovako kako se razvio. U njihovoj tvrtki se proizvode digitalni proizvodi za kupce diljem svijeta, s naglaskom na zapadnu Europu i SAD. Nekad su to mobilne aplikacije, nekad složeni i veliki sustavi za digitalnu transformaciju velikih kompanija.
- Imamo dva najčešća tipa kupaca i na njih smo fokusirani. Prvi su veliki poslovni sustavi, tzv. “enterprise” kupci. Dobar primjer takvog kupca je Strabag, za koji radimo iznimno složene poslovne sustave. Drugi su mladi i moderni Startupi ili Scaleupi, koji razvijaju inovativni proizvod, a cijeli proces razvoja digitalnog proizvoda prepuste nama. Dobar primjer je Digital.ai, za koji razvijamo DevOps platforme - opisao nam je naš Roko, s kojim smo obavili ugodan razgovor i iz njega puno naučili.
"Ponedjeljak i petak, a naravno i vikend, nitko ne mora dolaziti u ured"
Dugo su oni zajedno. Ne mogu nam reći ni kada je točno sve počelo.
- Teško je definirati što je točno početak, jer Domagoj i ja na razne načine skupa radimo više od 20 godina, a Agency04 postoji tek od 2014. Dugo smo se pripremali, da nam start samostalnog poslovanja bude što poznatiji teren. Čini nam se da je prvih 5 godina jedan veliki poslovni ciklus, koji možemo zvati početkom. Bilo je jako naporno zbog velikog broja odluka u kojima nemate pravo na pogrešku, jer gotovo svaka je biti ili ne biti za nastavak poslovanja ili pravilno usmjerenje tvrtke. Rekao bih da sada odluke više nisu biti ili ne biti i da je to razlika između današnje zrelosti kompanije i onog što je bilo u prvih 5 godina - kaže Roko.
Plan im je bio da imaju malu tvrtku. Ipak, sada je situacija nešto drugačija…
- Inicijalna projekcija je bila 20-ak ljudi, a sada nas je 100. U naravi svake tvrtke je da raste, ako svoj posao radi dobro. Teško je taj rast zaustaviti, možete samo držati ga pod kontrolom. Sada više nemamo projekcije i ne namjeravamo prestati rasti, dokle god rast budemo znali pratiti svojim vodstvom. Želja nam je sudjelovati u velikim stvarima na svjetskoj razini, a i pomoći izgraditi brand hrvatske digitalne ekonomije - ambiciozno će Roko.
Kod njih se radi također pet dana po osam sati. Samo su to na malo drugačiji način organizirali.
- Jako smo ponosni na to da se u tvrtki iznimno malo vremena uloži u prekovremeni rad, gotovo ništa. Ono što je možda malo drugačije je naš odnos prema dolasku u ured. Naša poruka prema zaposlenicima je “predvidljiva fleksibilnost”, odnosno "office" tjedan koji je piramidalno organiziran. U srijedu u ured dolaze svi, osim radnika koji su u startu zaposleni kao full remote i koji u ured ne dolaze nikad. U utorak i četvrtak dolaze samo oni kojima je ured blizu. Ponedjeljkom i petkom, a naravno i vikendom, nitko ne mora dolaziti u ured. Ovim smo postigli da ljudi mogu biti fleksibilni s lokacijom na kojoj provode svoje vrijeme sve od četvrtka nakon posla do utorka ujutro. Četiri dana u vikendici, hotelu, kod bake… dok god imaju solidan internet, ljudi iz Agency04 mogu birati gdje će svakog tjedna provesti vrlo produženi vikend. Naravno, dobar dio naših zaposlenika želi dolaziti u ured svaki dan, nevezano za to što nemaju takvu obavezu. Postotak takvih je oko 50% i čini nam se da je taj broj sličan u ostatku industrije - doznajemo.
Šire svoje poslovanje u Split, a za rad kod njih vam nije potrebna diploma
Puno je uspješnih projekata iza njih, ali u ovom trenutku su istaknuli njihov produkt Spotsie.io.
- Spotsie je danas čak i odvojena tvrtka, koja privlači i vanjske investitore, a riječ je o sustavu za pozicioniranje opreme i ljudskih resursa u velikim postrojenjima. Razvijen je kao Internet Of Things i Cloud-first rješenje i koristi se najviše u energetskom sektoru. Nedavno je u tu izdvojenu tvrtku vanjski investitor uložio dodatnih 1.5 milijun kuna, a očekujemo i dalju suradnju s fondovima rizičnog kapitala - pohvalio se Roko.
Ono što je bitno za nas u Dalmaciji jest da nam njihov ured stiže u Split. Nisu se puno dvoumili na koji grad proširiti poslovanje.
- Split je drugi najveći grad u zemlji i grad najviše rangiranog hrvatskog sveučilišta. Već to je dovoljno da naša prva sljedeća lokacija bude Split. No, uz to, Split je prekrasan mediteranski grad koji magnetski privlači nove zaposlenike ili digitalne nomade. U Splitu ćemo testirati našu relokacijsku strategiju, odnosno dovođenje ljudi iz drugih gradova i država, koji bi htjeli raditi u Agency04, a živjeti na Mediteranu. Očekivali smo manje nego što smo već sada dobili, u smislu interesa za zaposlenje. Čak 6 naših zagrebačkih zaposlenika javilo se da će preseliti u Split u novi ured. Uz njih, jako puno interesa pronašli smo i na tržištu rada. Tako, da ne pogriješimo, više nemamo očekivanja - veselimo se rastu splitskog ureda bez ograničenja - govori Roko.
Zanimljivost je što vam za rad kod njih nije potrebna diploma. Samo znanje...
- Nikada nismo tražili niti gledali u diplomu. Ne zato što je ne cijenimo, Domagoj je dr. sci. i očito pridajemo važnost akademskoj naobrazbi. Ali, u našoj struci, ona je samo dio ukupnog znanja koje treba usvojiti pa je ne smatramo presudnom. Diploma zvuči tako konačno, kao nešto što si “osvojio” nakon 4-5 godina borbe. No, u digitalnoj industriji, znanje se usvaja svaki dan i ne postoji cilj koji možete dostići, uvijek ima još za naučiti. U Splitu tražimo developere i dizajnere, motivirane ljude, ljude koji žele učiti svaki dan - poručuje Roko.
"Smatramo da je važno biti fizički blizu kupcu da bismo dobili priliku pokazati da smo bolji"
Htjeli smo ga uhvatiti na "lijevoj nozi". Upitali smo ga hoće li se zalijeniti sada na splitskom suncu...
- Ja sam i sada u prosjeku između 4 i 5 mjeseci u Dalmaciji. Što se tiče uljenjivanja, onaj tko kopa bunar u kamenu, teško da može biti lijen. Taj stereotip nikad nisam vidio u živo, Dalmatinci su strašno vrijedni ljudi - imao je spreman odgovor.
Ne zna što im budućnost donosi, ali Roko u jedno ne dvoji.
- Ono što je sigurno, to je širenje s uredima u zapadnoj Europi, jer neposredan kontakt s kupcem je presudan kako bi se diferencirali od drugih. Mi konkuriramo skupljima i jeftinijima od nas, daljima i bližima u geografskom i kulturološkom smislu. Smatramo da je važno biti fizički blizu kupcu da bismo dobili priliku pokazati da smo bolji - zaključio je Roko.