Na dnevnom redu sjednice su Mjere za održavanje konkurentnosti hrvatskih luka i prometnih pravaca - Učinci lučkih naknada na konkurentnost hrvatskih luka, o čemu su izvijestili dr.sc. Nina Perko, ravnateljica Uprave pomorstva, Siniša Orlić, ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i Frane Dugandžić, Adriatic Tank Terminals d.o.o. Na sjednicu su pozvani i predstavnici Plovputa d.o.o.
"Na posljednjoj sjednici udruge luka razgovarali smo o konkurentnosti luka. Svjetlarina je značajan faktor, pa smo odlučili razgovarati s kolegama iz Plovputa. Taj segment je skuplji nego u konkurentskim lukama i zemljama s kojima smo na tržištu, pa ćemo razgovarati o načinima kako bi i tu naknadu učinili konkurentnom i sami pravac učinili konkurentnim, što bi u konačnici dovelo i do većeg broja brodova, većih količina tereta. Nije pitanje hoćemo ili nećemo, nego moramo, ukoliko želimo uopće taj dio gospodarstva", kazao nam je Duško Grabovac, predsjednik uprave Luke Rijeka.
"Ovo je prva sjednica nakon pandemije, očekujemo pomak što se tiče cijene svjetlarine, da postanemo konkurentni. To iziskuje velik trošak i dosta brodova ne dolazi u luke u Hrvatskoj zbog tog troška. Nije im isplativo prema drugim lukama na Mediteranu, a cilj je današnjeg sastanka da probamo naći zajednički jezik s Plovputom", kazao nam je Filip Rogošić, zamjenik direktora Luka d.d.
Komentirao je i lošu povezanost splitske luke.
"To je velika sramota, ali to je na ministarstvu i državi da reagiraju jer je Split zaobiđen u svakom pogledu, i putničkom i prometnom smislu. Sve luke imaju autoput do luke osim Splita, imamo problem i u Rijeci, ali najveći problem je lička pruga za sve dalmatinske luke. Ne možemo biti konkuretni sa cijenom, država treba reagirati i to riješiti", kazao je.
Medijima se zatim obratio Siniša Orlić, ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe.
"Mi Plovput gledamo kao dioničko društvo koje osigurava velik dio sigurnosti plovidbe na Jadranu. To mu je osnovna zadaća i kroz to gledamo kompletno njegovo djelovanje. Naravno, razumijemo i zahtjeve luka za smanjenje lučkih pristojbi i taksi koje brodovi moraju plaćati kad dođu u te luke. Morat ćemo naći zajednički jezik", kazao je Orlić.
"Prije 4 godine smo mijenjali pravilnik o cjenicima za Plovput, pao je prihod za 10-ak posto, tada je bio dogovor da svi akteri na određenom prometnom pravcu idu dolje s cijenama i onda bi to imalo nekakvog efekta, rušenje cijena samo jednog čimbenika nema previše smisla, ali otvoreni smo za razgovor, vidjet ćemo što nam luke predlažu", kazao je.






