Od 14 i pol tisuća tvrtki u Splitsko-dalmatinskoj županiji njih samo 7,7 posto izvozi proizvode. S obzirom na to da nam je s ulaskom u EU otvoreno golemo tržište, to je poražavajući podatak, posebice stoga što je postotku pridodan i turizam.

Kad bismo tu gospodarsku granu izostavili, dakle, izvoz bi bio još manji. A upravo je internacionalizacija poslovanja ključna za razvoj gospodarstva. Stoga su u županijskoj komori organizirali radionice potpore u poslovanju za postojeće, ali i buduće izvoznike, javlja HTV.

Postirska je Sardina jedan od rijetkih dalmatinskih izvoznika. Osamdeset posto uzgojene i prerađene ribe plasira se na inozemna tržišta. Izvoze u 27 zemalja, od Amerike, Kanade, Australije, Kine, Rusije do Europe. Zahtjevna svjetska tržišta osvajaju visokom kvalitetom proizvoda.

– Mi smo lani u Ukrajinu izvezli milijun konzervi i to je i nas iznenadilo, pozitivno. U mnogoljudnim zemljama uvijek ima mjesta za proizvode visoke kvalitete, naglašava Davor Gabela, direktor prodaje i marketinga Sardina d.o.o.

Malo je ovakvih primjera u Splitsko-dalmatinskoj županiji, u kojoj prerađivačka industrija nestaje, tvornice su zatvorene, IT sektor još nije dovoljno stasao, jedino turizam popravlja gospodarsku krvnu sliku. Europsko tržište golemo, svjetsko još i veće, a samo 7,7 posto dalmatinskih tvrtki izvozi svoje proizvode.

– To su loše brojke i trebamo zajedno raditi da potaknemo internacionalizaciju, govori Joze Tomaš, predsjednik HGK ŽK Split.



– Treba im pomoći i informiranjem o modelima kreditiranja i osiguranja kod naplate inozemnih potraživanja, naglasila je dr.sc. Mira Krneta, voditeljica Područnog odjela HBOR-a za Dalmaciju.

Teme su to radionica “Podrška internacionalizaciji poslovanja”. Nakon Splita održat će se još u Dubrovniku, Šibeniku i Zadru.


Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime