Close Menu
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
Facebook Instagram YouTube WhatsApp
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter) RSS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS

Prometni stručnjak nakon nove prometne na Vodičkoj zaobilaznici: Osim nužnih rekonstrukcija, potrebno je početi kažnjavati i one koji su projektirali te odobrili pogibeljna prometna rješenja

ŽELJKO MARUŠIĆ, Autoportal.hr / Foto: Info Vodice2. rujna 2019. 09:06
Podijeli
Facebook Twitter Telegram WhatsApp E-mail adresa

Vozači nisu jedini krivci za tragične prometne nesreće, četiri poginula u 24 nesreće na Vodičkoj obilaznici, koju od uvođenja 2017. zovu 'cestom smrti', pokazuje da su za stradanja itekako krivi i oni koji su osmislili rješenja koja u našim uvjetima dovode do niza tragičnih nesreća. Treba rekonstruirati i opasna cestovna mjesta, ali i projektne timove za njih!

Vozači nisu jedini krivci za tragične prometne nesreće, četiri poginula u 24 nesreće na Vodičkoj obilaznici, koju od uvođenja 2017. zovu 'cestom smrti', pokazuje da su za stradanja itekako krivi i oni koji su osmislili rješenja koja u našim uvjetima dovode do niza tragičnih nesreća. Treba rekonstruirati i opasna cestovna mjesta, ali i projektne timove za njih...

Tekst se nastavlja nakon oglasa

U Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Švicarskoj, Švedskoj, Finskoj... dovoljni je imati pješački prijelaz i prethodno ograničenje brzine, za potpunu sigurnost na autocesti. Kod nas su takva rješenja 'ruski rulet' za pješake, posebice djecu i bez 'ležećih policajaca' nema dovoljne sigurnosti.

Vodička obilaznica, a i semaforizirano raskrižje državnih cesta D59 i D27, na kojem je od otvaranja 2011. bilo osam poginulih i 36 ozlijeđenih, izvedbom i signalizacijom bi bile dobre u zaleđu Züricha i Helsinkija, ali ne u području Vodica i Stankovaca. Isto vrijede i za kartaška pravila, koja vrijede u Londonu, a na ovim prostorima bi bila štetna i nepoštena.

Tako govori i onaj slavni vic o osobi iz središnjeg dijela bivše države, kojega je u pokeru jako 'karta krenula' kad je, u društvu otmjenih Britanaca, shvatio kako se ide na povjerenje i da je dovoljno kazati s kakvim se kartama raspolaže, ne i pokazati. To kod nas ne ide...

Aktivno nesigurne brze prometnice, bez 'sigurnosne rezerve' postaju nacionalni prometni problem. Takva su rješenja Vodička obilaznica, 'ukleto' križanje u Stankovcima, brza cesta Solin-Trogir, spojnica zagrebačke Radničke ceste na Domovinski most.

Riječ je prometnicama koje omogućavaju velike brzine, a ispresijecane su semaforiziranim raskrižjima. Takva prometna rješenja, koja nažalost pokazuju i stanje u našoj operativnoj prometnoj struci, 'zovu smrt'. Nema sigurnosne redundancije (rezerve) i pogreška samo jednog vozača, kao u konkretnom slučaju, izaziva tragediju. Brza spojnica Radničke ceste na Domovinski most zasad je sigurna, jer je policija intenzivno nadzire, mobilnim uređajima snima vozače u brzinskim prekršajima, prošeći goleme resurse u ljudima i tehnici, pa zbog toga ih manjka na drugim važnim mjestima.

Zbog toga je višestruko loše što imamo, za naše uvjete i vozačku kulturu aktivno nesigurna prometna rješenja bez sigurnosne rezerve, odnosno redundancije, koja su sigurna samo ako ih se intenzivno nadzire, inače su pogibeljna. Trebalo je naći novca, a i pameti pa odmah denivelirati brzu cestu Trogir-Solin, tako je kompletno trebalo napraviti spojnicu zagrebačke Radničke ceste prema Domovinskom mostu i Velikoj Gorici, a na ostala opasna raskrižja, koja nisu većim dijelom godine intenzivno odterećena, poput Vodičke obilaznice i raskrižja državnih cesta u Stankovcima treba postavljati kružne tokove.

Veliki je problem i što se kod nas za tragične prometne nesreće kažnjavaju samo vozači, ne i oni koji osmišljavaju, izvode i odobravaju pogibeljna prometna rješenja. A struka je pokazala da se zamjenom nesigurnih prometnih rješenja sigurnima broj teških nesreća može smanjiti za više od 90 posto, a broj poginulih za 100 posto, na nulu!

Dakle, krivci za pogibeljna prometna rješenja trebaju dobiti ime i prezime, treba ih procesuirati, a prvenstveno maknuti s tako odgovornih stoga stručno zahtjevnih pozicija.

Autoportal

Moja reakcija na članak je...
Ljubav
0
Haha
0
Nice
0
What?
0
Laž
0
Sad
0
Mad
0
Facebook Twitter Whatsapp Telegram
NAJNOVIJE VIJESTI
Uhićen muškarac. Prodavao je drogu u Omišu, čak i maloljetniku
12
min
Uhićen muškarac. Prodavao je drogu u Omišu, čak i maloljetniku
33-godišnji Splićanin završio u zatvoru, policija otkrila da je preprodavao drogu
19
min
33-godišnji Splićanin završio u zatvoru, policija otkrila da je preprodavao drogu
Policija Splićaninu našla pištolj i nekoliko vrsta droge
29
min
Policija Splićaninu našla pištolj i nekoliko vrsta droge
KONAČNO! Obnovit će se objekt trofejnog splitskog kluba. Uložit će se više od 340.000 eura
35
min
KONAČNO! Obnovit će se objekt trofejnog splitskog kluba. Uložit će se više od 340.000 eura
U parku u dalmatinskom gradu pronađene grobnice iz rimskog doba. Pogledajte fotografije
47
min
U parku u dalmatinskom gradu pronađene grobnice iz rimskog doba. Pogledajte fotografije
NAJČITANIJE VIJESTI
  • Prilično snažan potres u Dalmaciji, osjetio se u dvije države: "Bome jako, al' srećom nije toliko dugo"
    Prilično snažan potres u Dalmaciji, osjetio se u dvije države: "Bome jako, al' srećom nije toliko dugo"
    17. prosinca 2025. 23:16
  • Thompson najavio koncert u Splitu, u petak točno u podne kreće prodaja ulaznica
    Thompson najavio koncert u Splitu, u petak točno u podne kreće prodaja ulaznica
    17. prosinca 2025. 16:46
  • Ogromni redovi na Kampusu, ovo morate vidjeti. Evo o čemu se radi
    Ogromni redovi na Kampusu, ovo morate vidjeti. Evo o čemu se radi
    17. prosinca 2025. 20:57
  • Pijavica stigla s mora i svom silinom "udarila" u naseljeni dio obale: Ovako je izgledalo kada se pojavila
    Pijavica stigla s mora i svom silinom "udarila" u naseljeni dio obale: Ovako je izgledalo kada se pojavila
    17. prosinca 2025. 18:26
  • BEZ STRUJE Napunite baterije, veliki dijelovi Splita, ali i dijelovi Hvara, Omiša, trogirskog i imotskog područja sljedeća dva dana bez električne energije
    BEZ STRUJE Napunite baterije, veliki dijelovi Splita, ali i dijelovi Hvara, Omiša, trogirskog i imotskog područja sljedeća dva dana bez električne energije
    17. prosinca 2025. 21:41
DD Marketing 300x250
DALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter)
  • Uvjeti korištenja
  • Pravila o privatnosti
  • Prodaja i marketing
  • Impressum
  • Kontakt stranica
  • Cjenik
Copyright © 2017-2025 Dalmacija danas. Sva prava pridržana.

Upišite što tražite i kliknite na tipku Enter za početak pretrage. Kliknite tipku Esc za prekid.