Najveći kritičar splitskog gradonačelnika Andre Krstulovića Opare čini se da je njegov koalicijski partner Željko Kerum. Jučer predstavljen MASTER plan za revitalizaciju Istočne obale i Kopilice je mazanje očiju javnosti i od toga neće biti ništa – izjavio je Kerum.

Najavio da će njegova stranka HGS zatražiti tematsku sjednicu splitskog Gradskog vijeća o stanju u prometu.
U razgovoru s novinarkom Radio Splita, Zrinkom Bilandžić, Željko Kerum se teško okomio na gradonačelnika Krstulovića Oparu.
- To je jedno ponavljanje, ne gradiva nega nečega što nije dovedeno do kraja. Praktički se iz ovoga iščitava da gradonačelnik djeluje samostalno, da ne djeluje u okviru onoga što mu traže Grad, Županija i država. Iskače iz okvira. Ovdje se vidi da se ide stihijski na neko trenutno rješenje koje dugoročno neće vrijediti ništa.
Mi kao koalicijski partner se s tim ne slažemo jer to kao dugoročno rješenje nije dobro je uopće nema konačnog rješenja. Ovo što su sada došli ljudi iz vanka, što su došli nešto prezentirati, oni ponovili dvi, tri poznate rečenice. Znači, zaključak šta treba raditi, treba se držati dogovora koji je napravljen, govorim između HGS-a i HDZ-a, ako oni to žele. HDZ i HGS imaju dogovor i treba ga ispoštivati. Gradonačelnik ne poštiva ništa od tog dogovora, misli da može samovoljno vodit grad i to je problem HDZ-a i predsjednika stranke Plenkovića da ga pozove na razgovor da se uokviri u ono što treba raditi za grad. Sve manje vremena ima, dva proračuna su prošla, zadnji proračun traje samo 6 mjeseci, znači praktički imamo još 2. 60 posto mandata je prošlo, nije se napravilo ništa. Njegovo individualno djelovanje donosi štetu za grad Split i za građane Splita. Apsolutno se ne slažem s gradonačelnikovim istupanje, ne govorim o HDZ-u. HDZ ima dogovor s HGS-om.
Jeste li protiv privremenog rješenja da se ovo ljeto autobusni kolodvor premjesti u Kopilici. Drugo, zašto je Masterplan loš?
- Vidite, ja nisam protiv toga se išta radi u Splitu gdje se radi stihijski, gdje se praktički uplatnice ne mogu napisati za nešto, a kamoli napraviti neki projekt... evidentno je i jasno da to što su nacrtali i što su zamislili da ne "pije vodu". Zašto gradonačelnik forsira to je upravo to jer hoće pošto poto nešto napraviti. Nije napravio ništa do sada i sada izliće da će nešto napravit jer kao to su masterplanovi. Koji masterplanovi? Pa zna se što je Splitu potrebno!
Prvo što će HGS napraviti u nadolazećem razdoblju je da će tražiti tematsku sjednicu na prometna rješenje u Gradu Splitu. To je sada najbitnija stvar koja postoji u Splitu. Dva sata se čeka iz Kaštela za uć u Split ujutro i dva sata iz Podstrane. Prometno rješenje treba rješavat, koji masterplan?! Čovjek se jednostavno izgubio u svojoj funkciji! Ne poštiva Gradsko vijeće, odnosno većinu koja donosi odluke. Misli da može sam jer ima kao garanciju izglasanog lex šerifa u Saboru. Misli da može raditi što hoće, ali to ne ide tako. Gradonačelnik će ostati upamćen kao netko tko nije napravio ništa. Znači još gore od Baltazara, dobro je ona Pametna rekla, iako se s njom ne slažem. Još je lošiji od Baltazara. Vrijeme je prošlo i sad se dobacuje s masterplanovima, amo počet govorit hrvatski! Moramo uć u grad i izać iz njega, a ne četri ure čekat. To je masterplan, iz Solina i Podstrane ne čekati 4 ure.
Premještanje kolodvora u Kopilicu je moguće samo u Oparinoj glavi. Suzdržavao sam se da ne dajem izjave, ali to više nema smisla. Sa njim se mora pozabaviti njegov šef Plenković. Škorić je šef HDZ-a u Splitu, on ga ne sluša. On ne sluša HDZ u Splitu, sa njim se mora pozabaviti njegova stranka. On radi štetu HDZ-u veću nego što je Baltazar radio SDP-u.
Jedini ste mi sugovornik danas koji je negativan prema Masterplanu. Svi su pozitivni; i vijećnici i struka?
- Kako se misli raditi nešto gdje će cirkulirati desetine tisuća ljudi, a vozimo se cestom od tri metra. Kako, na koji način? To će biti čep? On ima doli svoje savjetnika, kako se zovi jedan njegov, koji mijenja stranke ko donji veš, i onda on dođe i da mu prijedlog nakon tri mjeseca "sad ti izleti s Masterplanom, Aglomeracijom, ovim, onim, samo da ti budeš netko tko će nešto radit". Ne valja ništa.
Studija se morala napraviti da bi se projekt financirao sredstvima EU od 2021. do 2027. Oni bi financirali brzu cestu do Omiša, prometna rješenja u gradskoj luci. Grad govori da je sve ovo radi EU financiranja?
- Obećanje, ludom radovanje. Postoji ekipa ljudi koja u životu nije imala obvezi isplatiti niti jednu plaću, niti jedan porez, niti je u sudjelovala u razvoju, stvaranju. Onda u toj teoriji često koriste fraze, često koriste ta strana imena i nazive itd. Mi moramo biti realni i iskreni. Zna se što gradi triba. Sada dovesti 3 čovjeka iz Austrije pa pričati o Bruxellesu, fondovima, Europi, to je jedno mazanje oči javnosti, građanima.
Što gradu treba?
- Gradu treba prometno rješenja, kako riješiti ulaz i izlaz iz grada. To je najbitnija stvar u gradu. Naravno, pravci prema TTTS-u i luci, da se može ić na otoka i jasno je pet cesta ima: Poljička, Bračka, Vukovarska, Domovinskog rata i Dujmovača. Ulaz i izlaz, protok, to je najbitnije. Izmišljaju taj masterplan da bi našli agenciju da bi napravila tu studiji da bi se naplatili - zaključio je Kerum





