U utorak, 29. srpnja 2025. godine u Lučkoj upravi Split svečano je potpisan ugovor sa izvođačima radova i nadzorom na dva kapitalna projekta: "Rekonstrukcija i dogradnja gata sv. Petra u Gradskoj luci Split" te "Pomorsko-putnički terminal Resnik – Divulje u lučkom području kaštelanskog bazena – bazen D – Resnik". Time je započela realizacija jednog od najvažnijih infrastrukturnih zahvata u splitskom akvatoriju posljednjih desetljeća.
Europska sredstva i podrška Vlade RH
"Hvala Vladi Republike Hrvatske i resornom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture što su prepoznali potrebe Luke Split, kao najveće putničke luke u Hrvatskoj. Ovim ulaganjima dodatno ćemo osnažiti već pozitivne trendove porasta broja putnika i vozila", izjavio je Vice Mihanović, ravnatelj Lučke uprave Split, prilikom potpisivanja ugovora.
Investicija ukupno iznosi nešto više od 25 milijuna eura, a kompletan iznos dolazi iz bespovratnih sredstava. Kako je pojasnio Mihanović, oko 75 posto sredstava dolazi iz fondova Europske unije, dok je preostali dio osigurala Vlada RH.
Rekonstrukcija gata sv. Petra donosi ključne promjene u funkcioniranju Gradske luke. "Dobit ćemo dodatnih 5.200 metara operativnih površina te dva nova veza. Umjesto dosadašnja tri, sada ćemo imati pet. Širenjem gata dobivamo i novi objekt koji će se nalaziti na sredini gata, a planiramo urediti cijeli prostor s novim sadržajima", rekao je Mihanović.
Lučka uprava Split konstantno ulaže u razvoj i proširenje kapaciteta, pa je tako, prema riječima ravnatelja, u posljednjih dvadeset godina udvostručena ukupna operativna površina. "Posebno nas veseli što smo rasteretili Gat Svetog Duje, koji je sada orijentiran isključivo na inozemni prijevoz", dodao je.
Projekt terminala Resnik – Divulje također je od iznimne važnosti za cijelu regiju. Prema planovima, ondje će se izgraditi dva nova gata te obala u dužini od 50 metara. "Ta luka će doprinijeti dodatnom prebacivanju putnika s prometnica na more. Posebno je važno da će time doći do rasterećenja prometnica u Splitu i Kaštelima", poručio je Mihanović.
Dodao je kako se već danas započinje s uvođenjem izvođača u posao, ali da će zbog opsega i tehničke složenosti radova biti potrebno mjesec do dva za stvarni početak aktivnosti. "Važno nam je da se trenutačna turistička sezona ne ugrozi. Rok za dovršetak radova je dvije godine", istaknuo je.

Dalmacijavino: simbol zapuštenosti uskoro postaje ulagačka zona
Jedna od tema koje su se dotakli uz glavne projekte bila je i derutna zgrada Dalmacijavina, koja već godinama narušava vizuru grada. Mihanović je bio izravan: "To jest naš problem i naša nadležnost. Nažalost, moji prethodnici čekali su donošenje novog GUP-a da bi pokrenuli rješavanje toga problema. Budući da novi GUP nije izgledan, krenuli smo u smjeru koncesioniranja područja prema starom planu."
Ravnatelj je potvrdio da je Lučka uprava već provela međunarodni iskaz interesa s potencijalnim investitorima spremnima uložiti više od 50 milijuna eura. "Sastavnice Sveučilišta u Splitu radile su nam dokumentaciju, a prije više od godinu i dva mjeseca predali smo zahtjev za izdavanje lokacijske dozvole Gradu Splitu. Nadamo se da će nova gradska uprava ubrzati postupak", rekao je.
"Ranije smo morali predvidjeti sadržaje, ali nam nije u interesu da oni dodatno privlače gužve. Želimo da prostor bude isključivo u funkciji putnika", kazao je Mihanović, otkrivši da je plan izgradnja dvije garaže sa po 500 parkirnih mjesta i manji hotel sa 140 soba.
Gradonačelnik Šuta: "Vrijeme je da se stvari pokrenu"
Gradonačelnik Splita Tomislav Šuta čestitao je Lučkoj upravi na realizaciji velikih projekata. "To je veliki iskorak u infrastrukturi, a predstavlja i dodanu vrijednost za Grad Split i okolne gradove."
Šuta je potvrdio kako se dozvola za Dalmacijavino već godinu dana nalazi u proceduri te naglasio: "Grad će učiniti sve što je potrebno da se taj postupak privede kraju."
Govorio je i o prometnim rješenjima za Trajektnu luku: "U intenzivnim smo pregovorima s Hrvatskim cestama. Grad Split je prethodno dao svoje rješenje, no inženjeri su ukazali na probleme s obzirom na studiju utjecaja na okoliš. Očekujemo točna i konkretna rješenja s kojima ćemo uskoro izaći u javnost."
Gradonačelnik nije propustio komentirati stanje u splitskom škveru: "Od početka imam negodovanje o načinu upravljanja Brodosplitom. Grad Split nema nikakve ingerencije, ali mislim da mora doći do promjene upravljanja tim prostorom. Kontaktirao sam nadležne ministre i zatražio poduzimanje svih zakonom predviđenih mjera."

Osvrnuo se i na slučaj dolaska broda s azbestom: "Zaštita okoliša je najvažnija. Nije mi drago da Brodosplit ide u ovom smjeru. Potrebni su ozbiljni razgovori i novi pristupi."
Ravnatelj Lučke uprave osvrnuo se na isti slučaj: "Nismo znali da dolazi brod s azbestom, niti smo dobili ikakvu službenu najavu. Kada je brod stigao kod Splitskih vrata, zatraženo je sidrenje, no nismo ga odobrili jer se pravno tretirao kao teret. Lučka uprava nema nikakvu ingerenciju nad Brodosplitom. Od ranog jutra koordiniramo s Ministarstvom i Državnim inspektoratom."
Perspektiva razvoja: Split kao mediteransko prometno središte
Ovi infrastrukturni zahvati u splitskoj luci i okolici nisu izolirani slučajevi, već nastavak višegodišnje strategije Lučke uprave Split za modernizaciju i povećanje kapaciteta. Kombinacijom europskih fondova i nacionalnog financiranja, Split dobiva jasnu prometnu i gospodarsku nadogradnju koja će imati dugoročni utjecaj.

"Naš cilj je razvoj u smjeru održive i funkcionalne luke koja odgovara stvarnim potrebama građana i posjetitelja. Ova ulaganja idu upravo u tom smjeru", zaključio je Vice Mihanović.






