Baš je sad vrijeme kad se puno govori o školama, fakultetima, maturama i svim onim velikim i malim koracima koji će trasirati put nekom od mladih ljudi. Profesori su važni u našim životima. Ja sam ih zapamtio tek nekoliko - onih najvažnijih. Recimo profesoricu Medini, koja mi je predavala francuski jezik. Ali baš ono PREDAVALA! S puno znanja i ljubavi. Sve ostale sam zaboravio, s godinama ili s razlogom. Tako, eto, postoje ljudi koji te potaknu na nešto.

Magda Maver, profesorica je engleskog jezika u Graditeljsko geodetskoj tehničkoj školi Split. To bi bila najkraća osobna iskaznica jedne profesorice. I nije mi predavala. Ona nije moja profesorica Medini. Ali joj sliči po pristupu učenicima kojima daje svoje znanje na dar. Možda bih, da sam učio engleski pod njenim vodstvom danas ludovao za pisanom riječju jednog Shakespeara - a ne za Baudelairom?
POVEZANI SADRŽAJ:
- Splitski cvit 2018. je Magda Maver: Poslušajte govor koji je rasplakao sve!
- SPLITSKI CVIT Magda Maver: “Učenicima je dosadno samo učenje iz knjige, profesori se moraju prilagoditi vremenu u kojem živimo”
Kažem možda, a ne znam je li to želim il' ne želim.
Upoznao sam niz njenih učenika. I svi se slažu u jednom: neumorna, prijateljski raspoložena… Pravi drugar! Predaje engleski, ali uči ih i drugim važnim stvarima za život, pronalazi njihove talente, potiče ih u onome što najbolje znaju i mogu. I sve te njihove talente ona nastoji prikazati i široj javnosti. I rezultati se vide. Ali i njeni! Profesorica Maver je dugogodišnja voditeljica Županijskog stručnog vijeća profesora engleskog jezika strukovnih škola Splitsko-dalmatinske županije, koordinatorica UNESCOa za Graditeljsko geodetsku tehničku školu Split, Autorica dvaju europskih projekata; Erasmus+KA219 From Facebook to Face2Face: Cross-Cultural relations through Social Media and Beyond(F2FCult).
Društveni mediji nisu iskorišteni samo u svrhu međukulturalne interakcije, već i kao vitalni dio okružja za učenje, stvarajući novu dimenziju u prostoru učenja. Za realizaciju projekta i učenici i profesorica su dobili priznanje za kvalitetu. U školi je osnovala Tematsku umjetničku stvaraonicu koja pučkom arhitekturom, zlatovezima,obradom kamena, drva te recikliranjem otima zaboravu našu povijest, kulturu i tradiciju. U Graditeljsko-geodetskoj tehničkoj školi u Splitu održavaju se umjetničke stvaraonice s ciljem predstavljanja i afirmacije hrvatskog nacionalnog identiteta, isticanje bogatstva hrvatske i dalmatinske baštine, s naglaskom na njegovanje pučke arhitekture u kamenu. Umjetnička stvaraonica ima za cilj i predstaviti Hrvatsku i promicati njeno kulturno povijesno baštinsko blago i identitetsku gastronomiju, te razvijati interkulturalne kompetencije učenika promoviranjem kulturne različitosti kao zajedničke vrijednosti i bogatstva. Ima za cilj i poticanje i razvijanje kreativnosti obrađivanjem prirodnog kamena lomljenjem i rezanjem,oblikovanje predmeta od različitih materijala razvijajući pritom umjetnički vizualni izričaj te praktična znanja i vještine. U tome djeluje većina učenika škole.
Erasmus+KA229 projekt Bridging the gap from theory to practice- projekt ima za cilj premostiti jaz između teoretskih znanja koja poučava škola i praktičnih znanja i vještina potrebnih u stvarnom životu. Priprema učenike za svjesni izbor buduće profesije. Ima za cilj i nematerijalne ciljeve kao što su: bolja motivacija nastavnika i učenika, bolje razumijevanje različitih pristupa obrazovanju u različitim europskim zemljama, stjecanje praktičnih znanja, stjecanje i razvijanje naprednih digitalnih vještina i komunikacija na međunarodnoj razini. Profesorica Maver postavila je i YouTube kanal English na kojem se dijele primjeri dobre prakse primjene inovativnih metoda poučavanja. Često predstavlja Hrvatsku u ECMLu Vijeća Europe u Grazu gdje razmjenjuje iskustva s europskim kolegicama i kolegama. Voditeljica je Županijskog stručnog vijeća profesora engleskog jezika i članica radne skupine za provođenje cjelovite kurikularne reforme.
Posebno je ponosna na njen stručni članak koji se nalazi na stranici ECMLa Vijeća Europe u kojem raščlanjuje primjenu novih nastavnih metoda rada koje je provela sa svojim učenicima. Na međunarodnoj znanstvenoj konferenciji CARN-ALARA 2019(17.-19.10.2019.) „Imagine Tomorrow:Practitioner Learning for the Future“ održala je radionicu Implementing and sustaining“Action research communities for language teachers“ s primjerima dobre prakse u radu s učenicima posebno istaknuvši Using NewMedia& Facebook for Cross-cultural interaction in the Language Classroom.
Profesorica Maver stalno ističe NJENU pametnu djecu, od kojih želi napraviti svjetske ljude širokih horizonata.
Što bi se još moglo reći o profesorici Maver? Da je Splitski cvit za 2018. godinu! To je vrijedno priznanje, ali vjerujem da priznanje za svoj rad nalazi i u vrhunskim rezultatima njene djece iz Graditeljsko geodetsko tehničke školi u Splitu, koja će zajedno s ostalim vrijednim nastavničkim osobljem, vrlo brzo dati značajne rezultate.





