- Jako je teško doći do Madrida za taj let prema Zagrebu, iako nije nemoguće: opcije su taksi ili rent-a-car, ali prvo treba pronaći tko radi. Međutim, uopće neću ulaziti u taj “aranžman” iako imam novaca za avionsku kartu, jer smatram da je 350 eura daleko previše, jednostavno im ne dam gušta! - kaže nam Dalmatinka Maja (podaci poznati redakciji) koja je pandemiju koronavirusa dočekala u Barceloni. Tamo radi, doduše sada on-line od kuće, ali još i prije karantene je prestala izlaziti jer je običan izlazak doista rizik, stanje je “ajme”.
Smatra da je nečuvena cijena repatrijacijskog leta zrakoplovima Croatia Airlinesa jer su cijene komercijalnih letova inače duplo jeftinije što se vidi iz njihovih cjenika. Pogotovo u ovakvoj svjetski kriznoj situaciji, kada se spašavaju životi, kada nacionalni zračni prijevoznik zbog brojnih otkazivanja letova nije vratio novce brojnim putnicima te ima višak zrakoplova. Dok istovremeno za Slovence njihova vlada organizira besplatni čarter let kako bi se vratili u državu...
“Dosta Hrvata koje znam ili po pričama prijatelja su odbili povratak tim letom. Dio je odustao zbog cijene, dio zbog komplicirane organizacije prijevoza unutar Španjolske do Madrida, a jedan dio i zbog prijevoza u Hrvatskoj, od Zagreba do domova te konačno zbog 14-dnevne izolacije koja ih čeka.” - prenosi stav dijela hrvatskih državljana koje je pandemija koronavirusa ostavila “nasukane” izvan domovine.
Što se tiče cijene leta od 350 eura, iz Croatia Airlinesa su nam uistinu brzo odgovorili na naša pitanja što se tiče repatrijacijskih letova koji su organizirani za subotu poslijepodne. “Letovi su primarno predviđeni za hrvatske državljane, a ovisno o pojedinoj situaciji i za inozemne državljane. Uvjeti putovanja su dogovoreni na temelju pokrivanja samo operativnih troškova ovih posebnih letova.” - službeni je stav nacionalnog avioprijevoznika. “Repatrijacijski letovi Zagreb – Rim – Zagreb; Zagreb – Lisabon – Madrid – Zagreb te Zagreb – Stockholm – Zagreb u subotu 4. travnja organizirani su u koordinaciji Vlade RH, odnosno Ministarstva vanjskih i europskih poslova, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Croatia Airlines i putničke agencije Obzor putovanje, tvrtke kćeri nacionalnog avioprijevoznika.” - stoji također u priopćenju kojeg potpisuje Davor Janušić.
Iz Vlade RH nam pak nisu od petka ujutro uspjeli odgovoriti na nekoliko pitanja vezano uz repatrijacijske letove, ali i repatrijacijsku liniju katamaranom Jadrolinije na relaciji Zadar – Ancona – Zadar. Polazak katamarana iz luke Ancona je predviđen za sutra, nedjelju 5. travnja u 15 sati te bi u zadarsku luku Gaženica trebao stići oko 18,30 sati. Zanimalo nas je naime kakvo je zanimanje hrvatskih državljana, jesu li svi letovi popunjeni te postoji li mogućnost da Vlada RH snosi trošak tih putovanja, poput slovenske.

Službeni odgovor nismo dobili, no jesmo neslužbena pojašnjenja... Karte za katamaran “Jelena” kupovat će se na samom brodu pa se točan broj putnika ne zna. Što se pak tiče cijene zrakoplovnih karata, u pitanju su minimalni operativni troškovi jer avioni idu prazni na odredišta, a broj putnika u povratku je u trenutku formiranja cijene bio nepoznat. Tih 350 eura po osobi vjerojatno neće biti dovoljno niti za pokrivanje operativnih troškova leta zrakoplova CA koji može prevesti oko 150 putnika. Doista je degutantno pomisliti da bi netko išao zarađivati u ovakvoj situaciji, rekao nam je izvor, koji smatra da su Vlada te dvije državne tvrtke i nacionalna prijevoznika, Croatia Airlines (posljednjih dana su sudjelovali u humanitarnim letovima, po naše vojnike u Afganistanu te medicinsku opremu iz Emirata) i Jadrolinija u ovom trenutku doista učinili sve kako bi hrvatskim državljanima koji se žele vratiti u RH to i omogućili.





