POGLEDAJTE SNIMKU EKSPLOZIJE Počelo probijanje drugog tunela prema Pelješkom mostu

Danas su radnici tvrtke Strabag započeli radove na probijanju cijevi tunela Kamenice. Tunel dužine 499 m radi se u sklopu radova na izgradnji 2. dionice pristupne ceste mostu Pelješac


U četvrtak su započeli radovi na probijanju cijevi tunela Kamenice. Radi se o drugom tunelu na trasi pristupnih cesta mostu Pelješac koji je, za razliku od prethodno probijenog tunela Debeli Brijeg od 2,4 km dužine, najkraći tunel na projektu Cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom s dužinom od 499 metara. Izvođač iskopu planira pristupiti sa strane izlaznog portala te ovisno o kategoriji stijene na koju bude nailazio prilikom iskopa očekuje napredak od 2 m do 5 m po danu. Takvom dinamikom završetak iskopa tunela Kamenice očekuje se do početka ljeta.


Najkraći tunel projekta radi se u sklopu radova na izgradnji 2. dionice pristupne ceste mostu Pelješac. Ukupna dužina ove dionice iznosi 12,1 km od čega tvrtka Strabag izvodi radove na dužini od 10,46 km dok će radove na ostalom dijelu pristupne ceste izvesti tvrtka CRBC u sklopu radova na Pelješkom mostu. Križanja s postojećim državnim cestama i to s D8 na predjelu Duboka te D414 na predjelu Zaradeže bit će izvedena kao denivelirana, što će omogućiti veću sigurnost i bolji protok prometa.

HC podsjeća da je 16. prosinca 2020. uz sve izazove koje je donijela pandemija na Pelješcu 74 dana prije roka uspješno probijen tunel Debeli brijeg, jedan od najkompleksnijih objekata u projektu ‘Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom’ koji provode Hrvatske ceste. Na probijanju tunela u prosjeku je dnevno radilo 100 ljudi uz pridržavanje svih epidemioloških mjera, a ukupno je iskopano 113.959 kubnih metara materijala. Ovaj tunel rađen je prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM) koja uključuje najsuvremenije inženjerske i tehnološke trendove, a pored glavne tunelske cijevi ima i jednu servisnu s kojom je povezana kroz devet pješačkih i dva poprečna prolaza za interventna vozila.

Na trasi pristupne ceste osim tunela Kamenice i Debeli brijeg koji pored glavne tunelske cijevi ima i servisnu cijev, izvode se još i sljedeći objekti:

–           Vijadukt Doli dužine 156 m



–           Most Dumanja jaruga I dužine 488 m

–           Most Dumanja jaruga II dužine 80 m



Zajednica ponuditelja Strabag AG i Strabag d.o.o. za izgradnju dionice Duboka – Sparagovići/Zaradeže, odnosno pristupa do postojeće cestovne mreže sa strane kopna i s Pelješke strane izvršit će za 478,3 milijuna kuna (bez PDV-a), s rokom dovršetka od 33 mjeseca. Na dijelu gradilišta pristupnih cesta Izvođač je nastavio s radovima na izradi nasipa i izvedbi vanjske odvodnje duž trase. Na objektima se dovršava izvedba rasponske ploče Podvožnjaka na DC8, izvode se temelji stupova i upornjaka budućih mostova Dumanja Jaruga I i Dumanja Jaruga II. 1. veljače 2021. je završen i proboj servisne cijevi tunela Debeli Brijeg ukupne duljine 2462 m.

Avax S.A., koji gradi stonsku obilaznicu, odnosno poddionice Sparagovići/Zaradeže – Prapratno i Prapratno – Doli, ukupne duljine 18 km i ugovorene vrijednosti posla 511,5 milijuna kuna (bez PDV-a), s rokom dovršetka od 28 mjeseci, pojačao je izvođenje radova na svim dijelovima gradilišta. Izvođač je završio radove na izradi temelja Vijadukta Prapratno te nastavlja s armirano-betonskim radovima na izvedbi stupova. Na Mostu Ston izvode se također armirano-betonski radovi na stupovima, a važno je napomenuti kako je službeno započela i proizvodnja čelične rasponske konstrukcije mosta Ston u proizvodnim pogonima Brodosplita. Nastavlja se i iskop dva tunela Polakovica i Supava. U ovom trenutku napredak po iskopu glavnih cijevi iznosi 579 m za Polakovicu i 175 m za Supavu. Prva poddionica Sparagovići/Zaradeže – Prapratno sadržavat će jedan vijadukt, dok će se druga poddionica Prapratno – Doli sastojati od dva tunela i mosta.

Na gradilištu Pelješkog mosta napreduje gradnja sukladno usvojenom vremenskom planu.

U proteklom razdoblju nastavljeni su radovi na betoniranju segmenata pilona, postavljanje „pylon linkova“ za kose zatege, okrupnjavanje (zavarivanje) segmenata čelične rasponske konstrukcije i zemljani radovi na izgradnji pristupne ceste mostu u dijelu koji izvodi CRBC. Završeni su piloni na stupnim mjestima S5, S6, S7 i S8. Posebno ističemo da su ugrađene i prve kose zatege i to na stupnom mjestu S5 na prva dva segmenta.

Projekt „Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom“, koji uključuje izgradnju Pelješkog mosta s pristupnim cestama te izgradnju obilaznice Stona, sa svim svojim fazama je u punom građevinskom pogonu. Ukupna duljina trase projekta iznosi 32 kilometra, od mjesta Duboka do mjesta Doli i zaobići će Neumski koridor. Projekt je sufinancirala Europska unija iz europskog fonda za regionalni razvoj, operativni program “Konkurentnost i kohezija” 2014.-2020.

Moja reakcija na članak je...
Vau
1
Haha
0
Hagić
1
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime