Ima neka magija iza broja sedam! ULTRA Europe 2019 zatvorila je svoja vrata, a sedmo izdanje pamtit će se još dugo. Rekordne brojke, nova lokacija, četiri lokacije, stotine izvođača, spektakularna produkcija, tisuće posjetitelja među kojima i brojna poznata lica, modne avanture i prijateljstva za cijeli život – sve je to i puno više festival ULTRA Europe koji trijumfalno najavljuje novo izdanje – Split će od 10. do 12. srpnja 2020. godine biti domaćinom osmog izdanja, a tko i što sve stoji iza magičnog broja sedam, donosimo u nastavku.

BROJKE

Kad sedmodnevno destinacijsko iskustvo zvano ULTRA Europe pretvorimo u brojke to izgleda ovako. Više od 155 000 obožavatelja koji su stigli iz rekordne 143 zemlje svijeta, među kojima je najviše bilo onih iz Španjolske, Velike Britanije, Norveške, Australije, Njemačke, Švedske, Austrije, SAD-a, Kanade i Nizozemske. Domaćih fanova bilo je više nego ikad, njih više od 35 000, a zabilježen je i milijunti posjetitelj čime je ovaj festival daleko najveće međunarodno događanje u Hrvatskoj.

Kako bi sve savršeno funkcioniralo u organizaciji je sudjelovalo više od 2 000 ljudi, za posjetitelje je sviralo više od 250 DJ-a na 12 pozornica u 4 grada, a sve je to pažljivo pratilo i više od 300 akreditiranih domaćih i inozemnih novinara. ULTRA Europe prati i druge svjetske trendove pa tako broj od 10 000 000 + predstavlja ukupni doseg na službenim društvenim kanalima. Ostvareno je više od 20 000 000 impresija, preko 500 000 likeova, a popularni su bili i službeni hastagovi – #UltraEurope se koristio preko 150 000 puta. Festival se mogao pratiti i putem livestreama na Facebooku i YouTubeu pa je tako zabilježeno više od 300 000 minuta pregleda, a najbolji trenuci i dalje će se moći pogledati na svim službenim kanalima festivala.

PARK MLADEŽI

ULTRA se seli na Park Mladeži? Bila je to vijest o kojoj se najviše pisalo proteklih mjeseci, a odlazak s Poljuda mnogi su smatrali lošim rješenjem te razlogom zbog kojeg festival čak napušta Hrvatsku. Oni koji su stajali iza ove odluke mudro su šutjeli i nestrpljivo čekali da otvore vrata novog doma te da na najbolji mogući način pokažu svima ono u što su itekako vjerovali. Park Mladeži zasjao je novim sjajem i moćno započeo novo četverogodišnje razdoblje festivala koji raste i razvija se i dalje. Veći za čak 15 000 kvadratnih metara od Poljuda, što predstavlja tri nogometna igrališta, otvorio je nove mogućnosti organizatorima korištenjem 30 000 kvadratnih metara što prati i povećanje kapaciteta za 55 000 posjetitelja.

Zajedno s Gradom Splitom i Javnom ustanovom športski objekti Split, ova će se lokacija razviti u vodeću sportsku i event lokaciju u regiji. Važno je napomenuti da tijekom festivala u Splitu nije bilo zabilježeno većih incidenata, a sedmo će se izdanje pamtiti po najmanjem broju intervencija svih službi u povijesti.

“Ove smo godine imali samo jedan cilj – ispuniti sve ono što smo vam obećali početkom godine! Da smo u tome uspjeli ne govore samo brojke i činjenice već i brojni pozitivni komentari koje svakodnevno dobivamo od naših fanova ali i od samih izvođača te američkih vlasnika festivala. Zahvalio bih se svima onima koji su tome doprinijeli, a posebno bih se zahvalio stanovnicima Splita. Tražili smo da nam vjerujete i hvala vam na tome! Učini smo sve potrebno kako bi festival bio najsigurnije mjesto u državi, a nikad manji broj intervencija potvrđuje svu prednost nove lokacije. Bez suradnje s lokalnom zajednicom i okolnim stanarima to ne bi bilo moguće, a siguran sam da ćemo narednih godina još više razviti ovu lokaciju kako bi im još više poboljšati uvjete života za vrijeme trajanja festivala ali i kako bi Park Mladeži bio na ponos svim građanima Splita“ – izjavio je Joe Bašić, direktor tvrtke MPG Live, koja je ekskluzivni organizator festivala ULTRA Europe te je dodao:

“Uzmemo li u obzir da festival godišnje generira više od 20 milijuna eura besplatne marketinške promocije gradu Splitu i Hrvatskoj, složit ćemo se da je ovo jedno od najvažnijih događanja u povijesti hrvatske glazbene i zabavne industrije, a da bi ta brojka bila i veća, potrebna je daljnja čvrsta i kvalitetna suradnja s predstavnicima vlasti, lokalnim te turističkim sektorom, kao i podrška svih građana Splita, u što ni najmanje ne sumnjamo!“

DESTINATION ULTRA

Ono po čemu se ULTRA razlikuje od svih drugih festivala na svijetu je način na koji povezuje glazbu i destinacije. Iskustvo za posjetitelje ovim dobije potpuno novu dimenziju, a Hrvatska promociju koja je teško mjerljiva bilo kakvim brojkama. ULTRA svoje fanove vodi na put od Omiša, preko Splita do Brača, Hvara i Visa. No, gosti festivala rado otputuju i u Dubrovnik, do slapova Krke te Plitvičkih jezera, mjesta koja su u službenoj anketi odabrali kao ona koja se svakako trebaju posjetiti.

U Hrvatskoj se u prosjeku zadržavaju gotovo sedam dana, a slike i uspomene nose sa sobom u sve krajeve svijeta. Destinacijska avantura krenula je na otoku Braču, u 585 Clubu, a već se sljedećeg dana ULTRA ludnica preselila na najsunčaniji hrvatski otok Hvar. Glazbeni program započeo je ispred kaskadnih bazena hotela Amfora Grand Beach Resort, a potom se party nastavio u Carpe Diem Beach Clubu. U intimnoj i ekskluzivnoj atmosferi 200 godina stare tvrđave Fort George na Visu, poznatije pod imenom Fortica, sedma ULTRA avantura završila je baš kako i doliči ovom festivalu – posebno i čarobno.

IZVOĐAČI

Najveći i najskuplji line up ikad! Da je ovo jedan od najomiljenijih festivala za zvijezde elektroničke glazbe govori podatak da u svoje ljetne kalendare među prvima upisuju datum splitskog festivala. Popis izvođača bio je impresivan, a najveći su pečat stavili upravo najveći – mega trojac Swedish House Mafia koji je među prvim povratničkim nastupima i gradovima uvrstio ULTRA Europe i Split. Brojni nastupi po drugim gradovima u međuvremenu su otkazani jer nisu bili u mogućnosti osigurati svu potrebnu tehničku i produkcijsku podršku. Split je i ovime dokazao da može doslovno sve! U samo pola sata potpuno je promijenjen izgled pozornice, a dečki su zadovoljno svirali pred tisućama obožavatelja i na najbolji mogući način zatvorili ovaj dio festivala. Veza grada pod Marjanom i ova tri DJ maga uistinu je posebna, a to su i pokazali emotivnim porukama Splitu i svim njihovim gostima tijekom dvosatnog spektakla.

“Croatia Make Some Noise! I Love You Split! Let Me See Your Hands ULTRA Europe!“, vikao je David Guetta s pozornice, Armin van Buuren tradicionalno je zatvorio prvi dan, a Alesso, The Chainsmokers, Carl Cox, Marco Carola, Maceo Plex, DJ Snake, Afrojack i Above & Beyond svojim su hitovima bacali u trans tisuće fanova. Ove je godine ULTRA imala i jedan poseban nastup – pop rock grupa Vatra u subotu se predstavila najposebnijoj publici na svijetu na UMF Radio Stageu, a svoje su najveće hitove otpjevali uz podršku DJ dua Radiology.

PRODUKCIJA

Kad je riječ o festivalu ovog ranga produkcijski zadatak je sve samo ne jednostavan, a kad se tome dodaju izazovi s burom te promjena lokacije samo mjesec dana prije festivala, rezultat je i više nego fascinantan. Među brojne rekorde sedmog festivalskog izdanja upisala se i glavna pozornica. Dužina cijelog stagea bila je 67,50 m, a to je ujedno bio jedan od najdužih stageva u Europi te nikad viđen u našoj regiji. Jedan stup težio je više od 10 tona, a krov je imao balaste koji su, kad se napunila voda, težili oko 50 tona. Nastup Swedish House Mafie bio je dodatni izazov – u samo pola sata morala se demontirati postojeća scenografija, postaviti poseban “riser“ koji je izgledao kao pozornica na pozornici dimenzija 14m x 4m, uz 88 metara dodatnih LED ekrana te posebna dodatna rasvjetna tijela kao i podeste za pirotehniku.

Na cijelom festivalu radilo je više od 450 ljudi, a oprema je stigla u 50 šlepera što uključuje i više od 1800 light uređaja te više od 1200 metara kvadratnih LED ekrana. Bilo je tu i 240 metara šankova, a kako bi efekt buke bio minimaliziran, posebna se pozornost dala zvuku. Odabran je usmjereni audio sustav visokih performansi, a korištenjem Cardioid Subwooferima zvučni se val koherentno širio samo prema sjevernoj strani stadiona. Koristila se i napredna tehnologija Array Processing radi usmjeravanja zvučnih valova u plesni podij kako bi se što manje rasipao štićenim zonama, a jačina zvuka se dodatno limitirala na 100 dB.

TKO JE SVE STIGAO NA ULTRU?

Vlada RH prošle je godine proglasila festival strateški važnim projektom zbog njegovih velikih pozitivnih multiplikativnih efekata na hrvatsko gospodarstvo i promociju Hrvatske kao turističkog odredišta. Ostvareni BDP od festivala otprilike čini 0,08 posto ukupnog BDP-a Hrvatske. Ne čudi stoga da su i ove godine brojni političari i predstavnici turističkog sektora željeli iz prve ruke osjetiti čaroliju ULTRE. Bili su tu ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek, gradonačelnik Splita Andro Krstulović Opara, gradonačelnik Zagreba Milan Bandić, državni tajnik Tonči Glavina, direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, direktorica TZ grada Zagreba Martina Bienenfeld te Alijana Vukšić, direktorica TZ grada Splita.

Zabavu na Parku Mladeži nisu propustile posjetiti ni brojne poznate osobe poput Vanne koja je došla u društvu supruga Andre i kćeri Jane, Ive Radić, Anamarije Asanović, Ivana Tandarića iz ELFSA, Petra Graše, Luke Nižetića, Damira Kedže, Ivana Pažanina, Domenice, Hane i Ivana Huljića, Jole, Radovana Stošića, modela Lune Valas, Paule Puškaš, Patrika Cvetka i Drage Pezića.

LOVE & FASHION & FRIENDS

Posjetitelji su pokazali iznimnu maštovitost i hrabrost kada je riječ o modnim odabirima za najluđi ljetni party. Djevojke u kratkim topićima, majice s maštovitim natpisima, traper hlačice koje su i ove sezone vladarice ljetne modne scene, trendy naočale u svim mogućim bojama bile su omiljeni modni dodatak. Bilo je tu i zanimljivih kostima, super junaka iz stripova, faraona, kostimiranih grupa prijatelja, a ono najbitnije, što je krasilo modne odabire svih posjetitelja, bili su ljubav, prijateljstvo, dobra volja, osmijeh i puno pozitivne energije. ULTRA Europe povezuje ljude, briše sve razlike i granice, a ovo je ljeto obilježio tisućama mladih ljudi, omogućio im uspomene koje će pamtiti cijeli život. Neizostavni dio proslave su i zastave brojnih svjetskih država, a i ove ih se godine moglo vidjeti u rukama stotina fanova uzvikujući imena svojih omiljenih DJ zvijezda. Essence, jedan od partnera festivala, omogućio je šminkanje i ukrašavanje lica za vrijeme festivala, što je bio ovogodišnji hit, a Shooster je tijekom godine omogućio posebne ponude tenisica u kojima je višesatno plesanje bio pravi užitak.

PARTNERI FESTIVALA

Bez podrške partnera teško da bi ULTRA bila ono što jest. Jedan od njih je Hrvatska turistička zajednica koja je prepoznala vrijednost ove svjetski poznate atrakcije te njezin značaj u globalnom pozicioniranju Hrvatske kao atraktivne festivalske destinacije. Splitsko-dalmatinska županija te Grad Split i ove su godine osigurali svu potrebnu podršku, čineći ovaj festival ne samo najvećim nego i najsigurnijim za njegove posjetitelje. Službeno pivo festivala ULTRA Europe je Heineken, najinternacionalnije premium pivo na svijetu, a suradnja između ova dva brenda traje već sedmu godinu zaredom. Mastercard je korisnicima Mastercard® i Maestro® kartica na festivalu osigurao brojne pogodnosti, a beskontaktne i standardne Mastercard i Maestro kartice bile su službeno sredstvo plaćanja na festivalu. Pametni telefoni iz Samsung Galaxy obitelji bili su idealan izbor za Ultranaute jer su ovi uređaji najpoznatiji po svojim nenadmašnim kamerama koje su omogućile da se zabilježi svaki trenutak na ULTRI. Tu su i medijski partneri koji su prenosili sve najvažnije informacije o festivalu, radio Enter Zagreb, Ultra Split te Večernji list.

ULTRA EUROPE 2020

Ulaznice za osmo izdanje, koje će se od 10 -12. srpnja 2020. godine održati na stadionu Park Mladeži u Splitu, mogu se kupiti na službenoj web stranici.

U prodaju je pušten i prvi kontingent early bird ulaznica po cijeni od 139 eura, a trodnevne VIP ulaznice, u ovoj najranijoj fazi, mogu se kupiti po cijeli od 369 eura. Objavljena je i ponuda za grupnu kupnju, pa će tako na pet kupljenih, šesta ulaznica biti besplatna.

Sve ostale informacije o festivalu mogu se pronaći i na službenoj Facebook stranici, Twitter profilu, Instagram profilu te putem aplikacije na iTunesu. Svi oni koji nisu bili u mogućnosti posjetiti ULTRU i uživati u nastupima najboljih svjetskih DJ-a mogu poslušati setove na službenom Youtube kanalu na kojem će se krajem godine naći i službeni dokumentarni film o ovogodišnjem izdanju najvećeg festivala elektroničke glazbe u Hrvatskoj.

Organizatori uskoro kreću sa pripremama osmog izdanja koje će, ne sumnjamo, biti još veće i još luđe.



2 KOMENTARI

  1. Ludo i nezaboravno je malo reć a što i ne bi kad organizatorima nosi velike novce a mi nemamo bolje ideje za grad pa eto nam. Ta vrla svita bi valjda došla i na nešto manje ludo i nezaboravno a dostojnije Splita.

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime