Na problem sa signalom stranih operatora oni koji žive uz granicu žale se već godinama. HAKOM objašnjava kako operatori rješavaju situaciju, a imaju i nekoliko savjeta kako izbjeći nepotrebne troškove.
"Svake godine se događaju iste stvari. Pljačkaju nas mobilne mreže iz susjedne BiH. Ako ste kojim slučajem zaboravili isključiti mobilne podatke možete se pozdraviti s novcem koji ste imali na računu ako se nalazite u pograničnom području i to 15 kilometara unutar Hrvatske", javio Novoj TV čitatelj kojem nije jasno kako strana mreža može djelovati unutar RH.
Na problem sa signalom iz susjednih država stanovništvo uz granice žali se već godinama.
U HAKOM-u objašnjavaju kako se između susjednih država potpisuju međunarodni sporazumi kojima se uređuju preferencijalni kanali koji se koriste u pograničnom području i dozvoljene razine signala. Operatori javnih mreža pokretnih komunikacija susjednih država međusobno dogovaraju način uklanjanja smetnji, ako se pojave.
HAKOM: "To nije kršenje sporazuma"
Kažu da u pograničnom području može doći do spajanja korisničkog uređaja na pokretnu elektroničku komunikacijsku mrežu susjednih zemalja ako je to omogućeno u postavkama u samom uređaju, ali dodaju da to ne predstavlja kršenje međunarodnih sporazuma.
To je posljedica prirode širenja radijskih signala.
"Naime, ako se korisnik nađe u dijelu RH koji nije pokriven korisnim signalom mreže čiji je korisnik, a istovremeno je na tom području dostupan signal strane mreže te je korisnikov uređaj podešen na automatski odabir mreže, uređaj će se sukladno postavkama spojiti na dostupnu mrežu", pojašnjavaju i ponavljaju preporuku za one koji uz granicu žive.