Mnogi danas odjeću i obuću naručuju preko interneta. Ne morate niti izaći iz kuće da bi imali novu torbu, cipele, jaknu, ma što god poželite. Dovoljno je tek nekoliko klikova i kupovina je obavljena. Možete plaćati karticom ili gotovinom jednom kada vam paket dođe na kućnu adresu. Jedini problem je što kupljenu stvar ne možete opipati dok vam ne dođe, a veličinu morate nagađati. Kako vam stoji ćete procijeniti nakon što otvorite paket, ali dobra je stvar – što se sve može i vratiti.
Naravno, kako prevaranti nikad ne miruju i idu u korak s novim vremenom, tako i online kupovina može biti - kobna po vaš novčanik. Naime, ima i lažnih stranica nakon kojih možete ostati samo bez novca u novčaniku, a paket vam nikada neće stići.
Zanimljive dvije priče stižu nam iz Splita, a vezane su upravo za online naručivanje. Jedan je Splićanin (podaci poznati redakciji) platio tri paketa, a da tenisice koje je naručio – nikada nije obuo. A naručio je samo jedne. Otkud sad tri paketa, pitate se? E pa ne zna ni on sam. Tri paketa, tri para tenisica, a nijedne ne valjaju. Gotovo 200 eura bačeno je u vjetar.
Oglas za Salomonke
„Jedan dan mi je na internetu iskočio oglas za Salomonke koje koštaju 50 eura, a one inače koštaju priko 100 eura, čak do 150. Odmah sam pomislio da bi mogao biti neki zajeb, nisam našao načina da provjerim je li stranica lažna ili nije. Vrlo teško su bili provjerljivi podaci, ali računam – ako me zajebu, zajebat će me jedan put. Prigrmit ću i tih 50 eura, a na kraju krajeva budu li neke loše patike, mogu ih iskoristit za ić u polje. Naravno da su bile teški 'fake' kad su došle. Nisu uopće bile Salomonke nego neko kinesko smeće. Doslovno patike od papira. Ok, zajeban sam i to je to“, kaže nam sugovornik.
No, njegova priča nema tu kraj. Nastavlja se i dalje.
„Kroz nekih dva tjedna mi je na kućnu adresu stigla pošiljka, ja nisam bio doma i kako moji doma često uzimaju poštu za mene, tako su potpisali taj neki papir i platili opet 50-ak eura za novi paket. Kad sam stigao doma rekli su mi da je stigao paket, otvaram ga – opet neke patike, iz Juge ’82. Tako su mi izgledale. Poludio sam, rekao sam im da ovo nema veze sa mnom, da je ovo neka podvala i da su popušili. Prođu opet 2-3 tjedna, ja opet nisam doma i opet dođe paket na moje ime. Drugi član obitelji koji nije imao pojma šta se zadnji put dogodilo, opet je platio paket i preuzeo. Tri puta sam prevaren. Nakon toga je prestalo, ali osjećaj je strašan“, kaže nam za kraj sugovornik koji je na kraju potrošio 150 eura. Dva para tenisica je bacio u smeće jer su neupotrebljive, a jedne je ostavio. Valjat će bar za u polje, za planinu ili nešto drugo nikako nisu.
Inače, Salomon je jedna od najpopularnijih svjetskih marki sportske obuće, odjeće i opreme, a tenisice pružaju vrhunsku stabilnost i izvanrednu udobnost na svim terenima. No, našem je junaku ostao gorak okus u ustima. Umjesto da dobije kvalitetne tenisice koje će mu pružiti stabilnost, dobio je tenisice upitne kvalitete za koje nismo sigurni niti da će mu biti dobre za, kako je sam rekao, u polje. Bilo bi bolje da je kupio prave Salomon tenisice, one za koje je bio siguran da su prave. Ok, shvatio je prilikom naručivanja da kupuje mačka u vreći, ali bio je spreman dati 50 eura za nešto upitne kvalitete. Doduše, nije očekivao da će paketi nastaviti dolaziti, a da će njegovi ukućani to platiti. Takvom scenariju nije se nadao ni u najgorim snovima.
Gdje je nestao paket?
Drugi slučaj je vezan uz još jednu poznatu marku obuće. Riječ je o Timberland cipelama. Plaćene su unaprijed karticom onoliko koliko zaista u dućanu koštaju, samo je trebalo otići po paket u poštu. Dakle, plaćene su i samo je bilo pitanje dana kada trebaju doći. Sumnje u njihovu ispravnost nije bilo. No, onda se dogodilo nešto neočekivano. Paket koji je trebao biti u pošti – tamo nije bio.
„Obično po sve idem u poštu jer mi za sve ostave papirić u sandučiću. Ovaj put nije bilo ni papirića, a kako sam pošiljku mogao pratiti – stajalo mi je da je u pošti. Odem tamo i nema je. Rekli su mi da su je vratili pošiljatelju, a kada sam kontaktirao pošiljatelja, doživio sam novi šok – nije ni kod njih. Žalio sam se pošti, no kao da nisam. Ništa se nije promijenilo“, kaže nam Splićanin (podaci poznati redakciji) koji plaćenu obuću do danas nije dobio.
„Ovim putem Vas obavještavamo kako je pošiljka dana 26. prosinca 2023. godine prispjela u Republiku Hrvatsku. Pošiljka je otpremljena prema Vašem dostavnom području te je bila na dostavi dana 8. siječnja istoj se od navedenog nadnevka nije promijenio status.
Nadalje, budući je pošiljatelj vlasnik pošiljke sve do njezinog uručenja primatelju, a samim time i nositelj svih prava vezano uz pošiljku, ako smatra da je došlo do nepravilnosti u postupanju s pošiljkom može u svojoj poštanskoj upravi pokrenuti potražni postupak kojim će dobiti službenu informaciju, te uputu o daljnjem postupanju.
Stoga Vas ljubazno molimo da se obratite pošiljatelju predmetne pošiljke kako bi u svojoj (polaznoj) poštanskoj upravi pokrenuo potražni postupak.
Izvršenom provjerom utvrđene su nepravilnosti u postupanju sa predmetnom pošiljkom no, unatoč navedenom, moramo napomenuti kako Vi kao primatelj ne ostvarujete pravo na naknadu štete s obzirom na to da je pošiljatelj vlasnik pošiljke sve do njezinog uručenja primatelju.
Slijedom prethodno navedenog, Vaš prigovor se smatra osnovanim, no moramo napomenuti kako za Vas kao primatelja s te osnove nije predviđeno ostvarivanje prava na naknadu štete“, odgovor je koji je primio iz Hrvatske pošte.
Pitanje je - zašto bi se pošiljatelj žalio kad je pošiljka uredno plaćena?! Oni su svoje dobili, a kupac je ostao kratkih džepova.
„Mislim da je netko skužio da je pošiljka plaćena i samo je uzeo za sebe. Tako danas šeta u cipelama koje sam ja uredno platio ili ih je prodao nekome i tako zaradio“, kaže nam razočarani čitatelj.