Ako ste još uvijek među onima koji misle da "influencanje nije pravi posao", razmislite opet. Na Edward Bernays University Collegeu u tijeku su prijave za prvu generaciju tromjesečne Influencerske akademije, čiji će program kreirati 20 predavača, mahom influencera i stručnjaka za komunikacije. Tih 20 predavača zajedno na društvenim mrežama prati oko dva milijuna ljudi, što je brojka koja je ekvivalent polovici Hrvatske. Takav brojčani doseg među publikom tradicionalni mediji poput televizije, tiska ili radija u Hrvatskoj danas mogu samo sanjati, piše Jutarnji list.
Među predavačima su Ella Dvornik, Ida Prester, Andrea Trgovčević, Doris Pinčić, Marijana Batinić, Sandi Pego, Kristijan Iličić, Nevena Rendeli, Paula Sik...
Ljudi su to različitih interesa, pozadina i sektora, kojima je zajedničko to što svoj posao (među ostalim) obavljaju i na društvenim mrežama.
Iako su branše u kojima njih troje djeluju različite, u generalnim se stavovima slažu. Kao prvo, svi bi rado zamijenili termin "influencer" terminom "content creator" (hrv. "kreator sadržaja"). Kao drugo, vjeruju da je era podcjenjivanja njihovog posla, brojnima donedavno kompletno nerazumljivog po načinu funkcioniranja, gotova. Kao treće, slažu se u tome da je za uspjeh u njihovom poslu najvažnije biti originalan, a to je najlakše postići ako pratiteljima daš stvarni, a ne izmaštani komad svoje osobnosti. I, na koncu, ne vide zašto bi se radila distinkcija između posla kojeg rade oni i kojeg radi bilo koji novinar.
Edukacija u ovoj branši je potrebna
- Da, mislim da je edukacija o našoj branši potrebna i da ju što prije treba uvesti i u škole. Svi mrzimo riječ "influenceri", no termin se ustalio, iako osobno preferiram naziv "kreatori sadržaja". A kreatori sadržaja postoje otkada postoje mediji; tisak, radio, televizija. Jedina razlika u komunikaciji između nas i onih koji rade u klasičnim medijima je platforma – govori nam Kristijan Iličić, bloger i influencer za putovanja, koji je posjetio preko sto zemalja svijeta, na putu provede oko tri stotine dana godišnje, a njegove avanture samo na Instagramu prati 320 tisuća ljudi. Prije no što su mu putovanja postala jedini posao, radio je na direktorskoj poziciji u jednoj medijskoj kući.
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>Pogledajte ovu objavu na Instagramu.<>
<>
<><>
<>
<>
<><>
<>
<><>
<>
<>
<>
<><>
<>
<><>
- Društvene mreže su samo besplatan medij koji individue koriste za plasiranje svojeg sadržaja. Kad mi netko kaže da ništa ne radim, kažem mu da zamisli da ima TV na kojem emitira vlastiti program, za njega stvara sadržaj i tako privlači svoju publiku. A onda uz to još sam nalazi oglašivače, dogovara i prodaje oglase, fakturira... S druge strane, u medijskim je kućama za svaki taj posao zaposlena osoba kojoj je on primarni fokus – slikovito objašnjava Kristijan, kojeg smo uspjeli uhvatiti tek nekoliko sati prije no što je otputovao u Meksiko. Ovoga puta ne poslom, nego na svoju momačku, koju je, naravno, s prijateljima odlučio provesti – na putu.
Obožava svoj posao, no upozorava da ga ne bi svatko mogao raditi.
- Ljudi misle da je to samo tako, no stvarnost je takva da svaki drugi dan spavaš na drugome mjestu, ustaješ u suluda doba, trčiš na avione, buseve, svako malo jedeš drugačiju hranu, gledaš gdje ćeš pronaći krevet. Afrika, malarija, vremenske zone, tempo koji je sve samo ne lagan... - nabraja.
Ipak, ništa ne bi mijenjao.
- Mislim da je jako važno pronaći svoju nišu i u nečemu biti prvi. Ja sam prvi počeo putovati tako kako putujem; mislim da ni danas u Hrvatskoj nema travel influencera koji je tristo dana u godini na putu. I, generalno gledajući, nas koji se bavimo putovanjima je manje od, primjerice, modnih ili influencera za hranu, što olakšava stvar – govori Kristijan.
Ipak, ključnim faktorom smatra – strast.
Cijeli članak možete pročitati ovdje.




