Murter i udruga Argonauta su se još jednom bili domaćini u edukaciji mladih na temu zaštite morskog okoliša.  bilo kroz U Murteru je tako od 7. do 16. rujna održana razmjena mladih “Youth 4 C”, u kojoj je “40 mladih za more” iz osam zemalja razmijenilo svoja znanja o zaštiti mora, prenijelo aktualne probleme iz svojih zemalja te steklo vještine kako pomoći moru i vodiedukaciju, inovativnost, informiranje ili akcije čišćenja.

Želja organizatora i sudionika je bila “srušiti” zidove učionice i svoje znanje i vještine proširiti i ponuditi lokalnoj zajednici. Tako su mladi zasukali svoje rukave i pokazali koliko se toga može kada se želi, kada se ima podrška, neizbježna motivacija te sinergija.

Napravili su mural u dječjem vrtiću Pčelica u Murteru, koji s jedne strane prikazuje more koje svi znamo i volimo – puno života, te druge strane ono more gdje su ribice i morske cvjetnice zamijenjene automobilskim gumama, bocama, vrećicama, četkicama za zube…

‘Svojim smo rukama učinili nešto’

Također,sudjelovali su u akciji čišćenja te ostali zatečeni onečišćenošću marine u kojoj su našli svega; od starih jakni do kolica za kupovinu. U samo dva sata čišćenja plaže, pronašli su toliko opušaka da su odmah počeli smišljati alternativna rješenja koja bi ponudila pušačima na plažama. Potaknuti viđenim, samoinicijativno su u svoju kampanju uključili još jednu ekološku akciju čišćenja podmorja.

– Moramo znati da smo svojim rukama učinili nešto – rekli su sudionici.



Nadalje, tijekom razmjene je organizirana i projekcija nagrađivanog dokumentarca„Plastic ocean“koja je bila otvorena za sve zainteresirane, a mladi su se iz prve ruke uvjerili kako je teško doprijeti do ljudi ipotaknuti ih na promjene! Ipak, promjene su moguće pa su tako osmislili četiri Plave kampanje – “Let’s do it”.

‘Zaštitnici planeta’ u OŠ Murterski škoji

Dvije kampanje edukativnog karaktera su implementirane s djecom u OŠ Murterski škoji, gdje su djeca naučila kako biti uzoran “zaštitnik planeta”, ali i kako od starog papira napraviti ukrasne vrećice i time reducirati otpad.

Treća kampanje je bila informativnog karaktera gdje su mladi pokušali osvijestiti lokalne trgovce i prolaznike o pretjeranoj konzumaciji plastike i potaknuti ih na promjene.

Četvrta kampanja je za cilj imala snimiti promo video u kojoj se intervjuira znanje prolaznika o onečišćenosti mora te pozvati prolaznike da se pridruže akciji čišćenja koju su organizirali “Let’s do it!” e-priručnik o tome kako učiniti kampanju će sumirati njihova znanje i iskustva te će uskoro biti objavljen.

Sudionici su također osmislili i koncept motivirajućih i ohrabrujućih priča za djecu kojima se potiče aktivnost i očuvanje prirode, s naglaskom na očuvanje morskog okoliša. Pet priča se pokazalo kao odlična podloga za stvaranje publikacije za djecu te se organizatori raduju njezinom objavljivanju.



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime