"Iz Hrvatskih cesta izvjestili su kako su jučer 12. ožujka 2025. (napokon) otvorili ponude za izvođenje radova na projektu izgradnje dionice ceste Dugi Rat-Omiš i spojne ceste od DC8 (Dugi Rat) do čvora „Dugi Rat“ ukupne duljine oko 4,5 kilometra koja po mišljenju upućenih neće značajnije smanjiti prometne gužve i zastoje dok se ne izgradi cijela dionica od Stobreča do Omiša (za razliku od dionice čvor “TTTS” - čvor “Grljevac” kojom bi se to postiglo da se od njene izgradnje iz javnosti nepoznatih razloga nije odustalo sada već davne 2011.)", objavio je Savez za Poljica na Facebooku.
"Na natječaj su se, prenose mediji, javile četiri tvrtke: "Strabag" iz Hrvatske, "Euro asfalt" iz BiH, zajednica ponuditelja na čelu s tvrtkom "Texo Molior" iz Hrvatske te kineska tvrtka "China Road and Bridge Corporation" koja izvodi radove izgradnje tunela Kozjak.
Od navedenih tvrtki najnižu ponudu dala je tvrtka "Texo Molior" – 105.873.665,30 eura s PDV-om, slijedi "China Road and Bridge Corporation" s cijenom od 106.152.172,20 eura, pa "Euro asfalt" koji je ponudio 113.379.552,24 eura, dok je najskuplju ponudu dao "Strabag" – 136.557.403,93 eura s uključenim PDV-om.
Ako znamo da je najbolji poznavatelj (ne)prilika na budućemu gradilištu rečene dionice upravo tvrtka "Strabag" koju Hrvatske ceste u pravilu angažiraju na gotovo svim svojim projektima, ne čudi što je njihova ponuda i najskuplja – više od 30 milijuna eura po kilometru što je čini najskupljom prometnicom u Hrvatskoj!
Dodamo li tome i danak inflaciji za vrijeme koje će proteći dok se pribave sve potrebne dozvole i izvođača uvede u posao te vrlo vjerojatne naknadne troškove za postavljanje zaštite od buke i od odrona kamenja s obzirom da projektirana trasa opterećena brojnim tunelima i vijaduktima zasijeca 'trorogi' ambijentalni simbol grada Omiša nad glavama stanovnika Prika, za očekivati je i znatno veću sveukupnu cijenu izgradnje od spomenute.
Zašto Hrvatske ceste, uz blagoslov resornoga ministarstva, usprkos tome forsiraju postojeće projektno rješenje IPZ-a Zagreb (na priloženoj slici označeno plavom bojom) koje je uz to i prometno nefunkcionalno zato što će u konačnici njime biti omogućeno samo 'izlijevanje' prometa iz smjera Makarske ali ne i prometna povezanost Omiša sa zaobilaznicom i autocestom A1 u čvoru Blato n/C državnom cestom DC70 Omiš–Blato n/C (osim preko čvorišta u Dugom Ratu i Ravnicama!) nejasno je i neshvatljivo kao i činjenica da ovako suludo prometno rješenje ima zakonsko pokriće u PUP-ovima SDŽ, Grada Omiša i Općine Dugi Rat (prilika je zapitati se tko iste kreira i donosi?).
Zato još jednom podsjećamo hrvatsku javnost da tako nije moralo biti s obzirom da postoji alternativno, graditeljski manje zahtjevno (čitaj: financijski povoljnije) i što je puno važnije, prometno funkcionalnije rješenje – izmještanje trase nešto sjevernije u odnosu na projektiranu (na slici označena narančastom bojom) – koje Savez za Poljica odavno nudi i zagovara, a Grad Omiš i Općina Dugi Rat (napokon) podupiru, no zasad uzaludno.
Zašto su svi naši dosadašnji apeli nadležnima, resornome ministru i Upravi HC-a, svim navedenim argumentima usprkos ostali uzaludni, pokazat će vrijeme kao i to da li će novoimenovani predsjednik Uprave HC-a Ivica Budimir kao najupućeniji među njima u predmetnu problematiku iznaći načina da se spasi što se još spasiti dade", zaključili su.