Otvorene su ponude za izvođenje radova na projektu izgradnje dionice Dugi Rat – Omiš, čime se nastavlja realizacija jednog od ključnih infrastruktu Hrvatske ceste otkrile ponude za izgradnju dionice Dugi Rat – Omiš, vrijednost investicije 314,69 milijuna eurarnih zahvata Splitsko-dalmatinske županije. Projekt, koji obuhvaća izgradnju dionice od kilometra 13+800 do kilometra 16+836, te spojne ceste od DC8 (Dugi Rat) do čvora "Dugi Rat", ukupne je duljine oko 4,5 kilometara.
Ova dionica dio je šireg strateškog projekta pod nazivom Multimodalna platforma Splitske aglomeracije, koji uključuje izgradnju brze ceste od Solina do Omiša, ukupne duljine 22,5 kilometara, a ukupna procijenjena vrijednost iznosi 314,69 milijuna eura. Kako navode iz Hrvatskih cesta, projekt će značajno poboljšati povezanost Splita, Omiša i okolnih naselja, što je ključno za daljnji razvoj prometne infrastrukture i bolju protočnost prometa u ovom dijelu zemlje.
Nakon otvaranja ponuda, slijedi faza evaluacije, a konačni odabir izvođača radova bit će donesen nakon što se završi postupak procjene i odabira najpovoljnije ponude. Nakon toga, potpisat će se ugovor s odabranim izvođačem.
Izgradnja spojne ceste i važni infrastrukturni objekti
Dionica od Dugog Rata do tunela Komorjak, koji je ključna točka ovog projekta, obuhvaća više faza i građevinskih dozvola. Radovi će uključivati prelaganje i zaštitu instalacija u vlasništvu HOPS-a i HEP ODS-a, prelaganje i zaštitu magistralnog vodovoda, kao i samu izgradnju ceste koja će povezivati Dugi Rat s tunelom Komorjak.
Trasa ceste počinje u naselju Dugi Rat, na raskrižju s državnom cestom DC8, gdje cesta ulazi u tunel „Dugi Rat“ duljine 852 metra. Nakon izlaska iz tunela, trasa vodi do čvora „Dugi Rat“, te dalje uz zaleđe naselja Dugi Rat, sve do tunela Komorjak, gdje se spaja s izgrađenom dionicom. Ovaj segment uključuje izgradnju više važnih infrastrukturnih objekata, među kojima su vijadukti poput "Dugi Rat", "Rogač", "Vavlje", "Vojnovići", "Miterez", kao i tuneli "Ljut 1" i "Ljut 2". Osim toga, na trasi će se graditi i prolazi, poput prolaza "Duće", te vijadukt "Naklice".
Strateški značaj za Splitsko-dalmatinsku županiju
Za ovu i druge infrastrukturne projekte u županiji, do 2030. godine planira se ulaganje oko 735 milijuna eura u kapitalne investicije u izgradnju državnih cesta. Iz Hrvatske ceste ističu kako će ovaj iznos omogućiti završetak ključnih strateških projekata i početak novih infrastrukturnih zahvata koji će značajno doprinijeti poboljšanju sigurnosti prometa i protočnosti na državnim cestama.
Također, za 2025. godinu planirano je ulaganje u iznosu od 74 milijuna eura za rekonstrukciju i obnovu postojećih državnih cesta, što će dodatno doprinositi kvaliteti prometne infrastrukture u Splitsko-dalmatinskoj županiji.