Dugo su svakodnevica u prometu, a sad će napokon biti i regulirani izmjenama Zakona o sigurnosti u prometu na cestama. Riječ je o električnim romobilima. Zakonodavac će ih uglavnom izjednačiti s biciklima, no kad nema biciklističke staze, morat će na nogostup među pješake te znatno usporiti, javlja N1.
Zaštitno odijelo, štitnici, kaciga i rukavice, to je uglavnom prema za vožnju električnog romobila. Goran svoj električni kotač koristi svakodnevno.
Prednosti je mnogo
“Koristim ga za odlazak na posao i iz gušta. Prednost je što su praktični, dosta jeftiniji od nekih drugih prjevoznih sredstava”, rekao je Goran Petković iz udruge HUVER.
Ni Dino više ne može zamislit vožnju bez električnog romobila. “Dosad sam nekakvih tisuću kilometara prošao s njim. Puno je ekonomičniji od automobila, lakše se provlačim kroz gužve”, rekao je za N1.
Prometna infrastruktura za električni monocikl ili romobil je biciklistička staza. A kako bi bilo što manje nesuglasica jer je takvih vozila na cestama sve više, uskoro će se definirati i Zakonom, kao osobna prijevozna sredstva.
U tijeku je e-savjetovanje, a građani kao i struka mogu dati svoje mišljenje. Predloženo je ograničenje brzine na 25 km/h na biciklističkoj stazi. No kad staze nema, za razliku od bicikla koji tad prometuju cestom, romobili će morati među pješake na nogostup, uz ograničenje brzine od 5 kilometara na sat.
A osim na brzinu, ako ne žele novčanu kaznu od 300 do 500 kuna, vozači romobila morat će paziti na još neke stvari: ne smiju za vrijeme vožnje upotrebljavati mobitel i druge uređaje koji umanjuju stabilnost, ne smiju podizati ruke s volana ili se pridržavati za drugo vozilo.





