Locastic je nagrađivana splitska digitalna agencija koja se bavi razvojem softverskih rješenja (web i mobilnih aplikacija) za klijente kao što su A1, Cedevita, PBZ, Tommy i mnogi drugi.
Antonio Perić-Mažar i Marko Maljković su se upoznali kao suradnici na nekoliko freelance projekata gdje su bili zaduženi za dizajn i programiranje. Nedugo nakon uspješno odrađenog posla, odlučili su udružiti snage i okušati se u svijetu poduzetništva. Počeli su 2011. godine iz malog prostora na Firulama gdje su razvili svoje prve aplikacije, a danas vode uspješan softverski tim od preko 30 stručnjaka za dizajn, programiranje, projekt menadžment i b2b konzalting.
- Tvrtku smo osnovali na vrhuncu ekonomske krize, u periodu kada poduzetništvo i nije bila baš najpopularnija opcija. Srećom, uspjeli smo se okružiti veoma talentiranim i sposobnim ljudima koji su i danas glavna snaga Locastica - rekao nam je Maljković.
Za prvo priznanje im je trebalo nešto više od dvije godine kad su u suradnji sa partnerima iz tvrtke Ador razvili aplikaciju pod imenom iSchool Zambia. Projekt je nagrađivan dvije godine zaredom kao najbolja e-learning aplikacija u Africi, a u nekim državama se koristi još i danas.
Nakon toga je uslijedilo još izazovnih projekata, renomiranih partnera i klijenata, ali i nagrada. Vlasnici su trofeja za najbolju web stranicu 2019. godine (A1 Tomato), kao i Digital Takeover priznanja za najbolji društveno-odgovorni projekt (Omoreader), a svoju vitrinu su nedavno popunili sa dva SoMo Borac kipića koja su osvojili za razvoj mobilne aplikacije za trgovački lanac TOMMY.
Unatoč pandemiji, iz Locastica nam govore da su u protekloj godini zabilježili rekordan rast prihoda, a Antonio Perić-Mažar, koji ujedno obnaša i ulogu direktora tvrtke, nam kaže da ih COVID-19 nije previše izbacio iz ravnoteže.
"Kriza nije imala previše utjecanja na naše poslovanje. Više od godinu dana prije početka pandemije smo počeli eksperimentirati sa opcijom remote rada, čime smo izbjegli period prilagodbe na novo radno okruženje kroz koji su prolazili naši klijenti i partneri. Štoviše, mi smo i prije ovog novog-normalnog krenuli u zapošljavanje kolega iz inozemstva, a danas se boje Locastica nose u Austriji, Francuskoj, Tunisu i Indiji."
Za opciju zapošljavanja stranih državljana su se odlučili najviše zbog trenutnog stanja na tržištu. Naime, u industriji razvoja softvera postoji veliki deficit radne snage, a plaće domaćih stručnjaka se sve više približavaju stranih tarifama. U Locasticu su to prepoznali kao priliku i otvorili se inozemnom talentu kojeg je na tržištu puno više.
No, to nije bila i jedina prilagodba koju su implementirali. Prije nešto više od dvije godine, govori nam Perić-Mažar, su predstavili i ESOP model (Employee Stock Ownership Plan, op.a), čime su im se u upravnom odboru tvrtke pridružili najdugovječniji članovi i voditelji timova u Locasticu - Danilo Trebješanin, Paula Čučuk i Luka Smolčić.
"Za taj potez smo se odlučili jer smo osjetili da bi nam u poslovnim odlukama koristila i perspektiva naših kolega, a ta odluka se pokazala kao pun pogodak jer njih troje su nam uvelike pomogli da procese i prakse u Locasticu podignemo na još veći nivo - kao što su npr. zapošljavanje, proces developmenta, vođenje projekata, kontrola kvalitete, isporuka digitalnih proizvoda, i slično."
Učenje nikad ne prestaje!
Najteži korak u tech industriji je ostati u korak s vremenom i novim tehnologijama koje nastaju gotovo svakog dana. U Locasticu nam kažu da su prije pandemije najviše učili na konferencijama i edukacijama diljem Europe, ali i svijeta. Osim što prikupljaju znanje, Locastic tim ga nesebično i dijeli, pa su tako u svojih prvih 10 godina kao predavači proputovali gotovo cijeli stari kontinent, a put ih je čak odveo u Miami, ali i na daleki Mauricijus.
"Pandemija nas je pogodila najviše u vidu edukacije i stjecanja novih znanja. Konferencije kao što su Websummit, SymfonyCon, dotCSS Paris i PHP Srbija su postale naše stalne destinacije jer su to mjesta gdje se priča o najboljim i najnovijim praksama iz svijeta razvoja softvera. Također, COVID je pauzirao održavanje našeg događaja Tinel koji je u Splitu okupljao neka od najvećih programerskih imena na svijetu, sve u cilju besplatnog učenja o tehnologiji."
Tinel je edukacijski događaj koji se svakog mjeseca održavao u Splitu, a glavni cilj mu je omogućiti besplatna predavanja za sve pripadnike lokalne tech scene, ali i brojne poduzetnike, studente i učenike koji žele unaprijediti svoje poslovanje i naučiti nešto novo. Iz Locastica najavljuju da će Tinel vratiti već početkom sljedeće godine, naravno, ako to mjere budu dozvoljavale.
A planovi za budućnost?
Širenje tima, poboljšanje kvalitete usluga i konstantna edukacija - odgovaraju nam u kratkim crtama.
"U posljednje vrijeme sve češće razgovaramo o opciji otvaranja prodajnog ureda na nekoj zanimljivoj lokaciji, kako bi se još više približili većim inozemnim klijentima koji trenutno čine više od 60% naših ukupnih prihoda."
"Osim toga, čekaju nas vrlo zahtjevni projekti za klijente kao što su Tommy i GFNY koji u skorijoj budućnosti planiraju nove kompleksne nadogradnje na platformama koje smo im razvili. Također, planiramo aktivnije raditi i na blockchain projektima gdje vidimo veliki potencijal u budućnosti, a već smo započeli rad jednom takvom domaćem projektu po imenu TheGepek."
No, prije planova za budućnost ih čeka zaslužena proslava jubilarnog 10. rođendana koju su kao i Tinel - ipak odgodili za neke bolje, sigurnije i zdravije dane. Sretno!