Najprepoznatljivija i najdugovječnija kampanja Hrvatske gospodarske komore Kupujmo hrvatsko, HGK – Županijska komora Split već tradicionalno i ovog 25. studenoga, točno mjesec dana prije Božića, održava promotivno-prodajnu akciju ''Darujmo hrvatsko''.
Tradicionalna akcija HGK u Jokeru: "I ovih blagdana daruj srcem, daruj hrvatsko!"
A kupci su sretni kada je spiza domaća! "Tko proba, taj i kupi", veselo nam je rekao jedan od izlagača čiji su proizvodi na degustaciju privukli zainteresirane Splićane.
Marinirana hobotnica, dagnje, lokarda, inćuni i tuna, ma može li lipše? A uz to i izvorno hrvatsko.

"Ideja je prvi put ostvarena prije pet godina kako bi se u božićnom poklonu našao hrvatski proizvod. Tom senzibilizacijom potrošača, potiče ih se na cjelogodišnju kupnju naših proizvoda čime poduzetnici imaju veći proboj na zahtjevnom tržištu. Naši su poduzetnici najzadovoljniji kada mogu pokazati ono što cijelu godinu rade.
Također, i ako sada neće biti velike direktne prodaje, ona će doći u podsvijest naših kupaca tako da će proizvode prepoznati na policama drugih trgovina. Ove godine imamo 12 izlagača koji su članovi Hrvatske gospodarske komore. Akcija Darujmo hrvatsko zamišljena je s time da svi razmislimo prije nego što nešto kupimo. Tako ćemo se osvijestiti i shvatiti što činimo za širu društvenu zajednicu", komentirao je navedenu kampanju predsjednik HGK - Županijske komore Split Joze Tomaš.
"Gdje god se zateknem kupujem lokalno"
Upitali smo posjetitelje kupuju li i inače hrvatsko, a odgovori su uglavnom bili potvrdni.
"Obiteljski kupujemo naše, evo sin mi je svjedok. Smatram da bismo trebali pomoći malim OPG-ovcima - mi dobivamo svježe proizvode, a oni mogućnost kojom će dalje nastaviti s proizvodnjom", kazala nam je Mirela.
"Gdje god se zateknem kupujem lokalno. Domaće je i u drugim zemljama, jer kada smo na putovanju draže nam je kupiti od malih tvrtki nego industrijske proizvode koji su svugdje isti", komentirao je svoje navike kupac Josip.
"I kupujem i poklanjam hrvatsko. Najčešće organsku kozmetiku i sapune koji mi više odgovaraju koži. Sada je prodaja i promocija još jednostavnija jer na internetskim stranicama mogu pronaći proizvode radi kojih bi prije lutala gradom", naglasila je Splićanka Anita.
"Kupujemo hrvatske proizvode kako bismo pomogli razvoju. Kada idemo ujutro na peškariju, idemo zato jer je friško, jer je domaće", rekao je još jedan kupac.
Organska kozmetika na osnovi maslinovog ulja i ljekovitog bilja dolazi nam iz Makarske. Tvrtka Herbae Dalmatiae postoji već 16 godina. U svojoj ponudi imaju ulja, kreme, sapune i mnoge druge proizvode koji nastaju na predjelu makarskog kvarta Zelenke.
"Ispočetka nam je cilj bio da turisti mogu kupiti autohtoni kozmetički proizvod jer je tada ponuda bila vrlo slaba. Danas je situacija nešto drugačija, a i naši proizvodi su puno dostupniji", rekli su nam iz Herbae Dalmatiae.
Među izlagačima mogli smo upoznati i Egipćanina koji je sudjelovao u prezentaciji hrvatskih ručnika od egipatskog pamuka. Inače, egipatski je pamuk poznat kao najcjenjenija vrsta pamuka.
"Ova vrsta pamuka poznata je po dobrom upijanju. Osobe koje se bavi hotelijerstvom znaju o kakvoj se kvaliteti radi, ali i svi oni koji ga jednom isprobaju, uvijek mu se vraćaju.
Zanimljivo mi je reći kako i u Egiptu imamo hrvatske proizvode - Vegetu i Čokolino i svi ih obožavamo", zaključio je naš sugovornik.
Bočica sa zlatnim listićima u maslinovom ulju
Iz Orgule su nam pripremili nešto novo - bočicu sa zlatnim listićima u maslinovom ulju.
"Bočica je dio Grand Selection linije koja predstavlja Hrvatsku. Na etiketi možemo vidjeti suhozid jer on predstavlja naše male parcele iz prošlosti gdje raste maslina. To pokazuje svu složenost ručnog branja maslina, ali kada se masline beru ručno, kvaliteta je najbolja.
Osim prezentacije našega proizvoda, želimo prezentirati i zdrav način života kod djece. Upravo zato u trgovačkim lancima dostupna je bočica maslinovog ulja koja na sebi sadrži bar-kod pravila društvenih igara koje djeca mogu igrati vani. Neke od igara su 'školica' i 'gumi-gumi'", kazali su iz Orgule.





