Gradonačelnik Splita Andro Krstulović Opara nakon konferencije za novinare koja je u Banovini održana na temu natječaja za najam ugostiteljskih objekata na Žanju, komentirao je jučerašnji sastanak s ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem.
- Jasno je da je nedopustivo da grad veličine Splita nema svoju zaobilaznicu. Ono što nazivamo zaobilaznicom je zapravo gradska avenija, to stalno ponavljam. Jučer smo s ministrom i njegovim zamjenicima dogovorili mnoga načela kojih ćemo se pridržavati kada je u pitanju budućnost prometne infrastrukture na splitskom području.
Predložit ćemo premijeru da te točne budu među prvim na sjednici Vlade u Splitu 4. svibnja. To su prije svega proglašenje tunela kroz Kozjak strateškim projektom i spoj s mostom Sv. Duje koji bi trebao spajati Kaštela i Stinice. Zatim zaobilaznica Solina i Splita koja bi trebala biti sastavni dio ceste od Trogira do Omiša i koja bi trebala spojiti Mravince s TTTS-om, na mjestu gdje su Hrvatske ceste započele svoj posao prije 12 godina u tu stale. Ta je cesta jedan od naših najvećih prioriteta.
Treća točka je gradska željeznica od zračne do trajektne luke. Prva je imala prošle godine oko tri, a druga oko 5 milijuna putnika. Riječ je o 8 milijuna ljudi koji fluktuiraju između 4 grada bez kvalitetnog prijevoza. Uskoro će ministarstvo objaviti da će financirati studiju isplativosti toga projekta, a zajedničkoj instrastrukturnoj platformi prema državi surađujem s gradonačelnicima Solina, Kaštela, Trogira i sa županom.
Četvrta točka je integracija i razrješavanje Istočne obale, odnosno trajektne luke s njezinim cestovnim povezivanjem do Poljičke ceste.
Nismo izostavili i ostale važne infrastrukturne teme pri čemu valja istaknuti temu izmještanja kolodvora u Kopilici putem budućeg željezničko-cestovnog mosta kojega nazivam mostom Svetog Duje.
Opara je potom otkrio što bi od svega prvo trebalo biti realizirano.
- Vjerujem da bi se od svega još za moga mandata mogla početi realizirati željeznička pruga između Splita i zračne luke Resnik, u suradnji s ostalim gradovima. Jučer smo vrlo energično ukazali ministru Butkoviću na nedopustivost događanja na jedinom ulazu u grad. Od Širine do Mostina su čepovi kao rezultat lošeg planiranja radova od strane Hrvatskih cesta. Sve se napravilo na potpuno neprihvatljiv način. Jasno mi je da Hvarske ceste prilikom sklapanja javne nabave moraju uzeti najpovoljniju ponudu. Ali ako onaj koji se javi nema dovoljan broj ljudi koji su u stanju raditi u dvije ili tri smjene, onda dovodimo u pitanje dovodimo javne nabave kao takve i kriterija. To je nedopustivo, to je nonšalancija na koju smo ministra upozorili. Ministar je shvatio o čemu govorim, on jamči da će razriješit pitanje vrlo brzo. Očekuje ova dva dana neke interesantne odluke po tom pitanju, čak i u kadrovskome smislu. To će objaviti ministar.
Novinari su potom upitali radi li se o smjeni na vrhu Hrvatskih cesta, što gradonačelnik nije ni potvrdio ni opovrgao.
VEZANI ČLANAK: