Nakon prvih rigoroznih kazni u prometu koje sežu i do 24.000 kuna – mnogi se pitaju na koje ih je sve načine moguće platiti.

Čak 3160 prekršitelja evidentirano je na cestama u samo pet dana otkako su na snazi nove, strože kazne.

“Najviše je prekršaja brzine, kao i inače, oko 30 posto. Interesantno da je sljedeći po broju prekršaja – nevezanje sigurnosnim pojasom. To inače nije bio takav postotak – veći od 20 posto. Ali to je samo na tragu onoga što tražimo – da se sankcioniraju prekršaji zbog kojih se događaju najteže prometne nesreće”, rekao je Miron Hubljak iz Službe za sigurnost cestovnog prometa za RTL.

Zato su i novčane kazne puno rigoroznije. Ipak, ovisno o težini prekršaja, i dalje je moguće platiti samo dio. Za kaznu do 2000 kuna možete platiti pola odmah na mjestu gotovinom ili karticom. Ako u roku od osam dana platite kaznu u iznosu od dvije do pet tisuća kuna – bit će za trećinu manja. A kazne veće od pet tisuća kuna izriče sud za teže prekršaje.

Najviša kazna zasad je ona od 24.000 kuna pijanom vozaču bez vozačke dozvole u Koprivničko-križevačkoj županiji. Ipak, takav iznos rijetko tko ima pri ruci, a sud to uzima u obzir. “Uvijek zakonodavac propisuje određeni raspon visine kazne. I uvijek se sve te olakotne okolnosti trebaju uzeti u obzir. Jer postoji takozvano zakonsko ublažavanje kazni koje imaju cilj da se smanje kazne i uzmu u obzir osobne obiteljske prilike počinitelja, pogotovo ta socijalna kategorija”, govori odvjetnik Krešimir Škarica.

Moguće je i plaćanje na rate. Ali nije moguće – ne platiti. Jer, Fina će pokušavati dvije godine ovršno naplatiti dug. Ako to ne uspije – kaznu je moguće odraditi radom za opće dobro ili boravkom u zatvoru. Nakon tri godine dug odlazi u zastaru. Ali, ta osoba više ne može voziti niti registrirati automobil.

“Visoka kazna ispočetka – pokazali su povijest i iskustvo – znači određeni uspjeh, ali na kratko vrijeme. Ako je samo visoka kazna rezultat prometne prevencije, onda ona dugoročno ne postiže svrhu, osim ako nije popraćena preventivnim mjerama i edukacijama mladih vozača”, naglasio je Škarica.

Stradavanja na cestama sve je manje, a ovim izmjenama Zakona, nadaju se u policiji, nesreće bi trebale biti još rjeđe. “Do 6. kolovoza imamo 15 posto manje stradalih. A to kad se izražava u ljudskim životima, to je 27 života, hajde nazovimo to na neki način, spašeno, tj. manje poginulih u odnosu na isti dan prošle godine”, ističe Huljak.



1 KOMENTAR

  1. Pa jebo mater “genijalcu” koji ocjenjuje zakon na način da gleda godišnju statistiku, a novi zakon na snazi 7 dana. Takav kriminal se prodaje u statistikama novinarima? Mislim, slažem se, treba kažnjavati idiote na cestama, ali ovakvo kriminalno iznošenje podataka je idiotizam na kvadrat. Ja tvrdim da je 15 posto manje poginulih ove godine zbog toga jer imamo 25% manje turista nego prošle godine taj dan, a ne radi zakona s većim kaznama. Dobro da nije rekao lik da je samo pisanje o strožim kaznama od 1.8 spasilo 100 života.

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime