Podijelite

Kandidat HDZ-a za zamjenika gradonačelnika Splita i stručnjak za cestogradnju i promet Nino Vela dao je intervju za naš portal.

Bliže se nedjeljni izbori. Split odlučuje. Je li bitnije tko će biti gradonačelnik ili tko će formirati većinu u Gradskom vijeću?

– Jako je bitno tko je gradonačelnik. To je čovjek koji će voditi kuću, koji će predlagati rješenja, koji će poticati tempo, a Gradsko vijeće će svakako razmotriti te prijedloge, korigirati ih u pravom smjeru. Vjerujem kako će naši građani od samog trenutka izbora i vijećnici u Gradskom vijeću kao predstavnici građana, biti svjesni kako je Split proteklih godina stagnirao, odnosno nije išao dovoljno jakim tempom u korak s vremenom i kako u tom smislu svi trebamo ozbiljnije i odgovornije pristupiti tom poslu. Gradonačelnik je prvi koji će vući, a svi ostali bi trebali pomoći tome.

Kako ocjenjujete posljednjih nekoliko gradonačelničkih mandata u Splitu?

– Kad sam rekao kako nismo išli dovoljno u korak s vremenom, tad sam mislio i na ova dva prošla mandata. Zadnji veliki infrastrukturni pomaci su bili za vrijeme pokojnog Zvone Puljića. Poslije toga je bilo nekih manjih zahvata, ali u zadnja dva mandata se nije ništa posebno dogodilo u Splitu. Propustili smo neke važne infrastrukturne projekte koji su bili ili spremni ili pri kraju pripreme. Ti se projekti nisu realizirali do kraja, a grad zbog toga pati i zaostaje u nedostatku tih rješenja. Građanima nedostaje to bolje i funkcionalnije uređenje grada. Split je veliko prometno čvorište. Ako mi sami nismo zadovoljni u svojoj kući kako ćemo primiti goste?

Smatram kako je gospodin Kerum propustio prigodu napraviti svoj posao onda kada je trebao. Građani su ocijenili taj njegov rad nedovoljnom ocjenom i u tom smislu se nema s čime hvaliti. Građani su već jednom rekli kako nisu zadovoljni s tim načinom rada i s rezultatima koje je imao. Još drastičnije je bilo s prošlim gradonačelnikom i Split više nema vremena za eksperimente nego se svi trebamo uhvatiti za isti štap, a to je interes grada Splita. Ako stavimo svi javni interes i javno dobro ispred sebe onda će nam ta ideja vodilja jasno pokazati kuda treba ići. Smatram kako ova ekipa koju predvodi kandidat Andro Krstulović-Opara je čista i neopterećena i samim time ima prednost ispred svih drugih kandidata. Mi nemamo opterećenje nekih loših poteza od prije i okupili smo bolju ekipu koja može na bolji način iskoristiti resurse ovog grada i napraviti pomak u stručnom i kvalitetnom smislu i učiniti život ovdje kvalitetnijim i boljim.

U kojem segmentu najviše doprinosite programu Andre Krstulovića-Opare?

– Ja sam diplomirani inženjer građevine već skoro 25 godina. Aktivan sam u struci. Od fakulteta pa do danas radim u struci. Specijalizirao sam prometnice i sve što ide uz njih. Narod kaže kako cesta život znači. Uz cestu idu sve druge instalacije, voda i kanalizacija, struja i Internet, a veliki nedostatak u gradu Splitu je upravo cestovna i ostala prometna infrastruktura. Jedan od glavnih resursa grada Splita je Trajektna luka, jedna od većih na Mediteranu, a tu je i autocesta koju je izgradila Republika Hrvatska. Spoj između gradske luke i autoceste velikim dijelom je opterećen zagušenjima prometa koja zagorčavaju život nama i našim gostima jer prometnice nisu izgrađene u skladu s potrebama prijevoznih sredstava današnjeg vremena. Split je, kao većina svjetskih gradova, nastao kao prometno čvorište i on to jest još od rimskog vremena do danas, ali današnje prometnice oko Splita nisu usklađene s potrebama današnjeg vremena. Zato treba napraviti još jedan, zapadni ulaz u Split, kroz tunel Kozjak i most Kaštela-Split i prometnice do gradske luke, jer je ovaj ulaz nužan za budućnost Splita. Sada kada su najveća zagušenja prometa na prilaznim cestama trajektnoj luci i na ulazima u grad, prioriteti su nadogradnja raskrižja ulica Domovinskog rata i Poljičke s magistralom, rekonstrukcija raskrižja Širina na spoju Splita, Solina i Kaštela, izgradnja nove prometnice od trajektne luke prema Poljičkoj cesti uz preuređenje istočne obale, jer grad od toga živi.

Ovo je kombinacija velikih infrastrukturnih projekata za koje znamo kako ih izvesti i kako ih financirati. Moderna vozila traže i moderne prometnice i današnji moderni prometni tokovi traže dodatni iskorak u tom smislu. S druge strane, ne smijemo zaboraviti puno drugih prepreka koje imamo u gradu. Ja živim na Žnjanu kojeg smatraju elitnim kvartom a to je zapravo kvart slijepih ulica. Gdje god dođete ne možete proći na drugu stranu i kad bi to bio jedini takav kvart to bi bilo lako. Puno je takvih dijelova pogotovo na istoku grada. To znači kako Split već dugo vremena zapostavlja infrastrukturni razvoj koji bi onda omogućio i svaki drugi razvoj. Investitori su gradili objekte, međutim grad i uprava grada nije to pratila na adekvatan način i sada to prepoznajemo kao veliki problem. Komunikacija unutar grada, prilazi gradu i glavnim prometnim točkama su jako zakrčeni i tu se nešto mora drastično promijeniti.

Je li nepostojeća brza cesta prema Omišu problem grada Splita?

– Kad vidite tko sve čini građane Splita onda vam ovo što ću reći neće biti neobično. Split nije samo ovaj poluotok gdje se nalazimo. Split je u urbanom smislu i Trogir i Kaštela i Solin i Omiš i Sinj i Supetar, a u administrativnom smislu to je cijela Splitsko-dalmatinska županija. U tom smislu mi očekujemo jako dobru suradnju gradonačelnika Splita i župana Splitsko-dalmatinskog i zato je jako važno tko će biti gradonačelnik i župan. S druge strane Split po svom značaju mora biti motor zamašnjak i otvoren razvoju cijele Dalmacije i Hercegovine koji mu gravitiraju jer „Split je glavni“, ne zato što su drugi sporedni nego zato što bez Splita kao motora koji vuče zaostaje cijeli jug Hrvatske.

Ja imam usklađenu viziju razvoja Splita s Androm, tu smo se odmah našli, ali i svim ljudima iz naše ekipe. Zašto je važan razvoj mjesta oko Splita? Zato što ako Split nema dobre poveznice s mjestima oko njega to je isto kao kad ovaj „cvit Mediterana“ ima zakržljalo korijenje, a ako ta mjesta okolo umru to je isto kao da nema zemlje u pitaru (vazi). Naša sela po Zagori i otoci umiru, s umiranjem tih sela umrijet će i Split. Zato je važno povezati Split i okolna naselja i oživiti ih.

Što će biti sa sastavljanjem većine u Gradskom vijeću.

– Ja ne sumnjam u to. Mislim kako je sada najvažnije dobiti ovu finalnu utakmicu. Mi smo u finalu, svi smo jedinstveni u stranci kako sada treba podržati našeg kandidata i naš tim. Mi smo dio tog tima i mi smo dali sebe za taj tim. Ovaj angažman mi nije bio potreban jer sam i bez ovoga ostvaren čovjek, ali kad sam vidio kako se okupio kvalitetan tim, a s druge strane kako propada i zaostaje naš Split bez nekog razloga, onda sam se odlučio priključiti ovom timu i smatram kako mogu doprinijeti svemu ovome i unijeti više struke i kvalitete i u ovu našu lokalnu razinu upravljanja gradom.

Poruka biračima koji se dvoume?

– Još smo vrući od natjecanja za Gradsko vijeće i za gradonačelnika i sigurno da oni kojima njihovi kandidati nisu prošli mogu biti razočarani. Sad imamo novu utakmicu, finalnu utakmicu gdje imamo izbor između samo dva kandidata. Smatram kako svi trebamo izaći na izbore i opredijeliti se za jednog kandidata. Krstulović-Opara i Kerum predstavljaju dva različita načina upravljanja gradom i smatram kako Andro Krstulović-Opara i njegov tim i ja kao dio tog tima nudimo bolji način upravljanja. Nudimo „Split za sve“ koji će otvoriti vrata svim stanovnicima ovog lijepog grada u sudjelovanju u donošenju najboljih odluka i izgradnji sustava javnog dobra za sve. Ja sam duboko uvjeren kako možemo dati nešto novo. Ne pitati što će Split dati meni, nego kako mi možemo pomoći Splitu i na koji način možemo učiniti Split gradom za sve.

 

 



Podijelite