Kako je Dalmacija Danas izvijestila ranije ovoga tjedna, Dolores Filipović, predsjednica Mjesnog odbora Zakučac, doživjela je vrlo neugodno iskustvo ispod novog mosta na Cetini kada je na njezin novokupljeni auto pala ogromna količina vode i kamenja, uzrokujući materijalnu štetu.
Incident se dogodio zbog, kako nam je Dolores kazala, ljudskog faktora, odnosno činjenice da su se na mostu obavljali riskantni radovi bez da se zaustavio promet cestom koja ide ispod mosta.
Njene sumnje potvrdila nam je PU splitsko-dalmatinska:
"Opisani događaj smo evidentirali 18. ožujka 2024.godine. Policijski službenici su po zaprimljenoj dojavi izašli na mjesto događaja i obavili sve potrebne mjere i radnje.
Utvrđeno je da su se na kolniku državne ceste D 70 na opisani način toga dana dogodile dvije prometne nesreće i da su nastala oštećenja na dva vozila.
Policija: Prekršajno ćemo sankcionirati odgovorne
Provedenim mjerama i radnjama utvrđeno je postojanje osnovane sumnje da su odgovorne osobe tvrtke i tvrtka koja je toga dana obavljala ispitivanje hidrantske mreže ostvarili obilježja prekršaja iz čl.6 Zakona o sigurnosti prometa na cestama radi čega će biti prekršajno sankcionirani sukladno Prekršajnom zakonu", stoji u odgovoru PU splitsko-dalmatinske.
Istoga dana kada je policija poslala rezultate očevida i najavila prekršajno sankcioniranje odgovornih, stigao nam je novi odgovor iz Hrvatskih cesta iz kojih su nam najavili istragu oko toga što se dogodilo.
Hrvatske ceste pokrenule internu istragu
"U pogledu vašeg pitanja i eventualne odgovornosti, za gradilište mosta Cetina, sve do preuzimanja objekta od strane Hrvatskih cesta, nadležan je izvođač radova tvrtka Strabag. Predmetno ispitivanje je za tvrtku Strabag provodilo akreditirano ispitno tijelo.
Hrvatske ceste upravo su zatražile žurno očitovanje izvođača i koordinatora zaštite na radu nadzora", odgovori su nam na posljednji upit iz Hrvatskih cesta.
Isti dan smo upit poslali Strabagu, a odgovor možete pročitati u nastavku:
Strabag: Pustili smo vodu samo nekoliko sekundi
"18. ožujka 2024. godine izvršena su ispitivanja protočnosti protupožarne hidrantske mreže tunela Komorjak od strane akreditirane tvrtke. Pri čemu je jedan od ispitivanih hidranata udaljen otprilike 20 metara od izlaza tunela prema mostu odnosno rubu litice. U tom je postupku u prostoru tunela Komorjak, radi provedbe potrebnih mjerenja, u vrlo kratkom vremenskom razdoblju od nekoliko sekundi puštena voda (usmjerena od litice).
Manji dio naglo ispuštene vode pritom se prirodnim padom slio niz padinu na DC 70, pri čemu je s padine došlo do ispiranja nataloženog sitnog kamenog materijala. Isti procesi prirodnim se putem (oborine i vjetar) neprekidno odvijaju na litici u širem području te ih je nemoguće u potpunosti eliminirati, što je opće poznato i više puta bilo u fokusu medijske pozornosti", odgovaraju nam iz Strabaga.
Podsjećaju da su se u sklopu radova na izgradnji dijela obilaznice Omiša 2021. godine izveli i radovi na čišćenju litice u zoni mosta. Tada su se oborili, od strane geologa identificirani, potencijalno labilni blokovi s litice i time značajno povećala sigurnost u toj zoni.
"Bez navedenih radova odroni i osipanja kamenog materijala koji su prisutni i na širem području bili bi još učestaliji.
Nažalost, zbog utjecaja sunca, vode i leda na stijensku masu povremena odlamanja i kamene odrone je nemoguće spriječiti", napominje tvrtka koja je izvođač radova angažirana od strane Hrvatskih cesta.
Niječu odgovornost
Upitali smo ih komentar pokretanje prekršajne odgovornosti koju je policija jasno opisala.
"Po pitanju pokretanja eventualnih prekršajnih ili bilo kakvih drugih postupaka protiv tvrtke STRABAG nemamo saznanja i nismo u mogućnosti komentirati iste, ali u svakom slučaju niječemo bilo kakvu odgovornost", stoji u odgovoru Strabaga.