Ivica Karoglan, direktor Čistoće, kazao je kako nema nikakvih saznanja da bi danas, kako neslužbeno saznajemo, mogla biti donesena odluka o štrajku radnika. Sindikalci traže povećanje plaće jer je "život poskupio", potpisivanje kolektivnog ugovora, bolju organizaciju i bolje uvjeta rada. Po njima, radnici će definitivno pokrenuti štrajk, pitanje je samo dana. No, do zaključenja članka nismo uspjeli dobiti informaciju od njih koji je to dan.
- Od deset zahtjeva, devet ih je uvaženo. Vidit ćemo. Oko cca 1.000 kuna ide prema gore, onih 6 posto što je Skupština društva dozvolila. Primjedbe da se ljudi izmoravaju ručno treseći kante ne stoje, to je rijetkost i ne mora bit nikako ako radnici ne žele. Mora se to privuć "češlju" i koristit hidrauliku. Nema više "kičma transa". Neće smjet. Naš vozni park je zavidan, obnavlja se iz godine u godinu. Kad dođe nova e-evidencija, koja je u fazi ugradnje, pa slijedi testiranje, nadam se do kraja ljeta, oni više neće smijeti rukom istresat sadržaj u kamion. Na tome radim od kad sam došao u Čistoću - kaže Karoglan.
Čistoća zapošljava 312 radnika, a zaposliti će na određeno vrijeme još 20 čistača i 10 vozača kamiona. Iz kojeg razloga?
- Bolovanje ne možemo ignorirati. Sad imamo 35 ljudi na bolovanju po 30 - 45 dana. Stvar je u tome da smo povećali frekvenciju odvoza zbog više vrsta otpada. Ono što smo radili lani sada se skroz mijenja. Recimo istočni dio grada prema Solinu, Kila, Visoka, prema Omišu, doli ima oko 13.000 korisnika, 35.000 ljudi i tu je uspostavljen sustav "od vrata do vrata". Sad su vreće različite, ali će ići kante za reciklabilni otpad i ono što je kamion odnosio u jednom provozu sad mora ići tri ili četiri puta. I za to moramo povećati broj ljudi. Idemo i na to da smanjimo količinu prekovremenih sati. Rad na kamionu je iznimno fizički zahtjevan i od toga ne možemo pobjeć. Tu su i visoke temperature i smrad, kiše, a snijeg više - manje. Elementarne neprilike su prisutne, ne možemo to ignorirat.
Prosječna neto plaća u Čistoći je 1.143 eura. I što je s tim povećanjem za 1.000 kuna?
- Plaća veća za 1.000 kuna je trebala već biti. Međutim dok sindikalisti ne potpišu kolektivni ugovor to će se iz mjeseca u mjesec odgađati. Bitno je reć da se materijalna prava ne smanjuju, a kao direktor imam mogućnost dobrog radnika nagradit. Radi se o tome da je moja sistematizacija dala rezultate i šefovi su u utakmici i jedan s drugim super surađuju i potiču na rad i izvrsnost. Upravo ono što se traži od profesionalaca. Međutim, ima ljudi kojima to ne odgovara. To je život. I sami moji šefovi su priznali da su prije radili 20 posto, a sad 130 posto. Pravo su zabrijali na ovaj model upravljanja.
Kriva je nova sistematizacija?
- Sve je u organizaciji. Smanjili smo i troškove goriva. Uz istu potrošnju povećali smo frekvenciju odvoza. Kamion iz centra ne ide više npr. u Solin. Ima ih kojima to smeta, al ja to sve poštujem. Odgovaram Skupštini, gradonačelniku, gradu Splitu. Njemu moramo služiti, za to smo i plaćeni. Ovo mi je četvrta sistematizacija u životu. I to nije malo. Prije su bila dva direktora, operativa na jednoj strani, a tehnika na drugoj. Sad je to fuzirano, šef je jedan čovjek. Split je podijeljen na šest cijelina. I svak od njih ima svoje kamione i iznosače i pometače i odgovara upravi. I svaka tona se zna od kuda je, iz kojeg je dijela grada.
Navodno se postotak odvajanja otpada drastično povećao?
- Za prva dva mjeseca ove godine dostignuto je 22 posto odvajanja otpada. Ne tako davno bili smo na 5 posto. U istočnim kvartovima je sad 32 posto. A Slatine na 45 posto.