Green future konferencija koja će se održati 9. i 10. lipnja u Splitu dovodi neke od najvažnijih
međunarodnih i domaćih govornika na temu zelene tranzicije, procesa koji će obilježiti naredne
godine, kako u zaštiti okoliša, e-mobilnosti, energetici, javnim politikama, gospodarstvu tako i u
funkcioniranju tvrtki. Konferenciju stoga podržavaju dvije najveće hrvatske tehnološke tvrtke, Rimac
grupa i Infobip dok su zlatni pokrovitelji događaja OTP banka i Bosch, uz sponzorstvo tvrtke Končar.
Govornici na Green future konferenciji dolaze iz različitih poslovnih i tehnoloških sektora i u
splitskom HNK podijelit će svoja znanja i iskustva te prakse kako bi sudionicima približili proces
zelene tranzicije.
Svoje sudjelovanje već su potvrdila brojna imena, a osim Matije Žulja (Agrivi), Federica Cristoforonija
(Eutopia), Stephanie E. Trpkov (Svjetska banka), gradonačelnika Splita Ivice Puljka, bihevioralnog
znanstvenika dr. Fadija Makkija (B4Development), Heliodora Macka (SEAK), Laure Stäter (Tajlandska
turistička zajednica), Josefa Mourisa (ELECTRON avijacija i ELECTRON aerospace), potvrđeni su novi
govornici.
Thomas Hayden-Lefebvre direktor je Ibex Publishinga, medijske kuće koja obrađuje teme održivog
prometa, zrakoplovstva, zelenih putovanja, e-mobilnosti i urbane mobilnosti. S diplomom prava,
magisterijem iz upravljanja zračnim prometom i diplomom iz politike i geografije, strastveno se bavi i
povezuje sve te teme.
„Zelena tranzicija je vitalan i sveobuhvatan pojam za sve vrste organizacija, u svakom sektoru i na
svakom zemljopisnom području. Organozacije i pojedinci moraju se prilagoditi hitnim izazovima
klimatskih promjena, a kao medijska tvrtka mi smo da donositeljima odluka na svim razinama i svima
oko njih pružimo informacije koje su im potrebne za uspješno postizanje ciljeva. „Zeleno“ nije
nebitna pomodna riječ, jer svatko tko tvrdi da je zelen mora prihvatiti postojanje klimatskih
promjena, potrebu za ekološkom tranzicijom i višestruke društveno-ekonomske i ekološke izazove s
kojima se suočavaju građani, poduzeća, vlade i društva. Bez međusektorske suradnje, sjajne ideje bi
mogle propasti. Konferencija Zelena budućnost u Splitu savršena je prilika da se građani, tvrtke,
vlade i nevladine organizacije okupe, iskreno razgovaraju i podijele nova i inovativna rješenja za
lokalne i međunarodne izazove“, poručio je Hayden-Lefebre.
Petar Pavić diplomirao je interaktivne komunikacije na Virginia Techu. Nakon nekoliko pozicija u
digitalnim medijima, od kreativnih trgovina do izdavačkih kuća te raznih međunarodnih nagrada i
priznanja u digitalnom marketingu i komunikacijama, suosniva S.T.A.R. Digitalnu grupu – vodećeg regionalnog igrača u digitalnom marketingu, s aktivnostima klijenata diljem EU-a i vlasničkim
tehnološkim platformama prisutnima na tržištima JIE. Aktivan je prezenter u području održivosti
okoliša te osnivač inicijative PlasticFreeCroatia.org
Ivana Biočina autorica je triju knjiga o tekstilnoj industriji i održivoj modi, tekstilna inženjerka,
dizajnerica. S teoretskim i istraživačkim iskustvom, 2021. godine osnovala je Institut za održivu modu
(IOM) u sjevernoj Hrvatskoj s fokusom na lokalnu, ručno rađenu proizvodnju održive odjeće bez
tekstilnog otpada te s fokusom na edukaciju i širenje ideje održive mode. Odjeća u IOM-u je ručno
izrađena u odgovornoj proizvodnji, bez toksina i plastike, izrađena je od prirodnih boja lokalnih
biljaka te od veganskih, organskih i biorazgradivih materijala. IOM je fokusiran na organski razvoj, s
jakim vezama s lokalnim ženama i tvrtkama koje žele ići u održivom smjeru. Izgradnja regionalne
zajednice ključni je dio IOM-a s temeljnom namjerom osnaživanja i učenja. Održivost je povezana sa
svakim dijelom IOM-a, od proizvodnje, materijala, dizajna, šivanja, pakiranja, kraja životnog vijeka
odjevnog predmeta, prodaje, kupaca, poslovnog modela.
„Budući da je tekstilna industrija jedna od najstarijih, najglobaliziranijih i najvećih industrija na
svijetu, zelena tranzicija je itekako važna. Odjevni predmet pri proizvodnim procesima putuju
nekoliko puta oko svijeta – svaki korak odvija se u drugoj zemlji; dizajniraju se u EU, ali proizvode u
Aziji zbog izbjegavanja zakona o proizvodnji. Pri tome se stvara nejednaka distribucija posljedica za
ljude i okoliš. Također, to je industrija s najmanje inovacija jer se napredak i razvoj promatraju kroz
konkurenciju i kao natjecanje. Dakle, posla je puno, tek smo započeli, a promjene su potrebne na
svakom koraku, modni proizvođači i brendovi se moraju udružiti s dobavljačima, investitorima,
zakonodavnim tijelima, nevladinim organizacijama, akademijom i potrošačima da se stvori novi eko-
sustav koji podržava disruptivne inovacije i poslovne modele. Problemi su tu, neodgovorno je
prebacivati loptu na mlađe generacije. Iskoristit ću još jedan citat koji kaže da naš opstanak ovisi o
tome hoćemo li se pobuditi i mijenjati. Važno je da se potiču i udružuju glasovi koji streme k stvarnoj
promjeni. Iz prakse vidim da se Dalmacija uzdiže u želji da bude jedan od središta zelenog
razmišljanja i nadam se da će se Split pozicionirati kao stvarni grad promjene i poticanja promjene“,
istaknula je Biočina.
Florian Hoffman (osnivač i CEO u The DO) društveni je inovator i oxfordski obrazovan filozof koji je
postao utjecajan serijski poduzetnik. Florian vjeruje u važnost okupljanja različitih ljudi i pronalaženja
novih rješenja za velike izazove našeg vremena. Svi njegovi pothvati i aktivnosti imaju za cilj izgradnju
zajednice uz pokretanje nove ekonomije koja je inovativna, održiva i pravedna. Do sada je izrgadio
zajednicu sa stotine visokopozicioniranih poslovnih i državnih čelnika, preko 50.000 mladih
društvenih poduzetnika iz cijelog svijeta te pokrenuo više od stotinu proizvoda, usluga i novih
rješenja koji su utjecali na živote milijuna ljudi diljem svijeta.