Danas je u Banovini održano predstavljanje aplikacije Gradsko Oko. Planira se da ova aplikacija postane glavni kanal za prijavu komunalnih, prometnih i infrastrukturnih problema, a građani će u svakom trenutku, na vrlo jednostavan način, moći vidjeti u kojoj je fazi obrade njihova prijava, kao i postotak riješenih prijava.
Jedan komunalni redar bit će zadužen isključivo za prijave građana putem ove aplikacije (administrator), a jedan će biti u pričuvi u slučaju kada ima previše dojava. Neće se razmatrati prijave koje se ne odnose na našu službu, nego neku drugu.
Predstavnik svake komunalne tvrtke zadužen je da surađuje s Gradskim okom.
Marko Andrić iz riječke tvrtke Ri-ing Net kazao je da primjena aplikacije ovisi o lokalnim samoupravama i njenim internim odlukama.
- Grad Split se odlučio davati povratnu informaciju u roku od tjedan dana. Negdje su rokovi kraći, ali nisu uvijek zadovoljeni. Postoje sredine gdje su rokovi bitno duži od tjedan dana. Dvosmjernu komunikaciju prema građanima ima desetak gradova poput Bjelovara, Krka, Labina. Što se tiče Dalmacije, prije Splita to je samo Marina imala.
Aplikaciju se može preuzeti na Google Play dućanu za Androide ili na AppStoreu za Apple uređaje. Nakon preuzimanje aplikacije slijedi registracija u sustavu, treba ostaviti podatke na koje se želi primati sama povratna informacija. Zatim treba uočiti problem, prijaviti ga i čekati odgovor nadležnih službi i gradske uprave. Aplikacija ne omogućuje anonimne prijave zbog sprječavanja zloporaba.
Građani su u drugim gradovima zadovoljni. Glavni benefit je da građanin stalno dobiva poruke o svom problemu, što automatizirane, što personalizirane.
Radojka Tomašević, načelnica Službe za međunarodne EU projekte, unutar kojega se nalazi odsjek za Smart city i digitalizaciju, kazala je da je Gradsko oko samo prvi korak do veće platforme.
- U prve dvije godine imamo potporu samog izvođača rješenja, a nakon toga se nadam se ćemo moći nastaviti projekt. Planovi odsjeka su veliki, želimo u konačnici imati jedinstvenu platformu koja će uključivati sve aplikacije koje se sada razvijaju. Aplikacije će biti umrežene. Smatramo da ćemo kroz dvije godine takvu platformu moći razviti. Već sada aktivno radimo na tome. Odsjek za Smart City prati primjere na europskoj i svjetskoj razini. Na temelju tih primjera želimo razviti veliku platformu na dobrobit svih građana.
Gradonačelnik Andro Krstulović Opara kao je da se Gradsko oko provodi u nekoliko gradova u Hrvatskoj.
- Unatoč sto kasnimo, hvatamo vlak i izlazimo u prostor koji nam je bio nedostupan. Pozivam sugrađane da koriste Gradsko oko za probleme koje smo odlučni riješiti s njima - rekao je gradonačelnik najavljujući i povezivanje s komunalnim firmama.
Ivica Grubišić Gire kazao je da se Grad ovom aplikacijom što više približiti građanima.
- Želimo da građani što efikasnije dobiju informaciju, a da Grad riješi problem. Naša komunalna služba inače ima svoj program rada i održavanja po kojem se radi. Ponekad se stječe dojam da funkcioniramo samo po pozivu, što nije točno. Međutim, dobro je da građanin ukaže na problem koji Grad nije uočio ili nije u planu tog trenutka. Aplikacijom se građanima želi približiti naš način rad. Do sada smo bili građanima konstantno na raspolaganju. Javljaju nam se gradske vijećnici, građanske udruge, aktivisti, građani i bez obzira jesmo li neki problem mogli odmah riješiti. Rok za odgovor smo skratili na 7 dana što je duplo kraće od maksimalno predviđenog vremena za pravo na pristup informaciji. Smatramo da u roku od tjedan dana možemo dati informaciju, ali to ne znači da svaki problem možemo riješiti u roku od sedam dana.
Aplikaciju možete skinuti ovdje.
Osim aplikacije koje će moći preuzeti putem platformi za Android i Iphone građani će moći probleme prijaviti i putem web stranice www.split.oko.hr ili preko maila split@oko.hr.