Iako se brza cesta Split Omiš obećava desetljećima, konačno su vidljivi barem njeni prvi obrisi. U tijeku je ključna faza radova na brzoj cesti čvor Mravince – čvor TTTS. U središtu su pažnje probijanje dvije tunelske cijevi. Spomenimo da su neposrednoj blizini nalazi novi privremeni azil te plinska baklja spojena na plinske bunare saniranog odlagališta. Građani su, međutim, uznemireni zvukom noćnih miniranja koja se izvode bez prekida.
Jedan od glavnih problema za mještane posljednjih tjedana su noćna miniranja – radovi koji se održavaju i između ponoći i zore. Građani izražavaju zabrinutost jer ih noćna uzneiravaju.
Radovi teku neprekidno – dvokratno, tijekom 24 sata dnevno. „Obe cijevi tunela Gladnjaci su već dobro odmakle“, navodi se u dopisu izvođača, a asfalitraju se i pristupne ceste na rotoru Mravince iz smjera Dračevca. Prema Hrvatskim cestama, završetak potpornih radova i nadvožnjaka faza 1, 3 i 4 (Mravince i Dračevac) planira se do jeseni ove godine.
Daljnje faze
Projekt obuhvaća tri glavne dionice:
- Mravince–TTTS (2,6 km): rotor Mravince do rujna 2025, nastavak do rotora TTTS do prosinca 2026, a izgradnja čvora TTTS ugovorena u travnju 2025. za cca 25 milijuna eura, s planiranim završetkom do ljeta 2027.
- TTTS–Dugi Rat (13,9 km): uz aktualne projektne izmjene i kontrole, očekuje se početak gradnje 2027. i završetak do ljeta 2030 .
- Dugi Rat–Omiš (4,5 km): pod nadzorom arheologa, s natječajem vrijednim 85 milijuna eura i rokom izgradnje od 42 mjeseca, završetak dionice predviđen za kraj 2028. (prije ljeta 2029.)
Sken svibanjskog napretka
Prema službenim informacijama, radovi na fazama 4 i 5 (Mravince–TTTS, 2,5 km) u vrijednosti 32,7 milijuna eura izvodi Strabag. Trenutno se probijaju cijevi tunela i izvode AB radovi na zaštiti propusta uz nasip, a u predstojećem razdoblju očekuje se i iskop oko 200.000 m³ zemlje. Video Hrvatskih cesta iz travnja pokazuje visok stupanj dovršenosti i odsutnost prometnih regulacija na Solin–Klis brzoj cesti.
Do sada smo navikli na probijanje rokova, slušanje svih mogućih i nemogućih rzaloga zašto se osnovni infrastrukturni projekti Splita i okolice nisu rješavali. Hoće li i ovoga puta biti tako, vidjet ćemo sljedećih godina.