U Iskra brodogradilištu Šibenik uspješno je testirana prva od ukupno sedam brodica za traganje i spašavanje na moru, koje se grade za potrebe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u sklopu projekta obnove flote hrvatskih Lučkih kapetanija.
Brodica je podvrgnuta rigoroznim testiranjima, uključujući simulacije najzahtjevnijih uvjeta plovidbe te takozvani "test prevrtanja", koji se smatra krajnjim pokazateljem sigurnosti i otpornosti konstrukcije. Svi su testovi prošli bez ikakvih problema, potvrđujući vrhunske maritimne sposobnosti novog plovila. Izgradnja druge brodice već je u završnoj fazi.
Riječ je o plovilima izrađenima po uzoru na brze brodice hitne medicinske pomoći koje je Iskra brodogradilište ranije konstruiralo, a koje su se već dokazale u najtežim uvjetima na moru. Nova brodica duga je 15 metara, može razviti brzinu do 36 čvorova, a uz stalnu brzinu od 35,1 čvora ima autonomiju do 453 nautičke milje.
Sva plovila iz ove serije bit će namijenjena obavljanju redovitih zadaća Lučkih kapetanija – prvenstveno nadzoru državne granice te traganju i spašavanju na moru.
"Brodice za Lučke kapetanije gradimo na istoj platformi kao i one za hitni medicinski prijevoz, s time da ih dodatno prilagođavamo specifičnim potrebama kapetanija, poput nadzora granice i spasilačkih operacija. Zahvaljujući iskustvu i referencama koje smo stekli u segmentu specijaliziranih brodova, sada gradimo izuzetno učinkovita, sigurna i pouzdana plovila", izjavio je Roko Vuletić, predsjednik Uprave Iskra brodogradilišta Šibenik.
Ovaj projekt predstavlja važan iskorak za šibensko brodogradilište, ne samo u jačanju domaće sigurnosne infrastrukture, već i u pozicioniranju na međunarodnom tržištu. Naime, brodice ove klase već koriste policijske i obalne straže te offshore kompanije diljem svijeta, osobito u sektorima povezanima s opskrbom i sigurnošću na naftnim, plinskim i vjetroelektranama na moru.
Uspješno testiranje prve brodice otvara put dovršetku cijele serije te označava novi korak u modernizaciji hrvatskih pomorskih kapaciteta.