Kako prvi doznajemo, Poljičkoj cesti, možda i najvažnijoj prometnici u Splitu, slijedi temeljita rekonstrukcija! I to duž cijelih gotovo tri kilometra Poljičke, od križanja s Trondheimskom do križanja s Ulicom slobode.
Kako se Splićani tradicionalno slabo orijentiraju po imenima ulica, puno bolje prolazi urbana topografija, to znači kompletna obnova Poljičke od zgrade HEP-a na ulazu u Split do zgrade središnje Gradske knjižnice Marka Marulića.
Unatoč povremenim intervencijama na ovoj prometnici (riješeno je par lijevih skretanja, kod bolnice na Firulama, kod Lidla...) baš većih zahvata nije bilo od postavljanja dionice 1970-tih godina. A kako doznajemo od Tamare Paić iz Hrvatskih cesta, Poljičkom dnevno u prosjeku prolazi 50 tisuća vozila!
Tekst se nastavlja nakon oglasa

Rekonstrukcija 2800 metara
Puni naziv projekta u koji je već krenuo investitor, rečene Hrvatske ceste d.o.o., jest: "Izrada idejnog, glavnog i izvedbenog projekta s kompletnim upravnim postupkom za rekonstrukciju državne ceste oznake DC 410 u Splitu od raskrižja s Trondheimskom ulicom do raskrižja s Ulicom slobode, duljine 2,8 km."
18 mjeseci za dovršetak projektne dokumentacije
Za projekt je završen postupak javne nabave za uslugu projektiranja te je 15. ožujka ove godine sklopljen ugovor s projektantskom kućom LABOS d.o.o. iz Varaždina s vremenskim rokom od 18 mjeseci za dovršetak projektne dokumentacije. No, kako naglašava Paić, zbog specifičnosti lokacije dionice (u širem centru grada Splita), "projektiranje će se odvijati u suradnji između predstavnika Hrvatskih cesta i navedenog projektanta s predstavnicima grada Splita i svih javnih i komunalnih tvrtki zainteresiranih za ovaj projekt."
Projektiranje je dakle tek na početku pa je, kako je riječ o velikom projektu za koji će trebati provesti i upravni postupak ishođenja lokacijske i građevinske dozvole, teško precizirati neki datum početka i naravno kraja izvođenja radova, kao i točnu vrijednost.
Zna se međutim važnost Poljičke: ulaz (i izlaz) u središte grada, do trajektne luke, kolodvora, ali i Rive. Zbog toga su neki projektni zadaci "fiksni", poput:
- unificiranje i poboljšanje horizontalnih i vertikalnih elemenata ceste te poprečnog presjeka ceste,
- rekonstrukcija svih raskrižja (dodavanje traka za lijeve i desne skretače), priključaka i prilaza na trasi,
- temeljita obnova kolničke konstrukcije,
- popravljanje i dogradnja elemenata odvodnje oborinskih voda,
- poboljšanje elemenata pješačke komunikacije te izvedba novih elemenata (osigurati pješačku komunikaciju preko državne ceste DC 410 na mjestima intenzivnijih pješačkih tokova, u vidu pješačkih nathodnika ili pothodnika u dogovoru s predstavnicima Grada Splita)
- obnova postojećih i formiranje novih pješačkih staza te formiranje biciklističkih staza gdje god to prostorne mogućnosti dopuštaju,
- rekonstrukcija autobusnih ugibališta,
- izmještanje, zaštita ili preslaganje postojećih komunalnih instalacija te izgradnja novih instalacija u trupu ceste,
- izgradnja nove javne rasvjete,
- izvedba nove vertikalne i horizontalne prometne signalizacije,
- rekonstrukcija ili obnova svih postojećih objekata na trasi te izgradnja novih objekata za potrebe svih sudionika u prometu,
- hortikulturno uređenje i dodavanje urbane opreme u službi svih sudionika u prometu (vozača, pješaka, biciklista…).
Moja reakcija na članak je...