Može li Hrvatska konkurirati svojim cijenama i ponudom Španjolskoj, Italiji, Turskoj? Na koji se način privlači goste poput Amerikanaca koji više troše? Za središnji Dnevnik HTV-a o tome je govorio Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.
O predsezoni koja počinje
Uskrsno vrijeme tradicionalno donosi i prvi veći turistički promet, direktor HTZ-a Kristjan Staničić kazao je da su najave za uskršnje blagdane dobre i da očekuje nastavak pozitivnog trenda rasta turističkog prometa kojeg bilježimo i u prvom kvartalu 2024.
- Bilježimo oko 11% više dolazaka, oko 6% više noćenja. I jutros je prema podacima e-vizitora u Hrvatskoj 65.000 turista. Ja očekujem da će se taj broj sutra i prekosutra udvostručiti i da ćemo i za uskršnje blagdane nastaviti rasti, nastaviti pozitivni trend turističkog prometa, kazao je Staničić.
Hoćemo li Nijemcima ostati jedna od omiljenijih destinacija za ljetni odmor?
Turska, Italija, Španjolska i Hrvatska prošle su godine bile najomiljenija odredišta njemačkih turista, koji žele na ljetni odmor unatoč inflaciji i novčanim brigama.
- Hrvatska turistička zajednica je prošle godine i nastavila je i ove godine s određenim analizama i ono što smo sami zaključili na temelju naših istraživanja potvrdili su i najvažniji partneri na njemačkom tržištu. Znamo da je Njemačka nama najvažnije emitivno tržište, rekao je.
- Osim kvalitete, raznolikosti, ponude, ovdje je vrlo važno istaknuti vrijednost za novac i Hrvatska ne odskače u smislu skupoće, kad govorimo o ugostiteljskim i turističkim uslugama u odnosu na našu konkurenciju na Mediteranu. To su potvrdili i naši partneri s kojima smo imali sastanak uoči najvažnijeg sajma u Berlinu prije tri tjedna u Njemačkoj, pojasnio je.
Dodao je da Hrvatska turistička zajednica intenzivno provodi promotivne aktivnosti i kampanje što uključuje sajamske nastupe, kampanje za rani booking i slično.
- Nijemci žele putovati, što je pokazala i njihova analiza da više od 70% Nijemaca će ove godine putovati izvan Njemačke, rekao je.
Promocija na američkom tržištu - troše više od europskih turista, kako ih privući?
Prema statistikama, gosti iz SAD-a troše oko 250 eura dnevno, što je oko 100 eura više od europskih turista. A u Hrvatsku dolaze tijekom cijele godine i dulje ostaju.
- Mi smo upravo u ovom trenutku započeli s kampanjom na jednoj od najvažnijih američkih televizija CBS-u. Osim toga, bili smo prisutni na nekoliko američkih sajmova, bit ćemo i u proljeće, odnosno u nastavku ovog perioda do same ljetne sezone, kazao je Staničić.
Najavio je da će Hrvatska sljedeće godine biti zemlja partner na najvažnijem turističkom sajmu u New Yorku.
- Ja očekujem da će i na tragu naših promotivnih kampanja koje radimo s našim partnerima, ali i u suradnji s njihovim zrakoplovnim kompanijama poput United Airlinesa koji ima izravni let između New Yorka i Dubrovnika, nastaviti ovaj pozitivan trend rasta turističkog prometa i u ovoj godini, rekao je.
Novi zakon o turizmu
Upitan je li donošenjem Zakona o turizmu odzvonilo apartmanizaciji i njezinim negativnim posljedicama i može li taj Zakon biti jamac podizanja kvalitete, smanjenja ljetnih gužvi - ali i veće zarade, te produženja sezone, Staničić je odgovorio da je njegovo donošenje osnovna pretpostavka da u budućnosti počinjemo graditi i repozicioniramo hrvatski turizam u pravcu održivosti i kvalitete.
- Jedinice lokalne samouprave će na temelju Zakona dobiti odlične alate od plana upravljanja destinacijom do analize prihodnih kapaciteta itd. s kojima će moći upravljati destinacijom upravo u pravcu održivosti, pojasnio je.
- I najveći hotelijeri u zemlji već u investicijskom ciklusu promišljaju i idu u realizaciju održivih novih kapaciteta, zaključio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.