Crveni križ: Zlonamjerne vijesti demotivirale građane da pomognu ugroženom stanovništvu

"Zlonamjerne vijesti su demotivirale građane da pomognu ugroženom stanovništvu”, rekla je Radovanović


Silvana Radovanović, zamjenica voditelja operacije na području Sisačko-moslavačke županije, za N1 televiziju je govorila o stanju s podjelom pomoći građanima u potresom pogođenom području.


“Crveni križ prisutan je na terenu od početka operacije, a cilj nam je pomoći svima koji su stradali u potresu. Neistina je da djelatnici nisu pomagali. Pogođeno područje je veliko, s puno malih sela. Obišli smo sva sela i svima kojima je pomoć trebala ona je bila pružena, kao što i uvijek bude.

Crveni križ je najveća humanitarna organizacija i cilj nam je učiniti život građanima što jednostavnijim i da kroz ovo sve prođu što bezbolnije”, rekla je Silvana Radovanović.

Kazala je kako Crveni križ ima nacionalno društvo i 130 lokalnih društava.

“Mislim da je izjava predsjednice CK Petrinja bila malo ishitrena. No, i ona je pogođena potresom, i ona je žrtva, te je u tom stanju izjavila to što jest. Surađujemo sa svim lokalnim društvima na tom području, pomažemo im na najbolji način. Nema razlike u tretiranju volontera, nitko nije manje ili više važan. Prema svima se postupa isto”, rekla je Radovanović.

Kazala je kako na građane i volontere negativno utječe kada se o CK piše u medijima.

“CK okuplja volontere, a kada oni na medijima vide neistinite priče, a oni rade 24 sata od kada je bio potres, to kod njih izaziva nelagodu i gube motiviranost. Kod prikupljanja materijalne pomoći nije neki problem, ali se smanjio broj poziva za doniranje novca, jer su građani izgubili povjerenje, ali će se to reflektirati na pomoć. Zlonamjerne vijesti su demotivirale građane da pomognu ugroženom stanovništvu”, rekla je Radovanović, te dodala kako su prikupili preko 36 milijuna kuna na žiro račun. “Na našem webu objavljeno je svako jutro koliko je pomoći prikupljeno”, dodala je.

Rekla je i kako je potrebno napraviti liste korisnika, da bi se što prije moglo reagirati.

“Kod određivanja kriterija sve je na lokalnoj zajednici. CK je tu prisutan, ali kao i do sada, kada smo imali klizišta, Gunju… mi samo provodimo u djelo, a lokalna zajednica određuje.”, rekla je i dodala da su kriteriji u izradi.

“Preko 600 djelatnika i volontera je na području, ovo će biti dugotrajna operacija, a najvažnije je opskrbiti stanovništvo hranom, higijenom i odjećom – svime što je nužno. I u kolektivnim centrima radimo, jer je tamo smješteno puno ljudi.

Nastojat ćemo pokriti sve potrebe. Imamo velik broj interventnih timova, volontera i vjerujem da nitko neće biti izostavljen. Važna je koordinacija s civilnim društvom. Neki su ljudi dobili pomoć pet puta, netko jednom. No nitko neće ostati bez nužne pomoći”, rekla je i dodala da Crveni križ ostaje i nakon same operacije kroz psihosocijalnu pomoći koja je nužna.

“Imamo preko 500 kontakata svakog dana sa stanovništvom – ljudi su preplašeni”, kazala je i dodala da bi svi stanovnici htjeli dobiti kamp kućice blizu svojih kuća, jer se tako osjećaju sigurnije.

Odmah nakon potresa, kaže, su svi htjeli pomoći.

“Ljudi su vidjeli situaciju, sjeli u auto i krenuli. Građani su sada shvatili da je važno da koordiniramo stvari, da nema potrebe za pojedinačnim odlascima”, kazala je Radovanović.

Na pitanje je li odlazak građana na potresom pogođeno područje pokazatelj nepovjerenja u institucije, odgovara:

“I u Gunju i kada smo imali klizišta… ljudi su sami odlazili. Ne bih govorila o nepovjerenju. Naši ljudi imaju veliko srce i žele pomoći. Ljudi se osjećaju dobro i žele pomoći. Humanost i želja za pomoći su velika. Možda je nešto koordinacije zafalilo, ali ovo je najveća kriza od rata. Potrebno je vrijeme da se sustav ustali i da se sve odradi najbolje moguće”, rekla je Silvana Radovanović.

Moja reakcija na članak je...
Vau
0
Haha
3
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
2
Grrr
0
Molim?
0

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime