Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je u Dnevniku HTV-a da je Hrvatska među tri zemlje u europodručju s najjačim padom inflacije. Opovrgnuo je nagađanja o mogućoj nestašici dizela te najavio nastavak velikih infrastrukturnih ulaganja, osobito u željeznicu.
Butković je naglasio da je Hrvatska među tri zemlje s najjačim padom inflacije u europodručju.
- I po Eurostatu i po prvim procjenama DZS-a inflacija pada. Ona je 10 mjeseci padala, povećanje se bilježi u kolovozu. Odmah smo išli u pripremu 5. paketa mjera za kućanstva i gospodarstvo, a obavili smo i razgovore s trgovcima, jer smo zaključili da je bilo neopravdanog dizanja cijena. Rezultat je značajni pad inflacije. Dobro smo reagirali i donijeli dobre odluke.
Na pitanje hoće li inflacija nastaviti padati, odgovara da su takve procjene i Ministarstva financija i HNB-a.
- Trebala bi biti oko 3%, oko 2,8% i u 2024. Pratit ćemo situaciju. Peti paket mjera vrijedi do kraja ožujka 2024. i ako bude potrebno, nastavit ćemo s mjerama. To je najmanje što možemo učiniti za građane i njihov standard, rekao je.
"Ne očekujte bilo kakve udare"
Komentirajući vijesti s međunarodnih tržišta o cijenama nafte te moguću nestašicu dizela, naglasio je da nestašice dizela nema.
- Razgovarali smo s upravom INE i s drugim distributerima, kada govorimo o gorivu, neće biti nestašica. S druge strane, da danas određujemo cijene goriva, došlo bi do smanjivanja cijene benzina za nekoliko centi, a cijene eurodizela bi ostale iste. Pratimo situaciju na tržištu i ako dođe do nekontroliranog porasta cijena goriva, Vlada će reagirati, ima mehanizme. Ne očekujte bilo kakve udare.
Nastavak velikih investicija
Butković je govorio i o infrastrukturnim projektima, istaknuvši da se u Hrvatskoj trenutno realiziraju veliki projekti, Uz probijanje druge cijevi tunela Učka, spomenuo je i ugovor za tunel Kozjak, novi ulaz u Split. Ulaganja su u prometnu infrastrukturu oko 3,5 mlrd. eura. Najavljuje nastavak velikih ulaganja u sljedećih 10-ak godina, za što su osigurana sredstva i kroz NPPO i kroz novu omotnicu i kroz nacionalna sredstva.
- Najviše će ulaganja biti u željeznicu, sljedećih 8-10 godina obnovit ćemo kompletnu željezničku infrastrukturu na razinu na kojoj je danas u Hrvatskoj autocestovna infrastruktura. To je dobro i za rast gospodarstva i BDP-a, velike investicije se nastavljaju, zaključio je Butković.