Fokus suvremenih sustava zaštite i spašavanja je prije svega zaštita ljudskog života i zdravlja, potom zaštita imovine, ali i zaštita okoliša, jer bez očuvanog i čistog okoliša besmisleno je govoriti o zaštiti zdravlja. Civilna zaštita živote, imovinu i okoliš brani u slučaju velikih nesreća i katastrofa, a da bi u tome bila učinkovita, nužno je da njene aktivnosti krenu od prevencije, kako bi se smanjio rizik od katastrofa te minimalizirala potreba za intervencijom.

Vodeći se tim ciljem, u sklopu projekta Boranka, stručnjaci iz redova Saveza izviđača Hrvatske, Hrvatske gorske službe spašavanja i Državne uprave za zaštitu i spašavanje organizirali su edukativne radionice o prevenciji požara u splitskim školama. Radionice su se održavale uoči organiziranih subotnjih akcija pošumljavanja kod Zvjezdanog sela na Mosoru, a na njima je sudjelovalo više od 400 mališana iz petih i šestih razreda koji su tu doznali o važnosti očuvanja prirode i šuma te protupožarnoj zaštiti.

Učenici su pritom imali priliku čuti o subjektivnim i objektivnim vrstama rizika kojima su izloženi u planinama, kako bi ih znali predvidjeti te ih time po mogućnosti i izbjeći. Govorilo se i o drugim rizicima, prvenstveno požarima, koji najčešće izbijaju zbog ljudskog faktora i nedovoljne educiranosti.



Iako katastrofe uslijed globalnog zatopljenja postaju sve češće i intenzivnije, sve je više i informacija te saznanja kako ih spriječiti i kako se protiv njih boriti, odnosno kako ojačati otpornost zajednice. U učinkovitim sustavima civilne zaštite to podrazumijeva kontinuirano podizanje svijesti, uz naglasak na individualnu odgovornost te osobni doprinos svakog pojedinca, pa tako i djece.

Posljedice katastrofe u nepripremljenoj i stoga ranjivoj zajednici mogu biti i do 300 puta veće nego u društvu u kojem postoji agilan sustav prevencije i pripravnosti. Upravo stoga su edukativne radionice, poput ove koja je održana u sklopu projekta Boranka, iznimno važne u cjelokupnom sustavu zaštite i spašavanja.



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime