Od 23. do 25. lipnja ove godine čudesni prostor Galerije Meštrović u Splitu ugostit će prve "Melodije Jadrana".
"Melodije Jadrana 2023, novi spektakl hrvatske glazbene pop scene, pretendira postati najsnažniji glazbeni događaj na početku ljeta kao uvertira vrhunca ljetne sezone, razvijajući poseban odnos s najkvalitetnijim izvođačima, autorima i glazbenicima koje hrvatska glazba ima.
Uključivanje u samu organizaciju te uska suradnja s krovnim strukovnim glazbenim udrugama (Hrvatsko društvo skladatelja i Hrvatska glazbena unija) ovom projektu daje značaj na nacionalnoj i regionalnoj razini, a perspektiva samog festivala otvara mogućnost internacionalizacije prema zemljama koji povezuje Jadransko more", tim su riječima organizatori opisali nadolazeći trodnevni glazbeni događaj koji će se sastojati od pop koncerta, Huljićeve "Mise Mediterane", akustičnog koncerta TBF-a, te vrhunca, večeri novih pjesama "Hit ljeta".
Potonja večer bit će revijalnog, a ne natjecateljskog karaktera, a među novim pjesmama naći će se duet Zorice Kondže i Jacquesa Houdeka. Razgovarali smo s divom hrvatske glazbene estrade, Zoricom Kondžom.
Jeste li nastupali na Melodijama hrvatskog Jadrana '90.-ih godina?
"Nisam. Uvijek sam bila na Splitskom festivalu, ali kada je Zdenko Runjić otišao na Melodije hrvatskog Jadrana, ja sam samo godinu ili dvije ostala na Splitskom festivalu. Mislim čak i da sam jedina od te generacije nisam pjevala na Melodijama, ali pratila sam.
Nedugo nakon toga ja više nisam nastupala ni na Splitskom festivalu, lagano sam se, bez najave i medijske pompe, povukla sa splitskih dasaka. Ostavile smo tako traga i mnogih nagrađenih pjesama, ali s godinama sam prepustila mlađoj generaciji da se natječe. Zapravo je festival uvijek bio natjecateljskog karaktera. Mogu kazati da sam osvojila sve moguće nagrade od žirija i publike. Ostavila sam traga svojim pjesmama koje se i danas slušaju. To mi je nekako najbitnije da nisu zaboravljene".
Nastupit ćete na novom spektaklu hrvatske glazbene pop scene, Melodije Jadrana 2023.
"Odgovara mi koncepcija. Po meni je to jako dobra prilika za predstavljanje novih pjesama, a u ovom trenutku imam dvije nove pjesme. Nakon dugog dogovaranja oko dobre pjevačke pjesme, Jacques i ja imamo duet. Zadovoljstvo mi je da ćemo s našim pjevačkih umijećima donijeti svečanu ljubavnu pjesmu.
Otkrila nam je detalje
"Pjesma u sebi ima Mediterana, pa čak i onoga što je radio Bocelli... Talijanski mot uz dobar tekst. Mi kao ljudi koji smo kao karijeru započeli i nastavili kao pjevači kojima glas diktira da radimo takve pjesme. To nam je baš izazov. Pjesma je široka i pjevačka. Bio bi grijeh da bude uobičajena. Mislim da će se publici svidjeti.
Na Melodijama Jadrana nema nagrada...
"Najveća nagrada je nama koji smo s velikim iskustvom i već toliko godina na sceni, otpjevati nešto što će se našoj publici svidjeti. Uvijek je to zapravo prva nagrada - kada publika prihvati i zavoli pjesmu".
Komentar na Splitski festival i Melodije Jadrana
"Ja uvijek razmišljam da je Split drugi grad po veličini, kao i da je turistički i grad Splita. Mislim da smo najglazbeniji grad u Hrvatskoj . Puno je glazbenika izašlo iz ovog grada i mislim da našem gradu ne smeta da bude više festivala, kao ni da se pjeva na svakom kantunu. Kao što i je. Od klapa, festivala rocka popa i jazza. Imamo prostora jer smo turistički grad. Što više takvih događanja, mogu biti samo nešto pozitivno i dobro. Nikako ne bi trebalo biti 'šikaniranja' nikoga te da se treba dat šansa svakome da se pokaže u organizaciji".
Odabir lokacije za Melodije
"Prokurative, Peristil, Riva... imamo mi tih prostora. Galerija Meštrović je kultno mjesto gdje takav glazbeni događaj može super izgledati i zvučati. To je za naše Splićane jedan novi prostor u glazbenom smislu, ali kojeg naši građani itekako poznaju. Mislim da će se ova priča odlično uklopiti u taj prostor".
"To je osjećaj koji se ne da prepričati"
Prije skoro mjesec dana postali ste baka...
"Baš smo se jučer grlile i mazile. Došla sam u klub baka, to mi je jedna lijepa titula između svih ostalih koje imam. Sada ću ja s ponosom pokazivati sličice moje malene Natali. To je jedan poseban osjećaj koji se ne može prepričati nego je sretan svatko onaj tko ga doživi.
Ako pjevate Natali na uho, onda od nje možda možemo očekivati od veliku glazbenu karijeru?
"Baš smo se jučer šalili na taj račun. Pjevušili smo joj neku pjesmu, tako da ona s okicama gleda u čudu. Nije plakala, nego je slušala. Sad moram ponovno obnoviti repertoar dječjih pjesmica jer sam i svojoj djeci pjevala kad su bili maleni. Svakako predivan jedan osjećaj".
Glazba se uvijek mijenjala kroz godine. Što je karakteristično za današnju hrvatsku glazbu? Postoji li nešto što se zove splitska scena kao što je nekad postojala?
"Kao da je splitska scena napravila neku pauzu. Ne znam što se događa sada u Splitu, ali u jednom momentu svi s talentom bili preokupirani stvaranjem i kreiranjem pjesama. Sada je sve samozatajno, Imamo talenata, ali mislim da je kriva ta globalna glazba, odnosno povezanost. Sve nam je nekako nadohvat ruke, no sada se puno kopira. Uvijek smo uzimali od Zapada, ali nažalost često smo uzimali ono što ne valja. Pa i dan danas. Postojala je selekcija vrhunskih glazbenika, to će me razumjeti ljudi iz moje generacije, i od bendova koji su bili poznati... Ja sam kao pjevačica voljela uvijek slušati glasove Tine Turner, Anete Franklin i Stevija Wondera. Sve sam slušala, i loše i dobro i radila selekciju. Danas ipak imam osjećaj da svatko tko ima sluha i ritma misli da je to dovoljno da bude pjevač i zahvaljujući tehnologiji i načinu glazbene komunikacije usude se pjevati. Mislim da to nije dovoljno za biti zvijezda. Takvi danas teško dolaze na žive svirke i uživo pjevanje i onda im se može dogoditi debakl i negodovanje publike. Zato što puno njih ide krivim putem.
Neću kazati da je sve loše, ima fantastičkih stvari, i na kraju se dokaže da se uvijek pojavi neka 'Adele'. Puno manje pravih pjevača ima nego prije. Danas dosta produkcija ulazi u medije i na radio, televiziju i spotove. Tako glazba ne dolazi do izražaja kako je to sve upakirano to sve.
Onda kada netko od ljudi koji žele angažirati pjevača uz klavir ne može ga naći. Prije si moga Olivera, Meri, Terezu, Gabi, ja... Tu spominjem stare pjevače koji su mogli pjevati bez obzira kakva je produkcija, mogli su uz sami klavir pjevati. Sve je to danas nekako drugačije, nije loše nego je samo drugačije. Ja sada iz iskustva vidim da ljudi vole žive svirke i slušaju bendove koji pjevaju uživo i dobro zvuče. To je ono što nas drži.
Publika je danas puno slobodnija za izraziti svoje emocije na koncertima i zdušno pjevaju sve pjesme s vama i to je obostrano zadovoljstvo.
Poruka za mlade glazbenike koji su više naklonjeni umjetnosti, a manje 'estradnom cirkusu'?
"Uvijek je bilo cirkusa, samo ga možda ima više nego prije. Ako voliš glazbu ona mora biti na prvom mjestu. Ja kada sam počinjala nisam gledala što ću obući, kako ću se našminkati i kako ću izgledati. Mislim nastojala sam da tu uvijek bude pristojno i ženstveno, ali prioritet mi je bilo kako stvoriti dobru pjesmu i kako se prezentirati pred publikom.
Mladi bendovi, svirajte što više uživo. Premda i samo svadbe, bitno je da svirate.
ZAPISI I SJEĆANJA GORANA PELAIĆA (85) – Zorica Kondža: Popularnost ne živi vječno