ARBITRAŽNI SUD PREDOČIO KARTE: Evo kako se u Haagu dijelilo hrvatsko more!

Ove karte predočio je Međunarodni arbitražni sud tijekom današnjeg postupka

U graničnom sporu između Slovenije i Hrvatske samo za ovu prigodu sklopljen Međunarodni sud u Haagu trebao je donijeti odluku temeljenu na Međunarodnom pravu mora. Umjesto toga, suci su ignorirali hrvatsko istupanje iz postupka još 2015. godine koje je slovenska strana kompromitirala i osim bavljenja razgraničenjem, zagrabili i u hrvatske teritorijalne vode, što se pravnim rječnikom smatra presedanom, javlja Morski.hr


Donosimo karte koje je Međunarodni arbitražni sud u Haagu predočio tijekom postupka:

1. Zahtjev Hrvatske po Međunarodnom pravu: Granica ide sredinom Dragonje i kanalom Svetog Odorika, zatim prati crtu sredine Savudrijske vale do tromeđe razgraničenja terotirijalnih voda Hrvatske, Slovenije i Italije.

2. Zahtjev Slovenije: Pravo na cijelu Savudrijsku valu, produžetak u hrvatsko teritorijalno more, spoj sa zaštićenim ekološko-ribolovnim pojasom (ZERP-om ili budućim gospodarskim pojasom RH) kojeg nazivaju “međunarodne vode” i sva ekskluzivna prava ribarstva i gospodarske eksploatacije koja proizlaze iz tog prava.

3. Sud je Slovencima dodijelio: Graničnu crtu doista po sredini Dragonje i kanala Sv. Odorika, ali u Savudrijskoj vali na pola puta između zahtjeva Hrvatske (crvena isprekidana crta) i Slovenije (plava isprekidana crta). Time bi Slovenija dobila 3/4 zaljeva, što je prvi pravni presedan.

4. Sud smatra da je u skladu s konfiguracijom terena rta Savudrija, kompromisno rješenje pomaknuta granična linija prema jugu. Time se hrvatskoj oduzima još teritorijalnog mora. S obzirom da crta po Međunarodnom pravu mora ne prati liniju sredine, ovim je napravljen drugi presedan i ustupak Sloveniji.



5. I konačan neviđen ustupak je direktno zadiranje u hrvatske teritorijalne vode, koje s hrvatske strane nikad nisu ni bile predmet ikakvog spora, jer se nalaze direktno i isključivo ispred hrvatske obale. Radi se o otvorenom prolazu do otvorenog mora preko takozvanog “junctiona”, koridora širine 2,5 nautičke milje preko kojeg će slovenski brodovi moći nesmetano ploviti, piše Morski.hr

 



Moja reakcija na članak je...
Vau
0
Haha
0
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0