Za Dalmaciju Danas piše Šimun Mihanović Ijevljev, stručnjak za odnose s javnošću i vlasnik tvrtke Media Consulting.

Kada govorimo o estradizaciji politike i celebrity političarima, za većinu su prva asocijacija Željko Kerum ili Miroslav Škoro. Ono što su podcijenili protukandidati Ivice Puljka jest činjenica da je upravo on u ulozi popularnog znanstvenika godinama prisutan u javnom i medijskom životu. Za razliku od prvo spomenutih, Puljka građani do sada nisu imali prilike upoznati na upravljačkim funkcijama pa čak ni kao vijećnika u oporbenoj hladovini. U kontekstu visoko personaliziranih izbora, a što lokalni izbori zasigurno jesu, šira prepoznatljivost kandidata jedan je od preduvjeta za dobar rezultat. Tim više ako se osobna vidljivost gradi kontinuirano kroz dvosmjernu komunikaciju s građanima i medijima, u odnosu na scenarij u kojem mediji formiraju vlastiti interpretacijski okvir o kandidatu.

SDP u Splitu osvojio manje glasova nego prije 4 godine, uspjeh Markića
SDP je nakon 4 godine oporbe ostvario lošiji rezultat od onog iz 2017. kada su u kampanju išli s teretom mandata Ive Baldasara. Zašto su odabrali široj javnosti i samoj stranci nepoznatog kandidata, ostaje za razjasniti. Kao alternativni primjer valja izdvojiti aktivnog vijećnika Joška Markića koji je u tandemu s Rankom Ostojićem u trci za župana osvojio više od 30 tisuća glasova u Splitu. Činjenica je da se ova stranka nalazi u ozbiljnoj krizi identiteta već godinama i da sve teže komunicira svoje politike i ideje prema javnosti. Tomu u prilog jasno govori podatak da u dva najveća hrvatska grada njihovi kandidati ne mogu prijeći jednoznamenkasti postotak.

Dok su u SDP-u prevrtali kamenje ne bi li pronašli pravog kandidata, u Centru su pravovremeno iskoristili neupražnjeno mjesto na lijevom spektru te proveli i javno iskomunicirali svoju internu anketu. To je bio presudan trenutak u kojem je Puljak kao usamljeni akter od centra na lijevo, lansiran u medijski prostor kao jedina protuteža Kerumu i HDZ-u.
Mihanovića dugo skrivali od medija
Sterilna i strogo kontrolirana jednosmjerna komunikacija prvenstveno putem portala nije se pokazala kao najsretnije rješenje za Vicu Mihanovića. Skrivati anketnog favorita od medija u najvećem dijelu kampanje, a potom gerila kampanju učiniti službenom u posljednjem tjednu izbora, svojevrstan je presedan u političkim odnosima s javnošću. Aktivizmom na aktivizam može se motivirati dio vlastitog biračkog tijela, ali ne i šira populacija ključna za pobjedu.
Kampanja koja je u prvom krugu nastojala zaštiti Mihanovića od štetnih medijskih napisa i vlastitih komunikacijskih vještina, omogućila je Puljku postavljanje svoje agende u javnosti. Bez jasnog otpora i odgovora, retorika o kulturnom i civiliziranom Splitu u odnosu na 'onaj drugi' zaživjela je od samog starta kampanje. To je u konačnici dovelo do visoke izlaznosti, koja je za razliku od niske, išla na ruku kandidatu bez snažne stranačke mašinerije.
MOST, Ramljak, HSLS...
Iako razdvojene osobnim ambicijama, Prkića i Puljka birači su identificirali u jednoj političkoj ideji. U prvom krugu građani su birali vođeni osobnim afinitetom, a u drugom su Prkićevi glasovi gotovo u potpunosti preslikani na Puljka. MOST je svoje mandate pošteno zaradio zalaganjem u prošlom sazivu Gradskog vijeća i izvjesno je da će bez obzira na svoj ideološki predznak ostvariti tzv. projektnu suradnju s pobjednikom. Furiozan start kampanje i pravodobna kandidatura Branke Ramljak svela se na 2 slova. Nije loše za jednu nezavisnu listu, ali ista neće biti presudna za formiranje većine. HSLS pored Centra i bez HDZ-a nije imao nikakve šanse.
Puljka, vrhunskog znanstvenika, ali i čovjeka koji nije pokazao zavidno znanje o Splitu, čekaju pripremljeni projekti, kao i oni u provedbi. Sada je sasvim jasno da je neke od njih, poput garaža, ostavio za prve poteze svog mandata. Oporbu, ako zaista želi biti konstruktivna i za 4 godine konkurentna, čeka izvjesna rošada vijećnika i profiliranje novih lica u javnosti. Građani su birali promjene i to je popularna izjava ovih dana u medijima, a je li svaka promjena a priori i dobra, pokazat će se već na idućim lokalnim izborima.





