“Aerodrom obogaćuje turističku ponudu Visa, ali institucije nas odbijaju podržati”

Aeroklubu Cumulus Vis tražio je privatne donatore kako bi uspjeli pokositi travu i urediti livadu za zrakoplovne aktivnosti

Dana 4. lipnja, nakon što je uređena uzletno sletna staza u Pliskom polju na Visu, na mjestu na kojem je bio saveznički aerodrom u 2. Svjetskom ratu, sletjela su dva aviona. Nakon tri dana, sletjelo je sedam aviona koji su Višanima priredili mali airshow, a nekoliko Višana je imalo priliku vidjeti otok Vis iz zračne perspektive.


– Koliko će aerodrom na Visu značiti otoku Visu kao nova turistička ponuda, nakon ovih slijetanja i uzlijetanja zrakoplova na viški aerodrom, shvatili su mnogi, ali ne i Grad Vis, Grad Komiža, Turistička zajednica Grada Visa i Turistička zajednica Grada Komiže, koji su dobili zamolbu za donaciju, a nisu donirali ni jedne jedine kune. – kaže predsjednik kluba Aeroklub Cumulus, Jurica Žitko.

Nekoliko privatnih donatora svojim je donacijama pomoglo Aeroklubu Cumulus Vis pokositi travu na aerodromu i urediti livadu za zrakoplovne aktivnosti.

– Aeroklub Cumulus Vis, temeljem “Ugovora o suradnji na provedbi revitalizacije aerodroma u Visu” s Gradom Visom, korisnik je zemljišta predviđenog Prostornim planom Grada Visa za izgradnju aerodroma. Svi piloti koji posjeduju odobrenje Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo za izvan aerodromsko slijetanje i uzlijetanje, obavezno moraju prije planiranog dolaska na Vis, radi dobivanja obavijesti o stanju ispravnosti i uporabljivosti površina letjelišta, te o meteo uvjetima kontaktirati mene na broj 0917638071 – upozorava Žitko.

Razlog tome je nedostatak organizirane kontrole letenja na području viškog aerodroma.

– Letjelište Vis nema organiziranu kontrolu letenja pa spada u nekontrolirane aerodrome. Za razdvajanje zrakoplova i spriječavanje sudara odgovorni su piloti tih zrakoplova, pa svoje ponašanje i način letenja moraju prilagoditi principu “vidi i budi viđen”. Piloti zrakoplova dužni su primjenjivati Pravila o prednosti puta, a dnevno letenje mora biti prijavljeno kontroli letenja.- kaže Žitko.



Naveo je i upute za sve pilote koji slijeću ili uzlijeću s viškog aerodroma.

– Za letenje na letjelištu Vis nadležna je kontrola letenja Split, a sva slijetanja i uzlijetanja izvode se iz školskog kruga. Najmanja visina za ulazak u školski krug je 150 metara, odnosno 500 ft AGL. Ulazna vrata za letjelište je zračni prostor istočno od uzletno sletne staze. Visina letenja je 200 m, odnosno 600 ft AGL. Odlazak aviona obavlja se istim putem i postupkom, ali suprotnim redo. Dužina USS je 799 metara, a širina 30 metara (unutar oznaka), smjer: sjeveroistok – jugozapad, položena je na visini od 109 metara NV, uzdužni nagib je oko 2 posto, poprečni 1,5 posto. Uzletno sletna staza je označena bijelim oznakama. – kaže Žitko.



Ponosan je što Vis napokon ima funkcionalan aerodrom i nada se da će to tako i ostati.

– Dakle krenulo je! I nastavit će se! Ima još najava dolazaka aviona, jedrilica, padobranaca… Aerodrom na Visu, bez obzira na sve, ide dalje. – zaključio je Jurica Žitko.

Moja reakcija na članak je...
Vau
0
Haha
0
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0